Trainz Versie: TANE
Op zich wel mee eens , maar ik ga er vanuit dat je het dan hebt over normale objecten ipv treinen. Ik ken hier niet echt veel mensen die dat ook kunnen maken , dus ben je al aangewezen op 2 mensen die dat kunnen en ook willen doen.En dat is nogal wat werk.
Maar voor de normale objecten is dat een prima oplossing , als iedereen mee werkt en elkaar helpt met info / 3d hulp / textures dan wel foto's kunnen we er iets moois van maken voor iedereen.
Gaarne zou ik zoiets wel zeer kunnen waarderen in trainz. Het voorbeeld geeft weer dat het ruimtegebrek tussen een of meerdere engelse wissels noodgedwongen voor deze oplossing moest worden gekozen Handwissels onder een hoek van 90 graden met behulp van drijfstangen en een soort tuimelaar
Gaarne zou ik zoiets wel zeer kunnen waarderen in trainz. Het voorbeeld geeft weer dat het ruimtegebrek tussen een of meerdere engelse wissels noodgedwongen voor deze oplossing moest worden gekozen Handwissels onder een hoek van 90 graden met behulp van drijfstangen en een soort tuimelaar
Gr. Gil
Hoi Gil,
Deze heb ik nog in de planning, heb al een hele set wisselstellers. Deze liggen ook op het emplacement in Hoorn en Zwaag dus heb er foto's van én de noodzaak het toe te passen
Tja, ik heb ook nog een wens(je).... en dat is volgens mij met een script wel op te lossen (hoop ik) Iets waar ik ook al jaren tegen aanloop in TRS is dat als je 2e locomotief voor een trein zet deze gewoon doet met het trekken van de trein. Maar dat is in Nederland (behalve voor een trein met diesellocs zoals de ertstreinen en zware goederentreinen waarbij de de locomotieven in multitractie rijden) maar zeeeer zelden het geval. Meestal gaat de 2e loc in opzending mee, en dus uitstaat. Is dat niet te scripten dat je bij de properties van een loc dit aan kunt geven dat hij als wagon moet functioneren?
Bij sommige locs heb je wel de optie "disable physics" (en ook bij rijtuigen en wagons), maar ik heb geen idee wat dat doet. Iig niet het bovenstaande, want zodra je een loc er aan koppelt doet ie weer mee...
Dat is inderdaad wel een mooie. Het mooiste zou dan natuurlijk zijn dat ie ook geen geluid maakt en dat de pantograaf niet automatisch omhoog gaat. Ik dacht er nog aan bij het laatste shot van m’n Amersfoort-filmpje lol..
Dat was toen ook een wens van mij en RikJ is er toen ook mee bezig geweest. Ik heb ooit wel een pre-model in TRS gezien van hem. Om het sein te maken zal wel niet zo moeilijk zijn, maar een rouwbrief is een rangeersein en niet een gewoon sein. En daar zit hem de truuk om het binnen het seinstelsel te laten passen. Ik weet dat RikJ hier nog niet zover mee was en helaas is het er nooit meer van gekomen. Een rouwbrief gold voor meerdere sporen en alhoewel in de seinset van RikJ een optie is om een sein voor meerdere sporen te laten gelden is dit natuurlijk weer net even anders.
Dat was toen ook een wens van mij en RikJ is er toen ook mee bezig geweest. Ik heb ooit wel een pre-model in TRS gezien van hem. Om het sein te maken zal wel niet zo moeilijk zijn, maar een rouwbrief is een rangeersein en niet een gewoon sein. En daar zit hem de truuk om het binnen het seinstelsel te laten passen. Ik weet dat RikJ hier nog niet zover mee was en helaas is het er nooit meer van gekomen. Een rouwbrief gold voor meerdere sporen en alhoewel in de seinset van RikJ een optie is om een sein voor meerdere sporen te laten gelden is dit natuurlijk weer net even anders.
Ik help het je mee hopen.
Fokke
Fokke,
Ik heb voorbeelden van Engelse rangeer seinen waar we wel enkele kunnen toepassen, mogelijk ook de rouwbrief. Je zou dan alleen de mesh moeten aanpassen op het geen zij al hebben, denk ik.
Ik heb voldoende fotomateriaal van een aantal toepassingen bij de SHM, waaronder de rouwbrief. Maar ook een overweg-draaisein bord. Deze wilde ik dan wel laten plaatsen in een nog te maken overweg object.
Dus ik denk dat het niet zo heel ver weg is, los van de benodigde tijd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen