ik ben bezig met een overweg.ik zou hier graag knipperende lampen op hebben..zowel ronde lampjes als treep lampje zoals de nieuwe overwegen.. kan iemand mij ongeveer uitleggen hoe dit werkt..of is er een tutorial voor??
ik ben wat dit betreft nog een noob maar weet mijn weg wel door gmax..
als iemand zo vriendelijk is mij hiermee te kunnen helpen..
Het lastige zit hem in de frequentie, omdat je de lampen om en om wil laten knipperen heb je een script nodig. Bovendien zouden de lichten zonder script altijd doorgaan, ipv. stoppen als de bomen boven zijn.
Scripten is lastig, zonder gedegen programmeer ervaring.
Groetjes,
Thomas
ps. ik heb ergens een link naar een voorbeeldscript ... die zal ik eens opzoeken.
als kreeg ik maar knipperende lichten..dit is al mooi..via een script is natuurlijk nog beter..maar het voornaamste is hoe krijg ik een rond licht knipperend en een rechthoek knipperend..
Trainz Versie: 2010EE
Rechthoek knipperend zou je kunnen krijgen door de corona aan te passen en dan niet rond maar rechthoekig te maken. Als Thomas het voorbeeldscript zou hebben zou ik je eventueel ook nog wel mee willen helpen om te scripten.
Rechthoek knipperend zou je kunnen krijgen door de corona aan te passen en dan niet rond maar rechthoekig te maken. Als Thomas het voorbeeldscript zou hebben zou ik je eventueel ook nog wel mee willen helpen om te scripten.
Patrick
maar maak ik dan een point helper.. deze pointer noem ik a.light0a plaats deze in het midden van de lamp. (test nu ff met een ronde lamp.) iets in deze geest??
maar wat zet ik dan in de config.txt
ik heb iets gevonden van
effects { corona0_1_1 <--- word dit dan a.light0a ??? { kind "corona" att "a.corona0_1_1" <--- en dit ook a.light0a texture-kuid "null" object-size 0.1 }
Trainz Versie: 2010EE
Waar wil je die point helper voor gebruiken? Je kan denk ik het beste die rechthoekige en ronde corona's gebruiken. Vind je het anders goed als ik je zo even mail, dan kan ik ook bestanden toevoegen en wat beter uitleggen.
Wat moeilijk allemaal ... En het is het zo makkelijk Als je het maar even weet .. als je wilt dat de overwegen alleen maar knipperen dan moet je maar es mijn Wubo's downloaden en daarin de config gaan kijken.
Je moet alleen even points toevoegen idd en de naam corona.a geven aan je point.
Wil je dat de overwegen werken zoals in het echt , dan zul je denk ik echt aan het scripten moeten .
Waar wil je die point helper voor gebruiken? Je kan denk ik het beste die rechthoekige en ronde corona's gebruiken. Vind je het anders goed als ik je zo even mail, dan kan ik ook bestanden toevoegen en wat beter uitleggen.
mailen mag altijd..voorbeelden kan ik goed gebruiken namelijk om wat wijzer te worden
Wat moeilijk allemaal ... En het is het zo makkelijk Als je het maar even weet .. als je wilt dat de overwegen alleen maar knipperen dan moet je maar es mijn Wubo's downloaden en daarin de config gaan kijken.
Je moet alleen even points toevoegen idd en de naam corona.a geven aan je point.
Wil je dat de overwegen werken zoals in het echt , dan zul je denk ik echt aan het scripten moeten .
scripten kan altijd nog natuurlijk..als ik eerst maar eens de lichten voor mekaar heb..nou had ik er 2 voor mekaar en kijg ze nu met geen mogelijkheid meer aan de gang..wat ik ook probeer.. wat ik ook graag zou willen als dat kan tenminste..de lichten met de hefboom mee omhoog laten gaan..
Dan doe je toch iets verkeerd .. wat betreft de knipperen lichten dat ze het nu niet meer doen. Wat betreft dat de lichten met de bomen mee gaan of anders gezegd .. aangaan en dat de bomen dan pas omhoog gaan, script werk !
Jah leuk , je wilt dus de overweg van MO veranderen , zodat ze een belletje doen en dat de lichten gaan knipperen. Ga eerst es zoeken naar overwegen , die erop lijken of die iig het zelfde doen als de NL'se ... en ga daar es kijken in de config.
sorry jongens..vertellen jullie mij dan eens wat ik fout doe met die content van MO
ten eerste ik heb het niet gemaakt..dat wisten we al.. en ten tweede ik heb zelf gevraagd aan de auteur of ik dit voor hem mag uitvogelen met die verlichting..leek mee een leuke uitdaging..
mits deze content dus niet van de persoon is waar ik hem van heb dan word het een ander verhaal.. ik wil voor mezelf weten en leren hoe dat met die verlichting zit..zodat ik in de toekomst zelf overwegen kan maken waar alles op werkt..
Corona's met een frequentie lopen synchroom en starten allemaal op hetzelfde moment. dus dan krijg je een overweg waarvan alle lampen tegelijk aan/uit knipperen en niet om en om. Dat is alleen te bereiken met een script. Bovendien blijven op deze manier die lichten altijd door knipperen ook al er geen trein aankomt. Hetzelfde geldt voor de bel.
oke..bij deze snap ik jullie punt..dit wist ik niet..
bij deze stop ik dus met deze mo content.
maar mijn vraag is nog steeds hetzelfde..het scripten hoeft niet zo zeer..(zou natuurlijk wel mooi zijn) als ik de lampen maar voor elkaar krijg..ik heb de ns wegen set van gm en daarin zitten een aantal overwegen in..ik heb de config.txt bekeken en gebruik als voorbeeld..het vreemde is dat als ik in gmax een pointer helper plaats en noem deze a.light01
in de config.txt zet ik het volgende erbij in; effects { c1 { kind "corona" att "a.light01" texture-kuid <kuid:-1:6349> frequency 0.8 }
dit komt uit de config van gm overwegen.
ik zie in trainz dus niks meer branden..geen rood lampje.. dus doe ik iets verkeerd in gmax of in de config van trainz?? ik heb het werkend gehad en zo ineens niet meer..
Ow okay, die heb ik idd niet, want toen was ik geen lid. Ik heb wel eens proberen die overgangen aan te passen, maar het was te moeilijk. Misschien moet je eens kijken op het Auran forum?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen