Ik heb deze week gmax met trainz asset creationtudio gedownload, en heb meteen iets uitgeprobeerd. Met de tutorial voor het maken van een basemap heb ik een testje gedaan. Alles ging goed behalve het bekijken in Trainz. In de database staat het content wel opgenomen, en in ccp is ook de mesh te zien alleen in Trainz niet. Ik kreeg daar ook deze foutmelding bij: Wie weet hoe dit te verhelpen is?
Ik had het gezien maar ik had eerst een script zoals jouw zelf getypt maar dat werkte niet goed. Daarna had ik een script gemaakt met CCP maar daar zat die regel niet in.
Ook ik heb een probleem met het maken van content. Ben bezig met het omzetten van een uit google earth gemaakte afbeelding naar content die in TS2012 kan worden ingelezen Aandachtig de video hierover van Olfaf99 gevolgd. (prima uitleg trouwens) Ik gebruik Gimp voor het omzetten naar TGA. Werkt ook goed denk ik toch. Alle stappen gevolgd in Gmax ( ik voel me hier net een aap die een kunstje geleerd heeft, een aantal zaken snap ik totaal niet, maar dat terzijde) De geimporteerde tekening is te zien in Gmax. na het volgen van alle stappen het bestand geƫxporteerd en in de map die daarvoor is aangemaakt ook de config opgemaakt zoals het voorbeeld van Olaf99 (met eigen gegevens aangepast) Nu begint voor mij het probleem In TOE (trainz object vieuwer) komt geen afbeelding in zicht. ( het werkt wel , want andere .im bestanden worden getoond) Bij het importeren in tr12 krijg ik de volgende foutmelding : Error: Unable to write output file 'hash-22\copytempsrcn0dr70wx23\testrdam1.texture' de CDP geeft een rode foutmelding en wordt niet zichtbaar in Surveyer. Wie heeft raad ?
Inderdaad. Het moeten pixels zijn. Foutje mijnerzijds
Ik heb inmiddels begrepen dat ik de TGA file als 24 bits moet opslaan. Dit doe je in Gimp door , als je in lagen gewerkt hebt, de afbeelding op te slaan als TGA je krijgt dan een opmerking 'TGA plug in' ondersteund geen lagen. exporteer dan op als "zichtbare lagen samenvoegen. Voila. Zo simpel. Je moet het maar weten. Met dank aan 'trainspotter"
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen