Hallo, Ik ben bezig met mijn 1e gmax project. Het viaduct van de Blijdorp Bocht bij Rotterdam. Hier zitten veel heipalen in het zicht en zoiets is niet te vinden bij de Download sites. Ben gestart met de Tutorial van Olaf99. Na veel proberen en niet snappen, en weer opnieuw proberen heb ik eindelijk een viaduct gemaakt met 1 track rails en geimporteerd in Trainz (12) Na diverse pogingen kwam hij in beeld in Surveyer en kon ik er mee aan de slag. Nu blijkt dat mijn viaduct alleen geplaatst kan worden op de kruisingen van het 10mtr Grid in trainz. Lastig, want nu kan ik niet exact de plaats bepalen waar hij moet komen te liggen of aan moet sluiten op bestaand spoor. Ik heb me rot gezocht waar dit aan lag. Andere viaducten in trainz kennen dit fenomeen niet. Te lange leste de brug tutorial van Olaf99 ook geïnstalleerd in Trainz. Die heeft dit euvel ook. Ik heb exact de config van Olaf99 gevolgd, alleen met andere IM en TGA files. Dit euvel komt ook voor in een andere installatie van Trainz 2012, TR 2009 en TR2006. Heeft iemand een idee hoe dit aan te passen zodat hij overal geplaatst kan worden ?
Geregistreerd: 30 nov 2010 20:15 Berichten: 28 Woonplaats: in de buurt van Utrecht
Trainz Versie: 2010EE
als je de config.txt opent in (bijvoorbeeld notepad) moet je even zoeken naar de regels snapgrid en snapmode. vervolgens haal je deze regels weg en sla je de config.txt op. Nog even het object in de content manager opslaan en je hebt geen last meer van de "snapmode"
kuid <kuid:266906:502> kind "bridge" type "bridge" region "NL" bridgetrack <kuid:61119:38803> trackoffsets -0.01 height 8.1 rgb 0,0,255 length 10 istrack 1 trainz-build 2.2 category-class "TB" category-region-0 "NL" category-era-0 "2000s" username "viaduct met palen" asset-filename "Viaduct met palen"
kuid-table { 0 <kuid:61119:38803> }
Er staat nergens iets over snapgrid en snapmode. Of kan ik die als een schakelaar gebruiken ? snapgrid 0 of 1 ?
bedankt voor de hulp
EDIT
even een update op mijn vorige reactie
Snapgrid werkt niet in "TB" oftwewel Bridge kuid. Alleen in Scenery als ik het goed begrijp. (Trainz Wiki) Snapmode geeft als resultaat dat het gehele object in Trainz niet meer te zien is. ( dus ook geen goede optie)
De rest ( willekeurige bruggen) kunnen wel traploos verplaatst worden. Het ligt mi. niet aan de scenery.
Trainz Versie: 2009
@ conductor1945: Ik weet niet of het probleem met je brug al opgelost is, maar dan hebben anderen hier misschien iets aan:
De spline-punten van je brug (en van de brug-tutorial) klikken vast aan het grid net als tunnels dat doen. Dit wordt veroorzaakt door het regeltje "height ....".
Voor tunnels moet de waarde positief zijn en dan klikken de spline-punten vast aan het grid.
Voor bruggen moet de waarde negatief zijn en voor die waarde neem je de afstand vanaf het brugdek tot de onderkant van de brugpijlers en/of bruggenhoofden. De hoogte van alles dat boven het brugdek uitsteekt (railingen of vakwerkbogen) hoef je niet mee te rekenen.
@ Voor bruggen moet de waarde negatief zijn en voor die waarde neem je de afstand vanaf het brugdek tot de onderkant van de brugpijlers en/of bruggenhoofden. De hoogte van alles dat boven het brugdek uitsteekt (railingen of vakwerkbogen) hoef je niet mee te rekenen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen