De content(s) voor TS12 en TS 2010 zijn verwijderd. xx Met dank aan de vele illegale verspreiders van mijn contents heb ik alle contents verwijderd, de goeie moeten helaas nu ook weer onder de kwaden lijden. Of ik ooit nog eens wat ga doen voor TRS? Geen idee !
Hey het gaat weer uitstekende in het NL wereldje, misschien dat die gene nou weer zich helemaal top voelt.
Trainz Versie: TANE
ik snap niet dat mensen dit doen. voor 10 euro heb je je hele leven lang. al het content van stevado is dat nou zoveel? en zoals jeroen al zei hiermee is de Nederlandse trainz community op sterven na dood. zonde dit
Ergens vind ik dit een verhaal van 2 kanten. Als jij payware content online zet op een vrij toegankelijke webpagina waar geen beveiliging op zit dan vraag je ergens om problemen. Natuurlijk, het is ook een stukje vertrouwen, maar toch, slim vind ik het persoonlijk niet.
Het is jammer dat dit heeft moeten gebeuren, ook al ben ik nooit een fan geweest van zowel Stevado als Payware, de Trainz Community in Nederland valt zo inderdaad steeds verder uit elkaar, daar waar het al vrij weinig voorstelde.
als je maar dwars kan leggen kom je een heel eind tegenwoordig. jammer, weer een goeie bouwer die het bijltje erbij neer leg. allen die het voor een ander bederft,
Ik ben weg geweest voor een tijdje , druk met andere dingen en nu lees ik dat onze gemeenschap weer zelf uit elkaar trekt. Jammer, het is al kleine, dit maakt het nog kleiner.
Ook ik had een abonnement van 10 euro en helaas stopt Steven ermee vanwege enkele raddraaiers. Wat een verziekt wereldje is dit toch. Weer een bouwer minder en content verdwenen. Vanavond maar alles op een CD zetten aangezien ik nu geen content meer kan downloaden. Leuk weer! Kort geleden overigens overgestapt naar Train Simulator 2014. Daar is veel meer leven in de brouwerij. Uiteraard zal ik mij ook bekommeren om Trainz, weliswaar op een lager pitje. Ik hoop dat A new Era betere tijden en meer leven brengt in de brouwerij.
Koos
Laatst bijgewerkt door Koos op 19 mei 2014 16:32, in totaal 1 keer bewerkt.
Het is jammer dat STEVADO stopt. Vooral de reden is triest. Ik heb alleen de oude vrij verkrijgbare content in gebruik (TS2004-TS2009). Maar als ik over een lange periode terugkijk is het een herhaling van zetten. Amazing Mike, Chris ... ze hebben allemaal te maken met jatwerk. In mijn ogen is de hoofdoorzaak de openheid van Trainz als programma. Alles is verspreidbaar. En dan is het maar wachten op die ene "sukkel" die de "gentleman rules" overtreedt en je kleine opbrengst voor al je werk is weg. Nogmaals: triest Barrie40/Walter
Maar dat is persoonlijke, ik kan me vinden in de meningen van de andere, ben zelf ook geen fan van Payware daarom bied ik alleen freeware aan, maar goed ieder zijn mening en ding.
Het is inderdaad erg jammer, want er zijn inderdaad al zo weinig nederlandse bouwers etc.
Persoonlijk hoop ik binnenkort weer wat te kunnen oppakken als ik het weer rustiger heb.
In ieder geval Stevado als je het leest. Iedere mening moeten we accepteren of we het leuk vinden of niet, neemt niet weg om je te bedanken voor alles wat je door de jaren hebt aangeboden.
Los van het feit payware of freeware, het is niet aardig en ongepast om contents aan te bieden die niet van jou zijn. Zo simpel is dat, het gaat om het principe. Helaas lopen er in de trainz wereld te veel mensen om die niet met rechten, plichten, principes en beleefdheid om kunnen gaan.
