Als eenvoudige Trainz-gebruiker ben ik blij met de downloads van TrainzOnline. Allerlei mensen hebben geheel belangeloos prachtige Nederlandse content gemaakt, waardoor Trainz een stuk aantrekkelijker gemaakt wordt.
Geweldig dat Jeroen dit forum jarenlang aan de praat heeft gehouden. Zelf ben ik sinds 2005 de beheerder van Spoornulforum, over treinenmodelbouw in schaal 1:45 e.d.; ik heb de ervaring dat het forum mij vaak meer tijd kost dan de hobby waar het over gaat. Dat zal Jeroen wel herkennen.
TrainzOnline, of misschien moet ik zeggen de huidige verzameling gebruikers, hinkt een beetje op twee gedachten. Is het nou een forum voor contentontwikkelaars, of voor hen plus voor alle andere Nederlands georiënteerde Trainzers?
Het laatste lijkt mij meer levensvatbaarheid te hebben. De tutorials op TO hebben me veel geleerd, waardoor het spelen en bouwen met Trainz aan waarde heeft gewonnen.
Andersom bekeken: niet iedereen die Trainz bedrijft, is een contentontwikkelaar. Ik heb, aan de hand van Olaf z'n praktische tutorials, ooit eens een huisje ontwikkeld met Gmax en wat er verder aan te pas komt, en upgeload naar DLS. Leuk om dat proces een keer helemaal te doorlopen, maar ik dacht vooral: wat een ingewikkelde kloteklus, dit heeft voor mij niks meer te maken met de spoorhobby, dus dat doe ik niet meer. Sindsdien maak ik zelf geen content meer (wel routes en sessies, maar geen objecten). Ik download naar hartelust van alles en gebruik het in mijn routes.
De waarde van TrainzOnline zit voor mij vooral in het download-gedeelte, en daarnaast in de mogelijkheid tot communicatie met andere Trainzers in Nederland. Goed om te lezen dat Jeroen de forumtaken nu kan delen met twee collega's, en dat het forum doorgaat. Veel succes!
Trainz Versie: TANE
Iedereen is welkom die trainz leuk vind. Laat vooral je creaties zien ook al is het een screenshot. Inspireer elkaar.
Citaat:
dit heeft voor mij niks meer te maken met de spoorhobby,
Bedankt voor het proberen van mijn tutorial. Jammer dat je al spoedig gestopt bent met het maken van objecten. Maar ik vergelijk het met modelspoor waar je zelf ook gebouwen kan maken. Ook dat gaat niet altijd even soepel. Blijf gewoon proberen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen