in plaats van een 2d map heb ik in sketchup een 3d map die ik geconverteerd heb naar 3ds. hoe kan ik die naar trainz omzetten zodat ik niet alleen de locatie van de rails en wegen heb maar ook de hoogte van het terrein
Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Heb je zelf een 3d map gemaakt in Sketchup? Dus het zou ook een huisje kunnen zijn als voorbeeld? Je zei dat je via sketchup naar het .3ds formaat hebt geconverteerd. Dan neem ik aan dat je Sketchup Pro hebt? (uit ervaring) Ik heb dat zelf ook eens geprobeerd, maar wanneer ik het bestand daarna in Gmax wilde importeren zag het er niet uit. Als ik jou was zou ik het gewoon vanuit Sketchup (Pro) als een dae/collada bestand exporteren. Dan pak je de tut van Dman erbij (Zie link) en kan je zien hoe je een bestand kan omzetten naar het .3ds formaat plus hoe je de textures erop kan plakken.
ok het is me gelukt om vanuit sketchup 3d terrein om te zetten naar 3ds maar nu wil ik het importeren in trainz zodanig dat ik het kan gebruiken om track en wegen op te leggen iemand een idee???
Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Aan de hand van deze tutorials kan je stap voor stap lezen hoe je content compatible kan maken voor Trainz. Lees het eerst even rustig door en probeer dingen uit.
Ik lees dat je je content vanuit Sketchup hebt omgezet naar .3ds. Wanneer je dit in Gmax importeerd, wordt het dan wel juist weergegeven? Ikzelf heb er vaak problemen mee gehad dat ik vanuit Sketchup iets heb geconverteerd naar 3ds en dit in Gmax had geopend, maar dit totaal niet goed ging. Hopelijk heb jij meer geluk.
Groetjes Michel
PS: Zou er een printscreentje ervan gemaakt kunnen worden? Ben wel benieuwd hoe je het gedaan hebt namelijk.
Mike Jenkins heeft een plugin gemaakt voor Google sketchup en Pro "RubyTMIX" in combinatie met Trainz Mesh Importer en zijn minutieuze uitleg in het Engels kun je ieder (passief) object met import content invoegen in de Trainz database.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen