Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Hey allemaal,
Vanwege problemen met mijn computer en vanwege mijn werk ben ik de afgelopen tijd wat minder bezig met het maken van creatie's vanuit Google. Maar ondanks dat blijf ik het wel volgen. Via de Duitse site Trainzdepot kwam ik deze plug-in tegen voor Google Sketchup:
Het schijnt een plug-in te zijn die content direct kan omzetten en importeren vanuit Sketchup naar Trainz. Ik heb er zelf nog niet mee gewerkt vanwege de hierboven genoemde redenen, maar misschien kan iemand er naar kijken? Het zou in ieder geval heel wat tijd schelen qua omzetten van afbeeldingen en het "plakken" van deze afbeeldingen op gebouwen.
RubyTMX is de oplossing waar ik lang op gewacht heb. Ik heb (klinkt niet erg romatisch ) 14 modellen in een uur omgezet. Ik ben bezig met wat zwaardere modellen (cargoschepen) en dan moet je niet bij je PC blijven zitten Ik heb Station Leiden omgezet. Is een zwaar model maar werkt qua zwaarte op de PC uitstekend. Ik rij er met 120 km/u doorheen zonder haperen. Een half jaar geleden ging alles nog met de hand. Toen kwam Inranview wat veel tijd bespaarde en nu hoef je ook niet meer te puzzelen in GMAX. Ik beveel het iedereen aan die mooie Google modellen ontdekt heeft om ze hiermee om te zetten. Walter
Ik heb deze plugin ook gevonden via het auran trainz forum en gebruik het ook. Het werkt inderdaad heel er goed. Kun je weer wat mooie gebouwen etc in trainz gaan gebruiken.
Trainz Versie: 2009 NL
Ik heb deze Rubyplugin al een paar weken geleden op het Auranforum ontdekt en geinstalleerd en heb sindsdien al zo'n 30 stuks omgezet naar trainz.Een bezwaar is dat veel modellen veels te veel polys hebben en te veel en te grote textures.Hier op Trainzonline staan nu 3 downloads van mij met verkleinde textures en redelijke polys. Jeroen ik had geen problemen met installeren met W7 64 bits... Groet, Huub.
Ik heb er nu ook een drietal geupload. Ik heb er in mijn Trainz geen last van. Maar we zouden eens moeten kijken of er vanaf dit omzetmodel nog een vertaalslag is te maken. Zijn er overbodige poly's te verwijderen? Ik begrijp dat Huub al iets ondernomen heeft. Als er verbeteringen te maken zijn (texture aanpassen, poly's verwijderen) dan kan ik dat doen. Anders denk ik niet dat het erg zinvol is veel content aan te bieden. Ander idee: Misschien is binnen TO een sectie in te richten voor modellen zwaarder van 5MBof 10MB? Dan zijn de mensen die dit downloaden in ieder geval bewust van deze zaak. De tekst per model zoals het nu gaat is ook OK wat mij betreft. Trouwens, ik heb er nu zo'n 300 vanuit Google waarvan 70 met dit RUBIMX. Voor mij persoonlijk DE oplossing om, samen met de originele Trainzmodellen, een waarheidsgetrouwe Nederlandse scenery neer te zetten. Plezier met de Hobbie! Walter
Ik denk dat het overschot aan polies komt door onnodige poly. Ik heb zelf niet in Gmax gekeken, maar het zou best kunnen dat er bijvoorbeeld voor een groot vierkant niet 4 poly maar een veelvoud daarvan wordt gebruikt (doet Gmax bij mij standaard zelf ook).
Het is natuurlijk de vraag hoeveel tijd je bereid bent er in te steken om het te optimaliseren.
Gewoon delen die hap zou ik zeggen Barrie (en anderen), alleen zetten we er gewoon een waarschuwing bij
Tjonge Tjonge, zelfs mij is het gelukt om content om te zetten van Google maar Trainz. Een verademing! Ik heb (nog) niet zoveel verstand van texturen en poly's etc maar om mijn route Leeuwarden Zwolle een beetje aan te kleden met Nederlandse content is fantastisch
Als eerste de Achmeatoren in Leeuwarden
Oja, het kan nog Aan alle trainzleden nog een fantastisch 2012 toegewenst
Gegroet, Dirk
edit: Wauw kost wel veel MB's 46,5 om precies te zijn! Moet toch minder kunnen. Hebben jullie daar misschien een uitgekiende methode voor?
ik wil utrecht centraal omzetten met deze plugin. alleen bij utrecht centraal kan ik niet downloaden. hoe kan ik dit dan doen? (hoop dat het duidelijk is)
Deze kan inderdaad niet omgezet worden. De maker wil dit verder niet vrijgeven. Dit kan je zien doordat er geen downloadlinkje eronder staat. Jammer, maar helaas
Ik heb 3idee gevraagd het model voor omzetting vrij te geven. Mij geven ze nul op rekest helaas. Misschien dat meerdere mensen dit kunnen vragen. Volgens mij heeft een van de Trainz buwers er zijn medewerking aan verleend. Er staat iets op zijn site dat hij er aan mee gewerkt heeft. Weet even niet wie haha. Kom erop terug. 3idee heeft trouwns ook vele gebouwen uit Utrecht omgezet. Walter
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen