Trainz Versie: 2004
Hallo beste mensen,
Ik ben al een "TRAINZ-fanaat" vanaf de eerste versie en daarnaast kom ik regelmatig op deze site. Overigens mijn complimenten voor jullie site, keurig en duidelijk!
Al jaren gebruik ik TRAINZ-2004 passenger edition. Een maand geleden heb ik hier (in Polen) TANE aangeschaft en ik ben zeer onder de induk van de kwaliteit en vooral het gemak van "manage content" optie
Inmiddels heb ik heel wat NS-materieel (veel van STEVADO) kunnen installeren, maar er zijn nog wat problemen.
Mijn vraag is of er hier ook anderen zijn die dit probleem ervaren.
Trainz Versie: 2004
Hallo remco,
Allereerst dank voor je antwoord (ik dacht dat er niemand meer was hier)
Zoals ik al heb vermeld in mijn eerdere bericht heb ik alle treinen van STEVADO geimporteerd via TANE (is super trouwens) Heel veel zijn gelukt, maar bijv. mat '36 en de 1100-derden) is niet gelukt. Inmiddels heb ik contact met Steven (STEVADO) en het blijkt dat er heel wat aanpassingen in de config-files nodig zijn.
Ik ga dus zijn treinen opnieuw downloaden (tegen vergoeding uiteraard)
IETS HEEL ANDERS: Sinds ik windows 7 64 bits gebruik kan ik geen content meer toevoegen in TRAINZ-2004.........Heb jij dat probleem ook?
Ik heb geen idee waarom je geen content meer naar TZ2004 kan importeren. Zelf gebruik ik ook Windows 7 64 bits en TZ2010 maar ik heb hier geen problemen mee. Wel kan ik sinds in T:ANE heb geen content meer via het DLS in TZ2010 krijgen, omdat hij dat alleen doet naar de nieuwste versie die op je pc staat. De standaard .cdp bestandjes kun je wel gewoon via content manager importeren.
Ik gebruik zelf ook een aantal treinen van Stevado in T:ANE en die werken wel. De mat '36 en 1100 series heb ik nog niet dus daar kan ik je verder ook niet mee helpen. Maar zoals Richard al zegt, voor die ene euro..
Het wisselt wat. Het is niet zo druk meer als het is geweest maar op het moment is het idd rustig. Er wordt nog wel aan verschillende routes/content gewerkt en zo nu en dan verschijnt daarover wat op dit forum. Mijn eigen route Leeuwarden - Harlingen Haven is al een tijdje stil omdat de interesse wat weg is. Echter is hij wel bijna aan de release toe.
Ik kwam laatst per toeval de mat '54 tussen mijn gedownloade materieel tegen. Volgens CM is Auran de auteur maar ik kan hem nu nergens vinden op het DLS. Misschien is hij ook wel standaard geïnstalleerd.
Wat betreft T:ANE, dat heb ik slechts een maand. Ik heb hierboven al wat verteld. Het is naar mijn mening wel mooier en makkelijker, maar bij mij niet sneller. Ik denk dat het een kwestie van wachten is totdat tane wat meer uitgebreid en verbeterd wordt. Maar ik denk dat als je pc het goed aan kan, en dus het spel goed loopt, dat het dan allemaal wel de moeite waard is. Misschien kan een andere trainzer hier die al wat langer tane gebruikt ook zijn ervaring delen.
Gewoon even in het zoekbalkje 'hp track' intypen en dan komen er een stuk of 10 die je kunt downloaden. Uit mijn hoofd heet deze van de voorpagina 'hp track concrete' of iets in die richting
ff mijn ervaring met Tane. 1. Tane is grafisch mooier en realistischer met de schaduw. 2. Tane is bij mij veel sneller dan trs 2009. 3. met Tane is vergezichten op minimaal 10 km zichtbaar en niet vlak voor de voet wordt opgebouwd zoals trs2009.
van de week nog eens met trs 2009 bezig geweest, maar rap weer terug naar Tane.
mat '54 zit standaard in trs2004 ik ben er mee bezig maar zijn nog niet gereed. heb ff en siësta.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen