Trainz Versie: TANE
Hallo
Is er interesse voor blender tutorials? Denk aan maken van scenery / treinen voor trainz. Is er voorkeur hoe de tutorial moet zijn? Net zoals mijn vorige tutorial? Of was die tutorial te makkelijk, moeilijk, snel of langzaam?
In het verleden had ik al een Gmax tutorial gemaakt https://www.youtube.com/watch?v=7bAlhcFc8GA voor zo ver ik weet heeft dat niet echt tot meer contentbouwers geleid. Vandaar mijn vraag of er interesse is.
Vanuit mijn kant is er wel interesse voor een dergelijke tutorial. En dan vooral voor het maken van treinen. Ik vind het altijd wel leuk om met dat soort dingen om te prutsen. Dus dan is het fijn als er een Nederlandse tutorial is die ingaat op het realiseren van content voor Trainz.
Uiteraard betekent dat niet direct dat ik ook treinen ga uitbrengen ,want ik wil eerst ontdekken of het wat voor me is. Dat wil ik er wel even bij vermelden zodat ik hierbij valse hoop het forum in gooi
Die GMax tutorials waren destijds goed te begrijpen
Ja hoor Olaf, .. interessant is het altijd. Of het leidt tot productiviteit mijnerzijds is een andere vraag maar nogmaals ... kom maar op !! Grtz, Walter
Ik hoop dat je tutorials dan wel speciaal voor Trainz zijn, want op joetjoep staat al een hele reeks Nederlandstalige Blender Tutorials in wel 20+ delen.
Zoek: "Blender 3D Nederlands deel ##" (vul maar een getal in)
Ik heb in mijn 64 jaar op deze aardbol al zoveel info opgeslagen dat er eigenlijk niet veel meer bij kan. Het gaat mij, ondanks de prima uitleg, nog steeds boven mijn pet.
Hallo
Bedankt allemaal. Ik ga er mee bezig. Meteen ook maar in de nieuwste versie 2.8.
Uiteraard zijn de tuts voor trainz. We zitten op het trainz forum.
Het doel is te laten zien hoe ik de modellen maak. Dat wil niet zeggen dat mijn manier de juiste / snelste manier is. Ik weet ook niet alle functies van blender. Als ik de tuts van anderen bekijk dan leer ik ook elke keer weer wat bij. Verder is bekend dat ik geen super high end modellen maak, dus ik kan alleen laten zien wat ik nu kan.
Zijn de verschillen tussen 2,79 en 2.8 groot of noemenswaardig voor wat betreft het maken van de modellen? Oftewel, maakt het (naast het exporteren) uit welke versie ik ga gebruiken?
Hallo
Voor zo ver ik weet is de interface van 2,8 compleet veranderd. De basis werking is verder hetzelfde. 2,8 is eigenlijk voor nieuwkomers makkelijker. Bijvoorbeeld: in 2.79 selecteer je een object met links of rechts (afhankelijk wat je ingesteld hebt) en het deselecteren doe je met A. in 2.8 selecteer je een object met links of rechts (afhankelijk wat je ingesteld hebt) en kan je ook slepend selecteren . Deselecteren doe je door ergens in het lege veld te klikken. Net zoals in windows verkenner.
De bediening van 2.8 is eigenlijk meer gemaakt als alle andere programma's.
Dus eigenlijk maakt het voor het 3D modelleren niet veel uit. Het is wennen waar alle knoppen zitten en wat e.v.t de shortcuts zijn.
De eerste opnames zijn gemaakt. Binnenkort komen ze online.
Ik heb alvast even een stukje bekeken en tot zo ver is het duidelijk voor mij. Mede doordat je jouw handelingen mee kunt lezen linksonderin is het goed te volgen. Als ik wat meer tijd heb zal ik hem verder kijken, maar het is erg druk op het moment.
In ieder geval bedankt voor het maken van de tutorial!
hallo Olaf, ik heb blender al een lange tijd op de pc. maar omdat alles Engels is kwam ik niet echt verder. heb voor het filmpje voorlopig voor de helft gezien maar met meer tijd ga ik dat filmpje diverse keren bekijken.
alvast hartelijk bedankt voor de moeite om deze uitleg te geven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen