Hele oude post...maar heb dit gedaan voor de komende VIRM-set. Gelukkig ben ik ook muzikant (speel gitaar, bas, piano, synth en een beetje drums, viool, dwarsfluit)
Dus met Audacity aan de slag. Eerst opnemen van YouTube, dan knippen in 3 idle en 7 up sounds, 7 down sounds maken door te reversen (achterstevoren) 5 idle sounds aanvullen door pitch shift (toonhoogte varieren) Alles limiten de pieken eruit, toen alles normalizen (gelijk maken qua volume) config erbij en naar TRS2019.
Optrekken en remmen vindt ik goed klinken, maar idle sounds moeten beter, dus zal nog verder zoeken. bedankt mr.squaker !
Jij hebt dan misschien ook wel een oplossing voor mijn probleem met de Flirt-sound die ik probeer te ontwikkelen. Zie hiervoor het topic => klik hier. De sound is steeds op vol volume te horen, ookal beweegt de trein steeds verder van me af. Het geluid 'fade' dus niet uit.
Hmmm ziet er veel belovend uit. Heerlijk dat geluid van de (ex) 1600. Succes met verder bouwen, zitten nog al wat uitdagingen qua scenery denk ik vr.gr Ruud
Bij deze even een ander filmpje maar wel gerelateerd aan de Interlocking Tower.
Stoom op Endhoven!
De ontwikkelingen op Endhoven liggen niet stil, en zo is er de oude zijlijn weer geopend als museumlijn. De 3737 rijdt daar (gelukkig hier wel) met wat ander museummateriaal geleend van de VSM .
En zo kun je je fantasie lekker de vrijheid geven...
Alle treinbewegingen (ook het fluitje) zijn in deze film automatisch, de rijwegen worden gecontroleerd door de Interlocking Tower rule, de treinen rijden op tijd en de rangeerslag van de 3737 vanaf spoor 1b, naar het middenspoor, en terug naar de tuin gaat ook allemaal automatisch.
Wow prachtig wat er allemaal mogelijk is dus. Wat mij betreft Hoge school Trainz werk. Ik zit wat dat betreft nog inde 1e klasse Trainz lagere school voor mijn gevoel vr.gr Ruud
Ik ben ook maar eens aan de slag gegaan met een video. Dit keer heb ik een scenario gemaakt op station Amersfoort Centraal waarin ik een uur lang alle treinbewegingen heb verwerkt. Met in totaal 38 treinritten die exact volgens de echte dienstregeling van 2020 rijden (incl. juiste materieelinzet voor zo ver mogelijk), is het best druk in Amersfoort. Vandaar dat het beeld soms ook wat hapert. Veel treinen i.c.m. groot emplacement én opnameprogramma is soms net iets te veel.
Ik wil hiermee eigenlijk laten zien hoe veel er mogelijk is met scenario's. Ik heb geen gebruik gemaakt van de interlocking tower, maar van TH route list. Dit werkt voor mij beter, ik krijg de IT niet goed aan de praat na dagen proberen.. Als er behoefte is aan een uitleg voor het maken van scenario's wil ik dat best een keer doen. Heb bijna overal wat tekst bijgezet, dan blijft het hopelijk leuk om te kijken. In totaal na het editwerk 30 minuten treinspotplezier
Leuk om even naar te kijken Remco, alsof ik daadwerkelijk op station Amersfoort sta. Content ziet er goed uit in die nieuwere versies van Trainz ik blijf me erover verbazen...
Tip: Haal de s uit https en je clip wordt ingesloten in je post.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen