Sinds een paar weken zit ik met het probleem dat de remmen van treinsamenstellingen niet meer lossen. Althans, eerst wel, maar na een paar seconden begint deze zich uit het niets weer te vullen. Zoals op de foto te zien is zijn alle remmen gelost, maar zit er toch nog ruim 120 kPa aan druk in de leidingen...
Eerst fluctueert de druk van 50 tot 220 en uiteindelijk na een paar minuten blijft hij constant op ong. 120 kPa. Als je nu tractie geeft dan gaat hij slechts heel traag vooruit. Bij te veel tractie krijg ik wheelslip, dus dat is ook niks. De trein komt ook vrijwel meteen weer tot stilstand wanneer je de tractie weer uitschakelt. Heel vreemd allemaal en ik kan ook niet ergens op het web een antwoord vinden. Misschien dat het door een bepaalde patch komt, want die heb ik wel reeds allemaal geupdate.
Om het nog wat ingewikkelder te maken is er niets aan de hand wanneer je net een nieuwe sessie hebt aangemaakt, maar wanneer je vervolgens een paar keer iets hebt opgeslagen en je komt weer terug in de sessie, dan doet dit probleem zich voor wanneer je de sessie opent in driver. Niet alle treinen hebben het probleem, maar steeds wel de trein die ik wil gaan besturen. Besturen in DCC modus gaat wel gewoon soepel.
Ik hoop dat er hier iemand is die deze problemen herkent omdat hij of zij ze ook heeft (gehad). Is er ook een mogelijkheid om een eerdere TANE-versie terug te draaien? Dan kan ik kijken of dit het euvel verhelpt..
Ik kan in ieder geval op deze manier geen scenario's meer maken en rijden.
Dank, daar had het idd mee te maken. Aangezien ik een keer mijn eigen enginespec heb gevormd uit een aantal bestaande, heb ik uitgezocht waar het probleem lag. Het bleek ergens in de categorie “volume” te zitten dus hier heb ik het e.e.a. aangepast aan de hand van een andere (wel werkende) enginespec en nu werkt het weer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen