Samen met een paar Italianen ben ik bezig met het maken van een cabine. Nu is mijn vraag aan jullie: wat voor effecten, animaties en mogelijkheden zien jullie graag in een cabine? Voorbeeld: Ramen die open en dicht kunnen, ruitenwissers. Hopelijk hebben jullie goede ideeën, dat zal de cabine ten goede komen
Ruitenwissers vind eigenlijk wel iets hebben als je gesimuleerd rijdt en wat ik zelf ook heel realistische vindt is het heen en weer/op en neer deinen zoals dat in de nieuwste br232 zit.
Jep... nu rijd ik geen Italiaans, maar omdat je t vraagt een paar dingetjes,
Schermen (bijvoorbeeld uit moderne loks) die je kunt bedienen waar dat wat info over de loc en sleep staat, bv. hoeveel ton. nachtlicht, en ook leuk om de cabine 's nacht donkere textures te gebruiken met een soort "licht effect" die je creëert in photoshop of een render programma. nja als zulke dingen erin zitten dan ben je al even verder en heb je wat moois...
het gevoel geven dat je zelf op de bok waant. voor de rest, wat je er zelf er wil maken. dus alles er op en er aan. succes en vriendelijke groet, willem
nou zoiezo ik houd wel van een beetje animaties in een cabine wat ik altijd mis is fatsoenlijk werkende knopjes die ook daadwerkelijk nut hebben en natuurlijk de ramen die open kunnen en evt de cabine deuren
nou zoiezo ik houd wel van een beetje animaties in een cabine wat ik altijd mis is fatsoenlijk werkende knopjes die ook daadwerkelijk nut hebben en natuurlijk de ramen die open kunnen en evt de cabine deuren
ik ben het hier helemaal mee eens, als je kijkt naar de NS1600 locs in trainz, waar onder de gashendel zo'n 20 nutteloze schakelaars zitten... dan had iemand hier vast wat voor kunnen bedenken.
Ik weet niet of dit in de cabine zit en of het mogelijk is. Maar het zou wel leuk zijn als het volgende in de cabine te zien is: Het eerstvolgende station. En traject met de stations van de trein. Misshien in een soort display op het instrumentenpaneel ? Zijn er nog meer trainzers die dit graag zouden willen ?
Ik weet wat voor scherm jij bedoelt maar waarom zou je daar de reisinformatie opzetten? je bent bestuurder geen reiziger! zet er dan informatie van de trein op
In trs is in de cabine het pad van de treindienstleider niet zichtbaar Ik kan in surveyor bij de machinist wel een pad aangeven en dan gaat de trein automatisch naar zijn bestemming. Ongeacht of er wel of niets geleverd hoeft te worden voor een bepaalde industrie. Dus worden er dan ook niet noodzakelijke goederen naar de industrie gebracht en blijven mijn wagons soms vol met producten.
in het echt ook niet maar we dwalen af van het onderwerp moeilijk om het je uit te leggen maar er staan meer en deel technische info in (ik ben NedTrain monteur) dus de niet technische dingen zoals bestemming selecteren zie ik niet vaak haha
-Injecteurs. -Vacuum rem. -Werkende stoker als je stookt. -Open gaande vuurdeur. -Werkende mano meter. -Werkende pijlglazen. -Gedetailleerde remkraan met de verschillende standen.
- Heen en weer dijnen: bedankt, zal er naar kijken - Ruitenwissers, geanimeerd: aanwezig - Data, gegevens van de trein: aanwezig - Veel knoppen MET een functie: aanwezig, heel veel. alleen dat er veel knoppen zijn ZONDER een functie komt ook wel doordat veel knoppen een functie hebben die niet mogelijk is in Trainz, zoals de verwarming - Het volgende station is inderdaad niet te zien vanuit de cabine.
- Heen en weer dijnen: bedankt, zal er naar kijken - Ruitenwissers, geanimeerd: aanwezig - Data, gegevens van de trein: aanwezig - Veel knoppen MET een functie: aanwezig, heel veel. alleen dat er veel knoppen zijn ZONDER een functie komt ook wel doordat veel knoppen een functie hebben die niet mogelijk is in Trainz, zoals de verwarming - Het volgende station is inderdaad niet te zien vanuit de cabine.
Mazzel Mats
Tenzij je naar buiten kijkt maar ik heb nog wel iets,
verschillende geluiden zoals, dodeman zoemer ATB bel deurgong bij het sluiten dient als vertrek bevel
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen