Splines config zoals deze er bij mij uitziet, dan wel met jou kuid nummer en naam uit de config van jou genomen, is dan copy-paste werk :
Code:
kuid <kuid:578024:14> kind "track" type "track" region "NL" length 40 istrack 0 isroad 0 carrate 0 bendy 0 trainz-build 2.2 category-class "SS" category-region-0 "NL" category-era-0 "2000s" username "EB test bovenleidingsdraad" asset-filename "EB test bovenleidingsdraad"
Zorg er voor dat de naam van de mesh (.IM bestand) dezelfde naam heeft als de Asset-filename, anders werkt je spline niet. De Length is afhankelijk van de lengte van de spline mesh, als je een kabel maakt van 40 meter, is de Lenght dus 40.
Fout Willem, .IM achter EB test bovenleidingsdraad in Asset-file name is overbodig en levert niet het gewenste resultaat op. Zojuist geprobeerd, .im er achter werkt niet
met dit bericht citeer ik het volgende dat door een "Ouderotuithetvak" oftewel een gediplomeerde Trainzer:
In de config.txt van Papierbouwer mist de tag “height”. Zonder die tag gaat Trainz er van uit dat de hoogte nul is (height 0) en dan wordt de spline niet zichtbaar. Voor een goede config.txt kan Papierbouwer het beste een soortgelijk object uit TS20xx clonen en vergelijken of eens kijken naar de bovenleiding-splines van Olaf.
met dank aan JPS, die over onze schouders meekijkt en ons onderricht geeft.
en Michael heeft gelijk, Ik sloeg de plank mis.
hopende dat je hier verder mee kan. vr.groet, willem
Lol, waar doe je de Trainz opleiding? Gediplomeerde trainzers bestaan niet geloof ik, ervaren trainzers wel.
De config die enkele berichten boven je staat is de config zoals bij mij word gebruikt voor bovenleiding kabels. Gezien papierbouwer met een bovenleiding kabel bezig is leek me dat de beste config om er bij te pakken. tevens zijn alle splines die ik maak op die manier in elkaar gezet. Tot nu toe heeft dat altijd gewerkt, ook zonder height in de config. Zonder height word de hoogte van de mesh gewoon niet veranderd en zal de mesh gewoon op de grond staan.
Ik heb als test de config nog verder vereenvoudigd. Het resultaat van de test kabel:
Code:
kuid <kuid:4296:88715> kind "track" type "MOkabels A 40 C 1" region "NL" length 40 trainz-build 2.2 category-class "SS" category-region-0 "NL" category-era-0 "2000s" username "MOkabels A 40 C 1" asset-filename "MOkabels A 40 C 1"
kuid-table { }
En de kabel functioneert 100% Asset-filename is gelijk aan Mesh naam, die is gewoon het belangrijkste. Anders functioneert de mesh sowieso niet.
Dit is wat ik weet uit ervaringen door de bouw van de vele kabels en andere splines.
Trainz Versie: 2009
Hallo vrienden van TrainzOnline,
Er zit nog een verschil in de config-teksten van Papierbouwer en Michaeloosten1996 bij "Kind".
Papierbouwer gebruikt Kind Bridge. Hierbij moet een hoogte aangegeven worden. Positief voor tunnels (en bovenleidingen), negatief voor bruggen. Michaeloosten1996 gebruikt Kind Track. Hier hoeft geen hoogte aangegeven te worden.
@ Papierbouwer: Als het veranderen van "Kind" ook niet helpt, zoek dan in TS20xx naar een soortgelijk object (bijv. een ingebouwde bovenleidingsdraad), maak hier een clone van en exporteer jouw mesh naar die clone en gebruik dan de naam van die clone-mesh (overschrijven). Verander in de config van die clone helemaal niets. Test deze clone met jouw mesh in TS20xx. Als jouw mesh nu wel zichtbaar wordt, kun je de configs vergelijken om uit te vinden waar de fout zit.
Succes, JPS (die net goedgekeurd is door de beheerder(s) )
je kon het toch niet laten, Maar je ben meer dan welkom op de ze site hoor JPS. zo te zien heb je Papierbouwer goed geholpen. Michael, dat bedoelde ik nou met afgestudeerd en gediplomeerde m.v.groet, willem
Ik heb nu een soortgelijk probleem, alleen deze keer geeft ts2010 aan dat de spline Obsolete is en doet die het wel gewoon in TRS2006. Kan iemand me hier mee helpen: Hier is de cofig:
Als je de mesh gewoon default.im noemt, heb je geen problemen met de asset-file name, dan maakt het dus ook niet meer uit dat je bijvoorbeeld een spelfout maakt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen