Klopt ik kwam er een tijdje geleden achter dat er een groot aantal Trainz Sites omgevallen zijn.
Het lijstje met nog steeds actieve sites is met de dag korter Andere sites zijn van extensie gewijzigd/staan op een andere server/zijn samengevoegd. Een heel enkele keer komt er één bij. Maar dat is zeldzaam en het moet je maar net opvallen (via weer andere sites....)
Afgehaakte Trainzer Daar ben ik weer. Ook een 'afgehaakte Trainzer'. Nou ja, afgehaakt niet. Ik ben tegenwoordig vooral actief in de Poolse Trainz community (Ik heb zelf geen Pools bloed), maar daar is nog een 'levendige' community en wordt regelmatig nieuw spul gereleased. Al zijn er enkele die blijven plakken aan TS10, maar die lijken nu ook enigszins bij te draaien.
Waar ben ik? Op dit moment ben ik bezig met Poolse (en soms Duitse) routes en rijden doe ik ook vnl. met Pools materieel. Zelf ben ik al vier keer in polen geweest, en het is gewoon een mooi land met mooie spoorwegmaterieel. Daarnaast is de infrastructuur heel interessant (terwijl die in NL juiste minder interessant wordt door wisselsaneringen, enz). Ik mis echt de levendigheid op het forum. Eeuwig zonde dat het zo rustig is geworden.
Mijn kijk op de community <deel van bericht verwijderd>
Mijn interesse in de Nederlandse community is drastisch gedaald door gebrek aan contentbouwers. Nu bouwt Olaf lekker door (nu zelfs een een Flirt, wat gaaf!!!), maar de rest is zo goed als vertrokken. Dat heeft mijn motivatie om Nederlandse routes te bouwen (en de berijden) doen slinken naar een nulpunt. Ik ben juist iemand die graag met modern materieel rijdt, en dat is er helaas niet meer. Het materieel dat voorhanden is, is sterk verouderd (grafisch) en werkt vaak niet in nieuwe versies.
Trainzonline onderdeel van mijn leven Hoewel ik niet vaak iets post, bezoek ik de TrainzOnline wel wekelijks. Ik vind het fijn om op de hoogte te blijven van wat er binnen de Nederlandse community speelt. Daarnaast is het prachtig dat er enkele mede-Trainzers nog lekker aan het knutselen zijn aan Nederlandse routes. Trainzonline is vanaf 2003 al onderdeel van mijn leven. Ik zou het eeuwig zonde vinden als daar een eind aan komt.
Mijn visie op de toekomst Nieuwkomers moeten we met open armen ontvangen. Tussen nieuwkomers, kan ook content- en routebouwtalent zitten, laten we dat koesteren. Daarnaast zou het al een enorme winst zijn als de content die beschikbaar is op de website ook werkt in nieuwe versies. Hoewel ik niet zo'n scripter ben, zou ik graag willen helpen waar ik kan. Willen we de community weer 'back on track' helpen, zullen we immers met z'n allen de kist moeten dragen.
Ik zou zelf wat meer moeten posten op het forum (daar ga ik op letten), want iedereen kent wel het gezegde: verbeter de wereld en begin bij jezelf. Misschien dat ik een topic open over een Poolse route die ik aan het moderniseren ben.
Tot zover mijn kijk op TO.
Groetjes,
Koos
Laatst bijgewerkt door Koos op 05 sep 2019 10:32, in totaal 1 keer bewerkt.
Ik vind het altijd erg jammer wanneer weer altijd de kudde ouwe koeien uit te sloot wordt gehaald. Het openen van dit topic heb ik gedaan om naar de toekomst te kijken.
Citaat:
In mijn ogen is de Nederlandse community ten onder gegaan aan hebberigheid en egotrippers. Niemand gunde elkaar iets.
Het een heeft met het ander te maken denk ik.
Citaat:
Mijn visie op de toekomst Nieuwkomers moeten we met open armen ontvangen. Tussen nieuwkomers, kan ook content- en routebouwtalent zitten, laten we dat koesteren. Daarnaast zou het al een enorme winst zijn als de content die beschikbaar is op de website ook werkt in nieuwe versies. Hoewel ik niet zo'n scripter ben, zou ik graag willen helpen waar ik kan. Willen we de community weer 'back on track' helpen, zullen we immers met z'n allen de kist moeten dragen.
Dan hoor ik graag van hoe jij dit zou doen.
Ik ben verder niet van plan om de 'de kat' te vangen wat ooit was en ooit is gebeurt als dit voor mijn de reden van bestaan is van trainz online dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
Sorry. Het is niet vervelend bedoeld. Het is gewoon hoe ik er tegenaan kijk.. ik heb de 'oude koeien' verwijderd en de put gedempt.
Positief blijven is inderdaad het belangrijkste. Ik ben geen scripter, dus ik weet niet precies hoe ik je kan helpen. Ik kan proberen content te fixen aan de hand van de handleidingen en aanbieden om te uploaden bijvoorbeeld?
Wat ik trouwens ook leuk zou vinden, is als er wat vaker van foto op de startpagina wordt veranderd. Wellicht ook leuk (kan ik mee helpen) om wat 'how-to's' te schrijven. Een video of aan de hand van plaatjes zaken uitleggen (bijvoorbeeld mooie wissels maken, sporen recht en strak leggen, flyover bouwen enz).
Allemaal kleine dingetjes die misschien een verschil maken.
Maar het komt wel vervelend over. En iedereen mag er tegenaan kijken zoals hij dat wil maar wat ik wel eens mis, en vooral ook maatschappelijk breed, is dat veel dingen als vanzelf worden gezien. Overal valt wat wat op aan te merken, en er zijn altijd wel dingen die niet kloppen.
Handleidingen of FAQ (Frequently Asked Questions) zoals ze ook worden genoemd zijn hier op TrainzOnline geweest. Olaf en nog paar andere en ook een aantal van mij hebben er veel gemaakt. Ik heb zelf altijd geprobeerd ze te maken dat ze voor een leek te snappen zijn desondanks bleven heel veel nieuwkomers met steeds weer dezelfde vragen komen door gewoon weg niet lezen. Gewoon hup het forum op en hun vraag spuien zonder enige verder info, ja kijk dan ben ik vrij kort door de bocht. Daardoor heb ik het besluit genomen geen hulp meer te bieden, of deze op het forum te geven. Scripten is niet nodig.
Al met al zitten er in TrainOline misschien wel duizenden uren werk, wij betalen dit en daarmee hebben we ook het recht ermee te doen en te laten wat we willen. Ik merk veel te vaak dat met het als vanzelf spreken vindt dat is tevens ook de reden dat veel 3D ontwerpers ermee opgehouden zijn of geld vragen.
Om op jou laatste punt in haken Jeroen: De net door Rutger gereleaste dingen zijn al over de 50 keer gedownload. Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk gereageerd in zijn topic of een screenshot geplaatst met die content?
Blijkbaar zijn er toch aardig wat actieve downloaders die met enige regelmaat Trainzen anders zou men het niet downloaden. Actief mee doen in de communitie dat doen maar weinig. Vind ik toch jammer.
Jaar of 10 geleden waren er zelfs genoeg voor te poren om eens met zijn alle bij elkaar te komen.
Geduld, geduld... guys.. Ben bezig om "Eindhoven 1935" wat op te knappen in TRS2010,... andere locloods, draaischijf, tracks ect ect.. Daar komen iig de "vernieuwde" 3737 en Bello "opdraven"... (ook al was de laatste er nooit "actief"...) Vanzelfsprekend ook wat "Beulen", 3900'en, en misschien een 5500'je...
Hier even een 'voorlopig' shotje van de 3737 in het ochtendzonnetje....
Nogmaals, nog enig geduld dus... ... en wat Edwin zegt klopt ook.... zo'n jaar of 10 terug liep ik zelfs met 2 liefhebbers (Leen en Jananton) over het station Maliebaan...
TrainzOnline wordt weer erg druk. Achter de schermen wordt de jarenlange rust dus ook weer minder rustig. Alhoewel ik de afgelopen jaren weinig of nauwelijks tijd kwijt was aan TO begint dat nu weer toe te nemen. Dat benauwd me zeer omdat ik naast TO ook nog veel werk en privé leven heb en eigenlijk liever met Trainz bezig wil zijn. Op termijn zal er wel wat moeten veranderen want ik ga deze kar niet in mijn eentje trekken, dat wil zeggen Thomas doet de technische achtergrond en ik de het forum/website.
Jeroen als ik kan helpen, laat het weten. we hebben allemaal een leven naast trainz Ik kan bijv, downloads testen en/of repareren Heb zelfstandig beroep en flexible qua uren.
TrainzOnline wordt weer erg druk. Achter de schermen wordt de jarenlange rust dus ook weer minder rustig. Alhoewel ik de afgelopen jaren weinig of nauwelijks tijd kwijt was aan TO begint dat nu weer toe te nemen. Dat benauwd me zeer omdat ik naast TO ook nog veel werk en privé leven heb en eigenlijk liever met Trainz bezig wil zijn. Op termijn zal er wel wat moeten veranderen want ik ga deze kar niet in mijn eentje trekken, dat wil zeggen Thomas doet de technische achtergrond en ik de het forum/website.
Even het stof eraf geblazen. Dit geld voor mij nog steeds en ondertussen is het drukker geworden. Ondertussen wordt er via omwegen zoals het altijd ging in het verleden met zand gegooid (nee Olaf ik heb het niet over jou) dat is voor mij voor de zoveelste keer in het tien jarig bestaan van TO dat ik serieus overweeg het forum af te gaan stoten.
Wat mij echt nadrukkelijk van het hart moet is dat we dit doen voor jullie en de leuke hobby Train van mij hoeft dit allang niet meer.
Even in Jip en Janneke taal ik heb geen zin meer om te worden afrekent op dingen die ik het verleden fout zou hebben gedaan! En laat ik het maar even zo stellen; als ik samen met Thomas dit niet had opgezet was dit er al jaren niet meer.
Ik lees in allerlei berichten gemopper over verleden en weet je je hoeft hier niet te komen hoor maar het mag wel. Besef je heel goed dat er niks mee komt als zoiets als TO ook al is er verschillende keren gezegd TO kapot te maken door een of andere ondankbare hond for somehow reason
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen