Bedankt Olaf, het muurtje staat. Ik zie dat jij vrij kan bewegen met je camera. Ik kan alleen maar inzoomen en uitzoomen op 1 bepaald punt, meestal het middelpunt van de X en Y-as. Hoe stel ik in dat ik vrij kan bewegen met de camera? Zal vast heel makkelijk zijn maar ik kan eindeloos zoeken tussen de verschillende knoppen.. Andere tutorials hebben me ook nog niet verder geholpen hiermee.
Dat was het inderdaad! Je tutorial is goed te volgen.
Als ik het zo bekijk is het moeilijkste nog het vinden van goede foto's en afmetingen. Hoe kom je aan goede afmetingen en foto's zonder er zelf voor op pad te gaan om te meten? Niet dat je bij een gebouw met een rolmaat aan hoeft te komen, maar ben benieuwd hoe jullie dat doen.
Trainz Versie: TANE
Erg leuk om te zien dat er wat met de tutorial bereikt is. Daar doe ik het allemaal voor.
Mijn methode wat je waarschijnlijk al weet is dat ik alles van het internet haal. Google earth voor afmetingen van bovenaf. En streetview / internet voor foto's. Als je afmetingen van bovenaf hebt kan je vaak de hoogte ook bepalen. In het verleden heb ik wel een keer op een vroege zondag ochtend een foto tour door de stad gedaan. De textures van mijn wegen set, sommige winkels, ondergrondse container, en gras texturen komen daar vandaan.
Verder als je genoeg objecten maakt dan krijg je vanzelf meer "gevoel" voor afmetingen.
Oke dankjewel. Iets om eens te proberen. Moet nog erg wennen aan hoe Blender werkt, zo nu en dan heb ik een verkeerde combi van toetsen aangeraakt en dan zit ik weer vast in één of andere modus.. Met een beetje googelen kom je er vaak wel uit. Zal wel een kwestie van wennen zijn, de tutorials helpen daar wel bij in ieder geval, dank.
Een straat maak je op dezelfde manier. De bouw regels zijn hetzelfde. Je laat dan de gedeeltes "endcap-prev" en "endcap-next" weg. In de mesh-table laat je dan het gedeelte paalbegin en paaleind weg. Mijn wegen zijn in het midden 20cm hoog en 10cm aan de zijkanten hoog. De auto's zweven volgens mij op 30cm hoog.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen