Na een aantal jaar stilte lijkt het er op dat er een nieuwe versie van trainz aan zit te komen. Enige tijd terug verscheen er een kaartje op de facebook pagina van trainz en op de forums van trainz (forums.auran.com) waarbij trainz gebruikers de geschiedenis, het heden en de toekomst konden raden van trainz. Vandaag is een screenshot naar buiten gekomen met de toekomstige plannen voor trainz. (Bron: https://www.facebook.com/TrainzSimulator)
Naar mijn idee zien de plannen er wel veel belovend uit, wat vinden jullie?
Trainz Versie: 2010EE
Ik heb er gemengde gevoelens over, wel vele leuke features maar nog geen nieuwe versie (op Trainz Mac 2 na dan) en daarnaast de vraag, wat willen ze met kickstarter gaan doen, komt er alleen een nieuwe trainz als ze geld via KickStarter binnen halen? Daarnaast wel leuke features: 64-Bit Processing Native Multi-Threading Particle Collision Physics
Dan kan het in ieder geval meer mee gaan doen met Railworks
We zullen het wel gaan zien, Railworks heeft in mijn ogen nog steeds veel beperkingen qua gameplay. Natuurlijk zijn ze beter als het om graphics gaat, maar ik vind nog steeds een stug programma en nog verrekte instabiel ook nog eens. Oude liefde roest niet
Wat ik dus begrijp uit het KickStarter verhaal, dat wij "trainzers" mee kunnen werken aan het hele verhaal, waardoor er onder andere meer content beschikbaar komt. Wat ik mij hiernaast wel afvraag op het moment dat er een nieuwe engine komt, dat gebeurt in dit geval, hoe zit het dan met het exporteren van de hele boel... Ik hoop dat ze van N3V genoeg info meegeven aan de trainzer. Opzich een hartstikke leuk project om aan mee te werken. En jah als we op die manier trainz eindelijk een grote sprong vooruit kunnen en laten gaan. Dat is toch geweldig. Iets wat ik niet kan laten en toch wel een beetje mijn droom is, een combinatie van RW en TS...
Het lijkt er in mijn ogen op dat N3V niet echt voldoende financiering kan loskrijgen bij investeerders/banken (wie nog wel deze dagen). Dus met Kickstarter willen ze eigenlijk dat mensen vooraf toezeggen het nieuwe product te kopen door het bedrag alvast te betalen als een donatie zeg maar. Wat we waarschijnlijk gaan zien is dat je bij bijvoorbeeld een donatie van €50,- het spel krijgt als het klaar is, etc. Dan is het dus eigenlijk niks meer dan vast betalen zodat ze het geld voor de ontwikkeling kunnen gebruiken.
Voor $45 AUD (€31,14) krijg je de volledige versie van Trainz: a new era en toegang tot de beta van het spel. Persoonlijk vind ik dit project al veel belovend, hopen dat kickstarter genoeg geld gaat opleveren!
Na het lezen van de plannen en de functies die in de nieuwe generatie van Trainz zullen komen, ben ik om. Ik heb voor AUD$60 (41 Euro) op de ENGINEER: Trainz : A New Era (Full) ingelegd. Het gaat best hard ook op Kickstarter; nog 30 dagen te gaan en ze hebben al 646 sponsors en bijna 50% van hun doel bereikt. Dit gaat echt wel lukken! Enkele dingen die me wel aanspreken naast de "standaard" plannen:
- Schuine bochten (kantelende rails in bochten) - Automatische wisseltongen en frogs (met wisseltongen die echt bewegen).
Andere mensen al besloten om te investeren in de nieuwe Trainz?
Thomas?, Dit bedrag gaat zeker via PayPall of zoiets? Gezien 41 eurie en mens niet arm maakt.. Maar ik geen PayPall heb... Kan je me misschien wat uitleg geven over de betaalmethode? Sander
Ik heb ook het geld niet, maar als de engine beter wordt en inderdaad verkanting in het spoor komt en echte wissels, dan wil ik zeker overwegen de nieuwe versie te kopen. Nou valt het echter wel te hopen dat ouder materieel ook te gebruiken blijft, in ieder geval vanaf 2010, want het zou zonde zijn als we dat weer moeten gaan aanpassen. Dat vind ik eigenlijk nog het irritantste. Eerst al van 2004 naar 2006, toen weer naar 2009/2010 en geloof dat bepaalde dingen in 2012 ook weer niet werken.
Inmiddels zijn ze over delft van het benodigde bedrag met ruim $84.000 AUD! Met 8 dagen achter de rug en nog 27 dagen te gaan ziet het er toch vrij goed uit voor Trainz Simulator: A new era!
Ik denk dat ik ook een donatie ga doen. Ik zat er over te denken om die van AUD 45.00 te doen.
TRAINZ CREW - EARLY BIRD: Trainz : A New Era (Full) + Wallpapers + Forum Supporter Icon + Get-Trainz-Now Selection + Exclusive Beta Access ______________________________ Get in early and save. Become part of the Trainz Crew and receive a digital download version of Trainz: A New Era - Full Edition (including Surveyor module) PLUS get behind the scenes access to the exclusive Beta Test phase PLUS your name in the credits PLUS 5 exclusive "Backer-only" High Resolution Wallpapers AND select one of the three options from our Get-Trainz-Now Selection. Get-Trainz-Now Rewards are issued January 2014. We'll also award you with a Trainz Forum "Trainz Crew" Status Icon (see FAQ for more details).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen