ik het onderstaande probleem bij mijn eigen gebouwde perronoverkapping. Ik heb het glas in gmax met opacity doorzichtig gemaakt, zie in mijn route nu ook alles erdoorheen, behalve materieel???? dit valt weg, zie onderstaand plaatje... Weet iemand hoe het komt?
Misschien heeft het te maken met je Alpha ? Hoe je de alpha gemaakt hebt ?
Want soms wil alpha op alpha niet ... de in de meeste treinen / bomen / struiken zit Alpha verwerkt .. Als je de Alpha niet goed hebt , krijg je dit idd soms.
Daar is niets aan te doen dan geen alpha te gebruiken wat gert zegt klopt. 2 achter elkaar geven problemen, jou valt het op maar de mensen die het gebruiken merken dat niet eens. Nu even over het materiaal wat je gebruikt,zijn dat alpha modellen van GM (niet deze gert m) zoja ik heb dat in het begin al gezegd tegen GM geen treinen meer met alpha maar dat is de snelste manier van bouwen vond hij.dus je kan er niets aan doen en gewoon doorgaan met bouwen en niet vallen over dat kleine probleempje modellen zonder alpha body mogen geen problemen geven. Sorry als ik het fout heb ,ik zie geen plaatjes of screens.
Misschien heeft het te maken met je Alpha ? Hoe je de alpha gemaakt hebt ?
Want soms wil alpha op alpha niet ... de in de meeste treinen / bomen / struiken zit Alpha verwerkt .. Als je de Alpha niet goed hebt , krijg je dit idd soms.
Ik heb het materiaal gemaakt door in PhotoShop een jpg te maken met alleen de kleur wit en heb in Gmax deze met Opacity doorzichtig gemaakt, zodat het (wit)glas wordt. alleen het materieel is er achter niet zichtbaar,andere (perron)objecten wel.
En als ik het goed zie verdwijnt ook de bovenleiding. Ook hier zit een alpha in verwerkt. Ik denk dus dat Gert en Mike het bij het juiste eind hebben.
Hoe kan ik dit soort bovenstaande problemen voorkomen. Hoe kan ik het beste glas aanmaken in gmax. Ben nu ook weer een overkapping aan het maken met veel glas.... maar vind het echt een raar lelijk gezicht dat materieel/andere dingen erachter wegvalt. Zie in heel veel andere content dat het wel goed gaat.......
Wat is de beste manier om bijvoorbeeld glas aan te maken in Gmax en dit soort problemen voor te zijn?
sorry iets laat maar ik zie geen reply, gewoon stukje glas texture op je tga plaatsen en dat plaatje 60% Opacity.(dus 2de tga in Gmax) Dus zonder dat witte alpha jpeg.Dus zonder alpha kanaal. dan heb jij gedaan wat je kon doen en de rest kan je 2 dingen mee doen ,zelf namaken of nemen zoals het is.
ik heb een tijdje niks meer gedaan met bouwen voor Trainz door tijdgebrek. nu weer opgepakt, maar ik blijf toch worstelen met glas maken...... kan iemand mij een stap voor stap beschrijving geven van hoe je glas maakt zonder alpha kanaal (dus niet meer het probleem van het wegvallen van content achter dit glas....), want ik krijg het echt niet voor elkaar en het begint aardig te frustreren..... Ik zie genoeg voorbeelden waar het wel goed gaat nl. de net uitgebrachte perronkap Arnhem Zuid bijvoorbeeld (top trouwens van iedereen om zn content te delen, wil het ook gaan doen), vol glas maar daar zie je de content wel achter..... ik vind bouwen van content heel leuk, maar het moet wel naar mn zin gaan haha. ik heb heel internet afgezocht maar kan de oplossing niet echt vinden...... dus als iemand me kan helpen zou ik diegene heel dankbaar zijn en zal mijn plezier in bouwen weer helemaal terugkomen denk ik haha
Las vorige week of zo een topic hierover op de Duitse Trainz-site. Komt vaker voor. Zou bij Auran/N3V bekend zijn en men zou aan een oplossing werken....
Zelf heb ik last van wegvallende namen op naamborden etc. en zelfs wegvallende content (het ene moment is het er wel, het andere niet...). Ook dat zou een symptoom van de fout zijn die men aan het herstellen is.
@verbo622: dat werkt niet want je moet er een texture "opplakken" want krijg nu een melding "Ignoring mesh - no texture mapping for mesh###".... en als ik er een (willekeurig) plaatje opplak, dan krijg het oude probleem weer terug.... vooral treinen vallen weg er achter.... rails en andere scenery is wel zichtbaar...... dus blijft een alpha probleem, maar krijg het niet voor elkaar om een tga of jpg te maken zonder alpha...... want dat is volgens mij de oplossing.....
ik geef het toch aan (kleur = texture) als dit al een struikelblok is.
bij mij werkt het wel. diverse voorbeelden geleverd. vele niet geleverd.
Ik heb het ook zo geprobeerd, kleur als texture, maar resultaat is hetzelfde. Ik rommel zelf wel even verder en wacht anders op de tutorial van Olaf99.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen