Laat iemand eerst maar de body afmaken Jeroen Dit zijn gewoon de stukken mesh waaruit de loc bestaat, hoeft niet direct te betekenen dat je mapping ook zo zit
Groeten, Rutger
Ja, snap ik. Ik bedoel daarmee dat die mapping zich goed leent voor het reskinnen naar verschillende versies...
Trainz Versie: 2010EE
Hey,
Leuk om te horen! Zelf ben ik na het uitkomen van TANE toch maar overgestapt naar Railworks waar ik nu bezig ben met de derde versie van mijn Fictieve Nederlandse route. Daarom is het afmaken er niet van gekomen, en zie ik dat ook niet meer gebeuren. Uit nieuwsgierigheid kom ik hier toch nog af en toe even neuzen. Verder wordt het nu wel wat complexer om verder te bouwen, en daar zijn mijn Gmax skills niet tegen opgewassen .
@verbo622: Ik zal morgen de bestanden even bij elkaar zoeken en opsturen. Wat mij betreft mag je er mee doen wat je wil. Ik zou het uiteindelijk alleen maar tof vinden als hij ooit toch nog z'n weg naar Trainz zal vinden.
Jes-r heeft de mesh en heel veel waardevol materiaal geschonken. het is een pracht van een bak met heel veel detail. aangezien dat Jesper het meeste werk al verricht heeft blijft het nog veel werk.
zijn er foto's ter beschikking voor de specifieke modellen. zoals voor en zijkant van betreffende lok.
het samen werk hoef geen punt de zijn. maar helaas wel met de mesh. met het omzetten naar trainz stuitte ik op grote problemen. helaas zit daar te veel reparaties in zodat ik het onderop de stapel heb gelegen. misschien dat ik het later nog onderhanden neemt want het is een pracht van een mesh. dus we zullen het moeten doen met wat we hebben.
Olaf, elk onderdeel zal uitgezocht moeten worden en "normaal" worden gedaan. ben met de cab bezig geweest maar de staat meteen rechtop. andere objecten laat zich niet zien. kortom elk stukje moet gecontroleerd worden en dat vergt veel tijd. komt hier op neer dat nieuw maken beter zal zijn. voorbeeld heb ik al. als ik weer wat tijd heb ga ik dat zekers doen.
maar wat ik in deze dagen nu nog niet weet wat er aan de bestaande contents 1600-1700-1800 mis is. deze mesh is eigenlijk het zelfde. misschien meer details. ik zie de verschillen van de Franse onder andere: schuif voorzijde, 1 pantograaf, luchtvat in de lengte, frontseinen. wie ken dat mij vertellen
Het probleem met de huidige modellen is naar mijn mening dat je geen lok kan repainten als een Locon 9900 of de Captrain 1619/1618 en HSL 1832. Iets wat toch wel de leukere loks zijn om mee te rijden. 1 lok kan je ze niet op maken omdat ze spiegelen en bij een ander model klopt het model voor geen meter. Ik denk dat ik niet de enige ben die hierom een beter model willen om repaints op te maken. Misschien zou een andere oplossing zijn door het huidige model aan te passen zodat deze niet spiegelt en je daardoor niet alleen loks als de 1835 en andere NS loks kan maken.
Trainz Versie: TANE
Troost je. Het is bij lange na niet de enige loc/trein/wagon die op deze manier uit de verf komt. Mesh makers denken in de meeste gevallen niet aan reskinners.
Zou wel zo fijn zijn als ze dat wél deden. Hoe meer aparte vlakken met verschillende textures beplakt kunnen worden hoe beter.
Trainz Versie: TANE
Hallo
Ik kreeg de file toegestuurd. Kon het niet laten om wat te testen.
Eerst alles in een keer aan elkaar geattached en grote delen verdwijnen compleet. Tweede poging gaat al beter. Ik heb in gmax een kubus naast de lok getekend => edit mesh => dan attach 1 onderdeel van de lok. Dus dit voor de 2 cabine delen gedaan en dan ook voor het middenstuk. Derde poging is 1 kubus => edit mesh => attach en dan onderdeel voor onderdeel attachen.
Dus Verbo ik weet niet of je nu met deze info nu wel verder kan? Anders wil ik toch wel hiermee verder. Op het eerste gezicht lijkt mij de lok compleet. Maar goed ik ben geen expert / kenner. Het onderstel moet dan natuurlijk nog wel gemaakt worden. Tenzij we de "oude" gaan gebruiken......?
Olaf, knap staaltje. je blijft de baas boven baas het blijft mij eender die het afmaakt, als we de echte meshbouwer maar niet vergeten. mijn gedachte was om de bogeys, panto's en corona's van de bestaande houden, maar dat is aan jou. hopende op een mooie bruikbare creatie.
Dit kan te maken hebben met het type mesh delen die je gebruikt in het onderste shot. Heb het probleem ook is gehad met een sik waarbij ik allemaal ringetjes had toegepast, zoals het hoort bij de klemmen van de luiken op de motorhuif.
Het meest verschillend aan deze locon 16/1800 en de 16/17/1800 van Rolf is dat de neus Korter op de Locon mesh is dan op de locs van Rolf. De Neuzen op de locs van Rolf waren te lang. Daarom leek het er ook niet zo op een 16/17/1800.
DIT IS waarom ik me al die jaren in heb gezet. Om samenwerking te creëren! Daarmee een hobby leuker te maken voor iedereen
Klasse dat je jullie samen werken!
MrSqueakerNL schreef:
Het meest verschillend aan deze locon 16/1800 en de 16/17/1800 van Rolf is dat de neus Korter op de Locon mesh is dan op de locs van Rolf. De Neuzen op de locs van Rolf waren te lang. Daarom leek het er ook niet zo op een 16/17/1800.
~Redmar
Rolf was niet alleen de auteur, maar een verzameling van FokkeB, Auran en nog wat andere. Maar verder ook niet zo heel veel uit, het is maar voor de info.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen