Trainz Versie: 2009
Ik draai trainz de afgelopen week op windows 10. Heb alleen moeilijkheden met opslaan van trainz als ik er mee wil stoppen, of tussendoor opslaan. Dan zegt trainz, kan niet opslaan, alleen maar lezen, nog een keer opslaan en dan gaat het wel goed. En is wat trager met opstarten. groeten Sam
Ik heb geen problemen met het opslaan, voor zover het lijkt. Laadtijden zijn bij mij sowieso een stuk korter sinds ik een SSD heb in plaats van een ouderwetse Harde Schijf, dus of dat slechter is geworden weet ik niet..
Nu we het er toch over hebben. Ik zit nog op Windows 8.1 maar de upgrade kan ik dus wel uitvoeren nu ik jullie ervaringen lees. Maar vanaf het moment dat ik Windows 8 op de PC heb gebeurt het random dat bij het opstarten het programma zijn database gaat repairen. Duurt bij mij 1 1/2 uur. Soms niet, soms wel. Door vroeg op te starten en eerst een ontbijtje te nuttigen natuurlijk zo opgelost . Maar weten jullie of hier een remedie voor is? Walter
Maar weten jullie of hier een remedie voor is? Walter
Dat is oud-Hollands 'kiezen of delen'. Vanzelf gaat niks, dus je zult er iets voor moeten doen. • Veel ontbijten Grapje natuurlijk, • Je Train opnieuw installeren • Database repair, laten uitvoeren.
Het is namelijk niet voor niks dat Trainz 'data base repair' gaat uitvoeren. Het systeem concludeert dat er iets te repairen valt dan is er iets niet goed geïnstalleerd. Wat ook wel eens gebeurt is dat een over enthousiaste virusscanner bestandjes in quarantaine zet of verwijderd, dat heb je het zelfde probleem.
Dank je wel Jeroen, Ontbijten is een hobby van me dus niet echt grote problemen. Ik heb Trainz nieuw geinstalleerd en de repair laten uitvoeren. Nu komt het voor dat de PC opstart, Trainz zonder problemen opstart. Vervolgens bouw ik alleen maar wat bij in mijn route, geen internet, geen nieuwe content. Ik safe. Zolang de PC aanstaat kan ik Trainz onbeperkt sluiten en opstarten. Zonder dat een repair opstart. Wanneer ik de PC uitzet dan start Trainz of gewoon op of met een database repair. Dit is random. De ondoorgrondelijke wegen van Windows 8 lijkt me. Of de Virusscanner zoals jij zegt, of een automatische update? Jammer dat dit in Windows 8 zit ingebakken. Des al niet te min: Plezier met de Hobby Walter
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen