laat ik nu maar mijn nek uitsteken om het plezier in Trainz te behoeden en de pagina van Amazingmike te ontlasten met zultsoort ongein.
ik vindt het sneu dat er meerderen Gmax bouwers afgehaakt zijn door commentaar van andere hobbyisten met misschien goede bedoelingen maar dat het anders wordt begrepen. dat kan toch nooit de bedoeling zijn. lees waar dat je aan ergert de volgende dag nog eens, dan leest je het misschien begrijpelijker en hoef daar geen discussie aan toegevoegd te worden. laat mekaar in z'n waarden. iedereen die wat voor Trainz maakt, in wat voor form dan ook, heeft toegevoegde waarde. daar moeten wij niet over redetwisten. laten wij met z'n alle deze site een warm hart toedragen, want zoveel zijn der niet meer.
Geregistreerd: 30 nov 2010 17:42 Berichten: 499 Woonplaats: Putten (gelderland)
Trainz Versie: TANE
Ik wil bij voorganger aansluiten, we mogen blij zijn dat er zulke mensen zijn die wat bouwen, reskinnen e.d, en we mogen überhaupt ook blij zijn dat er wat vrij wordt gegeven om te delen met medetrainzers. Diegene die wat te ouwe hoeren hebben die verziekt voor een ander, want dan is er een gezegde/spreekwoord goede mensen moeten onder de slechte mensen lijden, en dat geldt overal voor.
Ik ben blij dat er gedeeld wordt onder de mensen die plezier hebben met trainz, daarom heb ik grote bewondering voor die mensen die bouwen, reskinnen e.d. dus zeg ik hier nogmaal MIJN COMPLIMENTEN VOOR DE BOUWERS!!!!!!!
dus mensen die wat te zeiken hebben, blijf hier weg.
Trainz is een hobby voor de liefhebber,en iedereen die zijn steentje bij wil dragen aan het bouwen van route's,meshes,reskins of in welke vorm dan ook,daar mogen we heel trots op zijn voor hun inzet en eventuele vrijgave van hun content. Als er sprake is van opbouwende kritiek,dan mag dat natuurlijk worden gezegd. Als er sprake is van opzettelijke vernedering naar mede trainzers,dan wordt dat in de verste verte niet getolereerd. Ik wil niet voor Moderator spelen,maar wat mij betreft kan je een waarschuwing tegemoet zien,en zonder resultaat kan dit leiden tot banning 4 ever!!!
Oftewel: Vuilnis dient buiten gezet te worden!
Sorry jongens,kennelijk is de boodschap niet duidelijk als je het op een nette manier vermeldt.
Dank je wel, ik voel me gesteund door dit. Het blijkt dat er toch nog mensen zijn (als zijn dit er nu drie) waarvan ik denk daar doe ik het voor, dat zou voor mij een reden zijn dit forum te faciliteren. Ik zou het anders bekijken, ik denk dat jullie blij mogen zijn dat hier ten eerste zo'n grote database aan downloads te vinden is, veel al door de contacten die ik heb over Duitsland, Polen, Denemarken, Engeland en natuurlijk België. Door deze contacten, waar bijna niemand stil staat, is het mogelijk reskins te maken en deze hier te delen.
Voor als nog ben in van mening te stoppen met TO en het uitgeven van reskins, misschien dat veranderingen dit nog kunnen kantelen maar ik reken nergens op. Omdat ik gewoon weg geen zin meer heb moeite te doen voor TO en het uitgeven van reskins, ik kan mijn tijd wel beter gebruiken, ik studeer, werk en heb ook nog een prive leven die ik graag vormgeef zoals ik dat graag wil. Ik heb dus geen zin me bezig te houden met ruziënde 'hobbyisten' en al helemaal niet dat ik er hoe dan ook bij betrokken wordt.
Ik heb geen zin me meer te laten innemen door mensen die het ook nog eens presteren andere mensen tegen mijn op te zetten als een soort jihad tegen mij enkel en alleen omdat ik me een beetje de geroepen persoon voel hier een beetje orde te houden. Dat het nodig is is al triest genoeg.
Wanneer ik helaas moet optreden als moderator bedenk dan dat ik dit niet persoonlijk bedoel, wanneer jij dat wel zo ziet zal het ook zo worden dus de keus is aan jou! Dus ga maar lekker ergens anders een zielig forum beginnen.
Thomas en ik faciliteren dit forum gewoon uit enthousiasme voor trainz en alles wat er omheen hangt, dit is de enige beweeg redenen die ik heb en zo ver ik Thomas inschat ook. Dit is dus ook de reden die ik kies en bij onhoudbaarheid zal moeten laten vallen.
Trainz Versie: TANE
het blijft altijd jammer vinden dat er mensen zijn die het voor andere moeten verpesten. ik hoop dat je door blijft gaan met TO. ook al laat ik niet vaak van me Eigen horen toch kijk ik regelmatig op deze site. hoop voor je dat je het plezier weer terug vind. zodat wij en jijzelf kunnen genieten van je skins
Het belangrijkste aspect in dit gebeuren, is dat commentaar vaak (overal in de wereld) ongegrond is. Met de juiste onderbouwing van gegevens is over het algemeen een keuze beter te accepteren. De mensen die over het algemeen commentaar geven hebben geen idee wat er komt kijken bij het bouwen van objecten en de juiste functionering daarvan. Reden van het stoppen met de ontwikkeling van de SGM(m) o.a.
Dat is niet alleen op het gebied van bouwen zo, maar sommige mensen begrijpen bijvoorbeeld nog steeds niet waarom de 3737 in het echt niet rijdt en er nog over roepen dat het moet. Over dat soort dingen is genoeg gezegd en geschreven door de mannen met de know-how en daar kan je het van op aannemen.
Wat er bij mensen in het hoofd om gaat qua jaloezie o.i.d. dat weet ik niet, ben geen amateur psycholoog
Jeroen, Thomas en alle bouwers top wat jullie doen. laat die azijn zeikerds ergs ander hun gal spuwen. Kritiek vooral opbouwend wordt door de bouwers en moderators wel gewaardeerd
Opbouwende kritiek moet altijd kunnen, anders verbeterd er niks en leren we niks, als ik geen opbouwende kritiek had gehad was het mij nooit gelukt om fatsoenlijke contents te maken (dat de nieuwe verbeterde spullen nog steeds niet vrijgegeven zijn, is meer een kwestie van dat ik er geen tijd voor heb en er te veel tijd in moet steken omdat ik een beetje een pietje precies ben en niet snel tevreden, maar dat terzijde), maar moet willig mensen afzeiken of het beter lopen te weten zonder enige onderbouwing is gewoon niet van deze tijd. Nou ja het blijkt wel van deze tijd, want overal zie je het, vooral op internet op wat voor site dan ook. Als de mensen die dat doen nou eens verstandig worden en daarmee stoppen of áls ze kritiek hebben dat op een goed onderbouwde en normale manier doen, wordt de wereld misschien nog eens een mooie plek...
Zat, in positieve zin, lekker ondergedompeld in de route Haarlem-Uitgeest . Maar er schijnt (weer) wat voorgevallen te zijn. Helaas helaas. Ik moedig iedereen aan gewoon lekker met de Hobby bezig te zijn. Bouw waar je zin in hebt. Plezier met de Hobby noem ik het al een tijdje Walter/Barrie40
ik reageer ook niet veel. maar een hele groot compliment voor de bouwers van al het mooie wat gemaakt is en word voor trainz. mensen vergeten vaak dat er vele uren werk inzit om iets te maken. speel al jaren dit spel met veel plezier. kom dan ook heel vaak kijken op het forum naar de verrichtingen van de bouwers. kijk iedere keer ook mijn ogen uit met wat voor moois ze komen. ik zal zeggen ga zo vooral door en maak nog heel veel mooi spul.
Als je trainz doet vanwege iets anders dan je hobby, of tijd vermaak, moet je toch bij zelfde te raden gaan. Dus wanneer je dit doet uit populisme, of het als een verlengstuk ziet van je ego krijg je dat je de deksel op je neus krijgt. Ik doe dit puur om dat het mijn hobby is, dus tijdverdrijf, je zinnen verzetten, iets anders dan je werk of wat dan ook waar je mee bezig bent. even wat anders. Ik vind het leuk om te release'n gewoon omdat ik een ander ook plezier gun, ik verwacht geen helden status, ik verwacht geen waardeoordeel. Nog leuker vind ik het wanneer ik 'mijn' reskins terug zie in sessies van de Nidertalbahn of op screens. Wat wel jammer is en bovendien erg frustrerend, is dat juist ik altijd het pispaaltje schijn te zijn. Op de een of andere manier ben ik altijd betrokken bij ruzies ( It's juist a fucking hobby!) vaak om dat ik tracht op een neutrale manier te modereren, waarin altijd iemand zich benadeeld voelt en dat op mij af reageert. Ik heb dus geen zin meer in dit soort rare dingen, ik ben 43. Ik heb geen zin meer als een soort kleuterleidster op te treden. Ik heb geen zin in 'roddelbladachtige' taferelen, zoek het uit wat je zegt over mij, alleen een idioot neemt klakkeloos verhalen over.
Dus help mekaar deze hobby mooi te houden, zonder meteen overal je stempel op te drukken. Ik ga me eens bedenken wat ik aan wil met TO, uiteraard in overleg met Thomas.
Ook ik sluit mij bij de reacties aan. Zover ik heb kunnen aanschouwen, is de Nederlandse Trainz community een van de zwakkere met weinig deelnemers. Dit mede veroorzaakt door diverse ruzies, partijdigheid, jaloezie, enzovoorts. Soms vraag ik mij af, waarom kunnen wij niet met z'n allen door één deur? Er is absoluut geen sprake van rozengeur en maneschijn binnen deze community, eerder hekserij en zwartigheid.
Mijn waardering gaat uit naar alle bouwers die zich inzetten, of hebben ingezet voor de Nederlandse Trainz community. Ik mag dan wel een 'gebruiker' zijn. Als ik over mijn route rijdt, dan zie ik toch honderden, al dan niet duizenden objecten van allerlei verschillende bouwers voorbij komen. Dan denk ik: Wat is er al enorm veel gebouwd de afgelopen jaren! Gezien het geringe aantal content bouwers in de NL community, kan ik ook elk object de naam geven. Ik weet wat bijvoorbeeld van Jeroen, Gert of andere bouwers is! Toch leuk!
Misschien post ik hier niet veel. Ik denk elke dag aan de bouwers als ik de objecten voorbij rijdt met de trein! Het posten komt wel weer, als iedereen is opgeklaard en tot bezinnen is gekomen. Wellicht ook met T: ANE? We zullen het zien. Via deze weg wil ik toch iedereen bedanken. Ook gaat mijn dank uit naar trouwe leden die zich nooit uit het veld hebben laten slaan door allerlei discussies, veranderingen e.d en hier nog steeds aanwezig zijn. Doorzettingsvermogen noem ik dan!
Trainz is en blijft een hobby. Zonder de bouwers een tamelijk saaie hobby, dus nogmaals: BEDANKT!!!
verbo622, Ik dank je voor jou scherpe blik. En ja het is je hoofd uitstekken voor een ander ,dat er nog mensen zijn zoals jij,petje af ,dat kom je niet vaak meer tegen. Even over het iedere keer terug keren van gezeik in mijn topics,trek je er niets van aan en geniet van alles in het leven en wat de mensen willen bouwen voor anderen mensen. De meeste mensen hebben geen benul wat een tijd het kost om ook maar iets te maken,voorbeeld:een trein,mesh + texture,1 maand 10uur per dag.(300 uur) Mensen een straf op leggen werkt niet kijk maar in het verleden,een koe in zijn hol kijken noem ik dat hehehe gedane zaken nemen geen omkeer. Dus stap er overheen en blijf niet hangen,en dat is wat er gebeurt in trainz land. ik trek me er niets meer van aan ik wil gewoon 3Dmaxen,meer niet. Jaloers zijn is gemakkelijk,ermee om gaan niet. Daar moet je mee leren leven dat die geen iets niet kan en jij/ik wel
Jeroen, Thomas en alle bouwers top wat jullie doen. laat die azijn zeikerds ergs ander hun gal spuwen. Kritiek vooral opbouwend wordt door de bouwers en moderators wel gewaardeerd
Weet je wat het is ,zeggen dat iets niet mooi is of niet klopt is normaal. MAAR vertel ook de oplossing of wat er niet klopt en kom met de goede maten. Dus voorbeeld:Ziet er niet uit. Daar kan niemand iets mee. Voorbeeld2:Niet mooi die neus,hij moet 1.4meter hoog zijn en ronder. Daar hebben bouwers zeer veel aan. Die zijn welkom,de rest zijn botte boeren.
Mike Hmm 5 berichten op 1 dag,het moet niet gekker worden hoor.
Goed gesproken Mike en het mogen er best meer berichten worden. ik zie toch wel dat de meeste neuzen naar de goede richting wijzen. Jeroen je moet niet je eigen aansprakelijk nemen wat een ander zeg of schrijft. blijf gewoon lekker met wat jij leuk vindt doorgaan. ik kan mij heel ergeren aan het graaicultuur. Daarom heb ik weinig zin om het materieel uitgegeven terwijl ze alles kunnen krijgen. Beetje feetback is toch wel leuk en inspireert de bouwer. hopelijk komen er allerlei bouwer bij inplaats dat er weggaan.
Laten we met zijn gezellig met onze hobby bezig blijven. vriendelijke groet, willem
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen