Trainz Versie: TANE
JA!
Gelukkig! Er is eindelijk iemand die de 1500 herkent.
Deze is gemaakt door Verbo op verzoek van mij, omdat ik vond en nog steeds vind, dat deze 1500 niet in het rijtje NS locomotieven mag ontbreken. We hebben werkelijk van alles en nog wat, behalve de 1500 die in de Nederlandse NS historie toch echt wel zijn steentje heeft bijgedragen. Er staat zelfs een in het museum!
De huidige die ik heb heeft echter niet de kwaliteit van de huidige 12- en 1300 en dat is jammer. Sommige bouwers zijn er ooit wel mee begonnen, maar al die pogingen zijn om wat voor reden dan ook gestrand.
En voordat er weer iemand een snode opmerking moet maken zo van "dan doe je het toch lekker zelf?!" ... Nee, er zijn een heleboel dingen die ik niet kan. 3D treinen maken is daar één van en ik ben te oud en te versleten om het alsnog te leren.
Zo'n 1500 zou trouwens helemaal niet misstaan op die mooie sfeer screenshots die hier gepost worden.
En voordat er weer iemand een snode opmerking moet maken zo van "dan doe je het toch lekker zelf?!" ... Nee, er zijn een heleboel dingen die ik niet kan. 3D treinen maken is daar één van en ik ben te oud en te versleten om het alsnog te leren.
☼ ☼
Kijk! Dat is nou precies hoe ik er ook tegen aan kijk! Natuurlijk heb ik als 65plusser tijd over (denkt iedereen....), maar voor dit soort technisch geneuzel ben ik toch echt te oud. Layouts maken prima. Gaat geweldig en is eigenlijk een digitale opvolger van mijn vroegere HO- en N spoor banen. Die zijn in de loop der jaren "geruimd" wegens plaatsgebrek, kids, andere hobbies etc. Met Trainz (al vanaf de oorspronkelijke versie!) kon ik daar een digitale invulling aan geven. Wel eens een en ander geprobeerd te maken, maar daarin technisch toch niet bekwaam genoeg gebleken, althans niet op het niveau van een heleboel fraaie content die ik regelmatig op deze (en andere) sites tegenkom. Wat dat betreft hulde aan al degenen die zich inzetten om steeds weer nieuwe en fraaiere producten af te leveren en daar heel veel tijd in steken. En dat mag ook wel eens gezegd worden !
Heb het gevoel dat AO en Gil in dezelfde vijver zitten te vissen op baars, maar er zwemt alleen maar snoek
ik zie erg mooie Ten wagonetjes reskins, maar geen van alle klopt, omdat er van een verkeerde basis mesh uit wordt gegaan. Misschien even de koppen bij elkaar, echt goed research doen, evt gewoon een nieuwe wagon maken en dan de kleurdoos erop
Ik ben geen bouwer qua Gmax,dus dan zit er niks anders op dan een rijtuig (in dit geval een Roemeens WLABmee slaaprijtuig) te gebruiken,die redelijk in de buurt komt qua mesh. Uiteraard zijn er details die niet kloppen,maar daar maak ik niet zo'n punt van,doorgaans heb ik ook weinig foto's kunnen vinden die duidelijk aangeven waar de logo's exact horen te zitten,dus dat is ook een beetje op de gok gedaan. Een WLAB30 is bijvoorbeeld echt niet te doen,omdat er gewoonweg geen rijtuig is die er slechts een beetje op lijkt..dus daar begin ik geeneens aan..
Thnx AO!!! NS1115 met een lege vakantie trein richting het emplacement om opnieuw gesorteerd te worden,het eerste rijtuig zal daar in de "Bergland Express" kleurstelling worden geschilderd
Reportage:Vroeg in de morgen tijdens een fietstocht,om de overbodige kilo's eraf te fietsen stuitte ik op een industrieel spoorlijntje,ik kende het spoorlijntje niet dus benieuwd dat ik was ging ik kijken in welke conditie het spoor verkeerde,het roest op het spoor laat zich raden dat hier al heel lang geen trein geweest is..opmerkelijk is wel dat ze de schakelkast vrij recent hebben vernieuwd.. Al na circa 130 meter loopt het spoor dood in een stootjuk die eveneens al jaren geen onderhoud heeft gekregen..het overwoekerende onkruid geeft te kennen dat de losweg zijn functie allang verloren heeft.. De volgende aftakking laat ook niet veel leven zien,maar in de verte is te zien dat het spoor zich vertakt,reden genoeg om een kijkje te nemen.. De handwissel staat in de stand zodat het buitenste spoor bereikbaar is,is het spoor naar de inmiddels verwaarloosde loods zo slecht dat het niet meer bereden mag worden..er staat geen afluitbord,dus lijkt die optie uitgesloten.. In de verte lijkt er een schim van een NS 1200,die kennelijk niet lang geleden op het buitenste spoor geduwd is.. we gaan verder kijken.. We volgen de dubbele sporen richting de loods,die er steeds slechter onderhouden,en desolaat bij liggen,kennelijk is het bedrijf met deze spooraansluiting inmiddels verhuisd.. De buren hebben nog wel bedrijvigheid,er staan zelfs een reeks Nordwaggonnen aan de kade.. en terwijl we verder lopen verschijnt er nog een NS 1200 in het zicht.. Tussen de NS 1200'en en het stootuk lijkt er ook nog een NS sik te staan.. De NS 1200'en verkeren in goede staat,het betreft de NS 1216 en de NS 1207..waarom staan ze hier.. we gaan verder kijken hoe de NS sik erbij staat.. De NS sik betreft de NS 286,en die is zeker niet tegelijkertijd met de NS 1200'en hier gekomen..de NS sik is flink bewerkt door vandalen,en dat is zeker niet van de laatste tijd... Tot zover deze reportage,binnenkort gaan we deze in min of meer in onbruik geraakte spoorlijn verder volgen!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen