TrainzOnline.nl
https://www.trainzonline.nl/forum/

3dsmax
https://www.trainzonline.nl/forum/viewtopic.php?f=161&t=2281
Pagina 1 van 1

Auteur:  Psycopax [ 14 apr 2020 10:48 ]
Berichttitel:  3dsmax

Hoi ,

Werken met FBX en daarmee het omzetten naar Trainz lukt mij niet echt , daarom eens besloten om 2011 er eens bij te pakken en daar heb ik wel een .IM exporter voor.
Nu heb ik even snel iets simpels gemaakt om te kijken hoe het en of het uberhaupt werkt.

Maar ik krijg steeds deze regel te zien :
Material '01 - default' name is invalid. Materials should be named and have a 'm.' material type suffix.

Wat ben ik vergeten of wat moet ik ook maar weer doen.

Bedankt alvast.

Auteur:  papierbouwer [ 14 apr 2020 10:56 ]
Berichttitel:  Re: 3dsmax

Hi,

Het is bij de FBX-importer belangrijk dat je materialen van het juiste type zijn. De types kan je aangeven in de naam van het materiaal. Dit dor je door de naam aan te passen in {naam}.m.{materiaaltype} . Waarbij je de dingen tussen {} vervangt voor iets. Voor het materiaaltype zijn er een aantal typen materiaal waartussen je kan zien. Zie hiervoor http://online.ts2009.com/mediaWiki/index.php/Material_Types .
Wanneer je verder nog vragen hebt, dan hoor ik het graag!

Erik

Auteur:  Psycopax [ 14 apr 2020 11:16 ]
Berichttitel:  Re: 3dsmax

Okay ,
Ik heb zo'n m.pbrmetal geprobeerd en dat werkte met een nieuw object.
Exporteren ging goed zonder fouten , heb maar eens een voorbeeld config gepakt en deze naar mijn weten ingevuld.
Bij het installeren kreeg ik toch weer fouten :

Afbeelding

Auteur:  Psycopax [ 14 apr 2020 11:35 ]
Berichttitel:  Re: 3dsmax

Eindelijk heb ik hem werkend .. ;)
Dit was gewoon even een test ..
Afbeelding

Auteur:  Remco [ 14 apr 2020 11:37 ]
Berichttitel:  Re: 3dsmax

Was net aan het omschrijven hoe je dat op kon lossen, maar je hebt het al voor elkaar zie ik. :lol: Top!

Groet, Remco

Auteur:  papierbouwer [ 14 apr 2020 11:37 ]
Berichttitel:  Re: 3dsmax

Psycopax schreef:
Ik heb zo'n m.pbrmetal geprobeerd en dat werkte met een nieuw object.
Afbeelding


Het zou wel kunnen dat je fouten krijgt wanneer je maps niet hebt toegevoegd. Je hebt er nogal veel nodig.. Maar meestal maakt dat stiekem niet heel erg veel uit. Alleen je model zal er iets minder mooi uitzien :p

Erik

Auteur:  Psycopax [ 14 apr 2020 11:38 ]
Berichttitel:  Re: 3dsmax

Remco schreef:
Was net aan het omschrijven hoe je dat op kon lossen, maar je hebt het al voor elkaar zie ik. :lol: Top!

Groet, Remco


Het was gewoon even de trainz build versie veranderen..die had ik verkeerd.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/