Dus mensen wie zich aangesproken voelen: Pak uw biezen en ga weg!
Trainz Versie: 2009
Jammer Stevado voor al je moeite en kostbare uren die je in dit project hebt gezet en dat wij er van hebben mogen genieten. Helaas zijn er altijd aasgieren die het weer moeten verpesten.
Ik wens je nog veel succes verder, met wat je nog gaat doen.
Volgens mij ligt het probleem op meerder vlakken, stevado maakte altijd 'freeware', in principe deed hij dat tot dat hij stopte. De reden dat hij een aparte site begon in tegenstelling tot het verspreiden op het N3V/Auran DLS, is dat auran steeds moeilijker deed over het uploaden en dat werkt demotiverend. Om die reden is hij de aparte site begonnen. Waarop je alle TS12 en TS2012 versie kon downloaden en en nieuwe content kon krijgen. Internet kan alles verspreiden, alles kan je downloaden. Daar schuilt het gevaar in. Wanneer een niet commerciƫle auteur dit doet zal het niet zo erg zijn als iemand die er geld voor wil vangen. Stevado was geen van beide. Hij was en is iemand ie er van baalde tegen steeds meer werk aan te lopen om je content te releasen. Net als ik, het kost mij heel veel tijd om dingen uit te zoeken, terwijl ik het maken van reskins erg leuk vinden en het een kleine moeite vind of vond deze te delen. Stevado bood aan tegen betaling van een tientje alles van het verleden en de nog te releasen content te downloaden. Alleen was zijn site slecht beveiligd. Een proleet dacht handig te zijn dit de gaan verspreiden bij zijn vriendjes, om populair te zijn ofzo? Die dit heeft gedaan, heeft waarschijnlijk ook zijn TS versie illegaal en zal over een tijdje gewoon trainz vergeten. Maar laat een NL trainzer (of hoe je het wild noemen) achter met een wereldje zonder nog een echte content bouwer. Ik heb zelf ook diverse keren overwogen te stopen gewoon omdat ik het niet lonend vindt dit nog te doen. Tevens zwerft er hier en daar wel over het www waar ik den hand aan hebt gelegd. Jammer. Anyhoe, er is niks gewonnen en niks verloren het draait immmer echt en enkel alleen maar om het hebben. Dat mag maar niet te koste van anderen. Zeg nou zelf wat is 10 euro?
ik ben er achter gekomen wie het content heeft verspreid. die gene is ook actief op dit forum. ik zeg er nog niks over hoop dat deze persoon zichzelf bekend maakt anders gaat er een mailtje naar de moderators. mogen die bepalen wat ze met deze persoon gaan doen op dit forum.
Trainz Online heeft geen enkele bemoeienis met die gene die dat heeft gedaan buiten Trainz Online om. We willen er niks weten over wie het is geweest en al helemaal niet over wat TO gaat doen met die het heeft gedaan. Er kan hier over alles gesproken worden behalve wie het heeft gedaan. Gaat er iemand verder in schuldvraag of met de kennis we het heeft gedaan trek hij de consequenties. Het laatste wat we willen is gezeik op onze forum! Wat op andere fora wordt geouwehoerd zal ons een biet wezen, laat de ellende maar lekker daar en daar blijven. Trainz Online gaat echt en alleen maar over trainz!
Thomas & Jeroen
Citaat:
1.1 Op deze site dient ieder lid vriendelijk en respectvol om te gaan met andere leden. Elke vorm van belediging, discriminatie of onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen is verboden.
Citaat:
1.4 De beheerders van deze site bepalen uiteindelijk wat wel of niet kan. Bij onduidelijkheden hebben zij het laatste woord en beslissen wat voor stappen er zullen worden ondernomen op deze site. Bedenk dat je als buitenstaander geen volledig beeld hebt van de eventuele situatie tussen een lid en het beheer, je doet er dan ook verstandig aan om je daar niet mee te gaan bemoeien. Je bent en blijft te gast!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen