Vandaag toen ik Trainz 2019 opstartte, optie om SP1 te installeren, ging redelijk probleemloos en vlot 2,7GB download . Diverse bug fixes heb ik begrepen. wel merk ik dat textures laden trager is, geen idee waarom.
Heb gemerkt dat auto's in surveyor, stoppen als ze niet meer op een spline zijn maar op een vast stuk. In Driver rijden ze gewoon goed. Helaas nog nergens een lijst gezien wat nou daadwerkeijk is gerepareerd of verbeterd.
Ik heb een aantal dingetjes die me opvielen, misschien dat jullie er een oplossing of ervaring mee hebben:
- Allereerst; Als ik in realistic cab mode aan het rijden ben, kan ik (ook als ik stilsta) niet een command uitvoeren zoals Passenger door control o.i.d. Hiervoor moet ik eerst rechtsonder op de drie bolletjes klikken om naar AI mode te gaan. Een beetje omslachtig als je het mij vraagt. Is dit een bug, hebben jullie dit ook en kan het ook anders?
- Dan, de klok rechtsboven geeft alleen maar uren:minuten weer. Secondes zijn verleden tijd? Dat zou erg jammer zijn, want als je in een scenario een beetje op tijd wilt rijden zijn de secondes toch wel van belang. Als in, hoe lang heb ik nog om op het station te arriveren of hoe lang duurt het nog tot het vertrek? Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien, waar je de secondes kunt instellen?
- Wanneer je bij het hoofdmenu een filter wijzigt in bijvoorbeeld "voor het laatst gewijzigd" ipv "van A-Z", onthoudt Trainz deze instelling jammer genoeg niet. Met een groot scala aan routes ben je daardoor steeds aan het zoeken, of je moet steeds weer het filter kiezen. In vorige versies werd dit wel gewoon onthouden.
- Als laatste heb ik in de route Oldenzaal - Amersfoort nog constant een soort van foutmelding linksboven. Zowel in driver als in surveyor blijft dit staan, kan ook niks in CM vinden waardoor deze foutmelding zou moeten verschijnen: Iemand een idee hoe je deze melding kunt laten verdwijnen?
Over het algemeen wel tevreden over Trainz 2019 tot nu toe, moet alleen even wennen. Alleen zijn dit een paar irritatiepuntjes
Lijkt me iets met Duitse seintjes, wat die tekst genereerd, is er een db sig rule of script? Zelf overweeg ik sterk terug te gaan naar de eerst versie van TRS2019, waarom? -Textures laden zoveel trager dat ik me erger. -die undo knoppen boven waren super handig (ben niet zo'n keyboard gebruiker) -Quickdrive moet ik aldoor zoeken waar
Ja lijkt mij ook. Alleen komt deze melding alleen in deze route voor en daarin zit geen Duits sein of rule. Ook niet als ik in de dependencies kijk. Ik heb wel Duitse seinen geïnstalleerd staan, maar die werken correct, net als de DGSig rule.
Die undo knoppen mis ik ook enorm! Niet handig dat ze dat allemaal verstopt hebben onder kopjes. Ik heb de eerste versie niet gehad, meteen deze gedownload. Kan ik ook terug? Of moet ik wachten op een update?
Net een post gelezen van Tony op Auran forum. als je sinds SP1 last hebt van textures die eerst erg lelijk zijn, dan later pas ok worden, zet dan bij settings "texture streaming" uit, dan werkt het weer zoals de originele TRS2019 De switch tussen cabview(1) en outsideview(2) is dan ook weer mooi.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen