TRS 2019 is mooi, maar heb het idee dat er nog genoeg is te verbeteren. In deze thread, wil ik graag onze wenslijst verzamelen en die dan in engels vertalen en naar N3V sturen of daar op forum posten. Dit heb ik tot nu toe op de wenslijst:
General/algemeen -Mogelijkheden voor meerdere monitors, vb: full screen op 2 of 3, 1 met driver 1 met map of scedule etc. -geanimeerde passengers -Weer zichtbaar in cabview op voorruit(regen sneeuw etc.) -Betere nachtmode, instelbare sterkte -passengers in treinen ook verlicht in nachtmode -mogelijkheid tot meerdere/verschillende panto's (zoals bogey) -Kind corona: optie dat het niet draait en richting instelbaar -Kind name: gebruik van alle windows/mac fonts en bold/underline etc. -Kind light: (nieuw) mogelijkheid een att a.light0 etc. toe te voegen aan elk object om realistich licht te maken, instelbaar: richting, sterkte, kleur, wanneer(tijd), omni/spot. -Kind traincar: --toevoegen "pantendframe" 0-16 dit maakt een beperkte hoogte instelling mogelijkheid voor panto's tevens een panto die niet omhoog gaat daarmee mogelijk. --toevoegen "cabinposition" x,y,z dit maakt het mogelijk de cabine op de juiste positie te plaatsen
Content Manager -Geen afkeur/foutmelding van texture.txt texturen (N3V gebruikt ze zelf ook nog steeds) -Preview asset: mogelijkheid , panto, deur, licht, horn etc. te bedienen en achtergrond(kleur) te wijzigen tevens minder fel licht.
Surveyor -Betere zoek/selectie functie bij plaatsen van objecten/treinen sorteer op regio, era, maker (meer zoals trs2004) -Bulk rename van wissels en seinen (junction 12345, naar W12345) -Makkelijker objecten op ander layer doen -Betere zoek functie voor missende objecten niet alles 1 bruin frame -Ook zoek functie ook voor (scenery) objecten zonder naam bijv op kuid -instellen van de auto(car) frequency op scherm waar je ze aan of uit zet
-Edit session drivers, 1 knop(shortcut) om daar te komen -mogelijkheid edit session driver (in window) open te hebben en je te bewegen over de map -mogelijkheid om een bestaand driver scedule op te slaan of te exporteren -undo/redo terug op menubar, quickdrive op menubar
Mapview -mogelijkheid een paar baseboards te saven/exporteren als nieuwe route -een kader selectie om baseboards te deleten/verplaatsen
Driver -Wissel pijlen subtieler en standaard uit in driver (ctrl-h) -Driverlist kleiner (kleinere hoofden) in totaal minder breed -track view meer als Klaus Malorny trackview rule (ook wissels om kunnen zetten) -altijd de 2 down arrow om commandos te geven ook bij opstarten -shortcut toetsen voor view details -Mogelijkheid om driver commands te geven in elke besturings mode ,dcc, cab, AI -klok rechtsboven op scherm ook seconden. -Bij starten, laad eerst de drivers dan treinen/rails dan scenery dichtbij dan scenery verweg -Bogey sound mag niet andere sounds vervangen of wegdrukken Als je 1 bogie van geluid voorziet gaan alle bogeys zo klinken -trein rijdt door rood, gaat dan halve snelheid rijden, mogelijkheid het uit te zetten -rescedule in 2 minutes, mogelijkheid het uit te zetten, of tijd in te stellen.
My Collection -optie om omgeving te veranderen en te draaien, incl. de oude locshed -horn, bel, lampen, panto, deuren aan of uit te zetten(zoals locshed) -Menu optie om je eigen land in te stellen (vb Nederland)
phoehé, dat wordt dan een compleet een nieuw spel. maar ik heb ook nog wat.
1: dat de cabine's ook donker wordt als je in de tunnel rijdt. 2: sporen met echo/nagalm geluid voor in de tunnel. 3: verlichting in de tunnel =oké, maar als je eruit komt is alles overbelicht. 4: dat vervelende gehobbel bij een spoorovergang verwijderen. "Tane" 5: geluiden direct hoorbaar, niet dat je bruggeluid halverwege een brug pas hoort.
cabinposition x,y,z kan je toch in config zetten (zonder cabin)
Goede punten Willem ! wat ik bedoel met cabin position, is niet de camera, maar de plaats van de cab tov de trein dus tov van cabfront(of back) puntje, of heb ik iets in die 12 jaar gemist?
Licht vind ik wel iets, dat is echt slecht in Tranz Maar het belangrijkste vind ik wel dat content ook goed blijft van versie naar versie, ik bedoel dat content het ineens niet meer doet.
Verder heb je GM er een aantal dingen bij zitten die wel mogelijk zijn Bijvoorbeeld een Pool, neem ik, heeft het voor elkaar gekregen om regendruppels op de voorruit van een loc te nabootsen en zelfs door ruitenwissers deze er ook al te laten vegen.
Wat ik nog heel graag zou zien is een mogelijkheid om de layout te printen en dat ook nog op verschillende niveaus (hele route, één of meerdere baseboards) zowel op papier als als pdf. Op die manier kan je vooraf al losse modules combineren en is het makkelijker om voor een treinstel een bepaalde route met haltes en stops samen te stellen.
Ik sluit mij volledig aan bij de wens om delen van layouts te kunnen kopieren/verplaatsen/op te slaan en om deze te kunnen roteren of spiegelen. Maakt de bouw van grotere (fictieve) layouts weer een stukje makkelijker.
En last but not least: automatische updates van al geinstalleerde content waarbij de oude .cdp wordt gedeleted zodat je toch een behoorlijke besparing op je diskspace krijgt. Bovendien blijf je dan niet met oude meuk zitten klooien omdat je niet weet dat er een update is (of kijken jullie regelmatig alle (!) cdp's na of die zijn geupdated >> )
Mijn voornaamste wensen zijn wel genoemd, vooral die klok in seconden en het kunnen toevoegen van commands in alle drivermodes is iets wat ik écht mis. Daarnaast vind ik het vervelend dat AI treinen al ver voor een geel sein op halve snelheid gaan rijden. Op deze manier rijden AI treinen nog wel eens te laat in een real-based scenario. Het mooiste zou zijn dat je dit zelf kan instellen. Dat een trein dan na passeren van geel 40 km/h gaat rijden. Omdat de regelgeving per land verschilt zal het niet mogelijk zijn om het standaard te maken dat treinen na geel 40 km/h gaan rijden.
Dan zou ik nog willen dat je in kunt stellen wanneer je een spoor met rijden op zicht mag berijden. Als er bijvoorbeeld al een trein aan een bepaald perron staat en je wilt daar als speler aan koppelen, dan toont het sein ervoor altijd rood. Misschien dmv een marker die je achter het betreffende sein plaatst om ervoor te zorgen dat dit sein geel (of geel knipper nog beter) gaat tonen.
Een laatste wens zou zijn dat treinen in AI mode dezelfde rijeigenschappen tonen als een gemiddelde menselijke bestuurder. In AI remmen treinen ontzettend hard af, vaak in enkele seconden tot stilstand komen etc. Dat is alles behalve realistisch.
Mooi lijstje in ieder geval, hoop dat ze dat op kunnen pakken.
Goede punten allemaal mensen ! Ja, er zijn diverse hacks(trucen) om delen van deze lijst al te doen, (zoals die wissel pijlen bijv.) maar waar het hier om gaat, om dingen die N3V standard in het toekomstige spel stopt of verbeterd.
De frontseinen mogen in het donker wel wat minder licht uitstralen. Is nu veel te vel. Frontseinen zijn ook niet bedoeld om te kunnen zien, maar om gezien te worden. Of de mogelijkheid om dit per treintype in te kunnen stellen.
in trs2019 heb je al 2 lichtsterktes voor de frontseinen, highbeam en lowbeam tevens de parameter "light_color" 255,230,130 (dit is die van de buffel) daarmee kun je de kleur veranderen maar ook de licht sterkte terug brengen. dus rood, groen, blauw tussen 0-255 maar inderdaad standaard erg fel
Maar stel je daarmee ook de felheid van de verlichte omgeving in? Want die is erg fel in Trainz vind ik. Een Nederlandse trein met gele seinen verlicht de omgeving nauwelijks. In bijvoorbeeld Slovenië hebben ze daadwerkelijk een flinke schijnwerper op de loc, die verlicht in het donker wel zoals in Trainz flink de omgeving.
Heb de lijst verzameld en vertaald, check nog even kritisch a.u.b.
General -Possibility to use more monitors, ex: full screen on 2 or 3, 1 with driver 1 with map or scedule etc. -animated passenger product, max 2k poly each using texturemaps. -Weather visible in cabview on frontwindow(rain snow etc.) incl. wiper swipe -Better nightmode, adjustable light intensity -When clouded there should be less or no shadow -passengers in trains also illuminated in nightmode -Possibility to use more than 1 panto on a traincar(the way bogey works) -Kind corona: option that it won't rotate and direction dependant -Kind name: use of all windows/mac fonts and bold/underline etc. -Kind light: (new) possibility to add a.light0 etc. to any asset to make more realistic light, adjustable: direction, strength, color, when lit (time), omni/spot. -Kind traincar: --add "pantendframe" 0-100 this enables a simple hight adjustment for panto's also a panto that won't raise is then possible (no hidden panto tricks) --add "cabinposition" x,y,z this enables users to put any cabin in the right position on any loco -Kind mocrossing, please remove the weird hump/jump trains make, or add a way to turn it off -Kind turntable, please return a cabin option, many older content is broken now. add scedule operation. -Most trains have too bright frontlights, better ways to adjust it.
Content Manager -No error/scrutiny of texture.txt textures (N3V/built-in content still uses them and they work fine) -Open Preview asset: possibility to operate panto, doors, light, horn etc. changeable background, color and light intensity. -Backwards compatible: add features but do not remove/change or error older tags and content, the game relies heavy on the content made by the community and not every user is a computer wizard time used repairing is not playtime. -exporting text to notepad , include all columns not just name and kuid
Surveyor -Better search/selection function placing objects/trains sort on regio, era, creator (more like it was in trs2004) -Bulk rename of junctions and signals (junction 12345, to W12345) -Easier way to put objects on another layer. -Better search function for missing content, not just 1 brown/transparent frame, add the kuid -Better search function for (scenery) objects without name, search on kuid. -Adjustable car(rate) frequency on screen where you turn it on/off
-Edit session drivers, 1 button(shortcut) to get there -Possibility to have edit session driver (in window) open and move around the map -Renameable driver scedule (not: "name front traincar+number") -Possibility to save a single(or more) driver scedule or export it (so 3 saves: route, session, scedule) -Undo/redo back on menubar, quickdrive on menubar
Mapview -Possibility to select and save/export a few baseboards as new route. -A (window) selection to delete/move baseboards -Possibility to print the route or part of the route -Possibility to put mapview in a seperate screen on another monitor
Driver -Junction arrows more subtle en standard off in driver (ctrl-h to turn on) -Driverlist smaller (smaller heads) and less wide (try driving 50 trains) some functions don't work when its opened -Trackview bar more like Klaus Malorny trackview rule (also set/change junctions) and free choice where to place it on screen (or other monitor) -Always the 2 down arrows to give commands even at startup -Shortcut key for view details of a traincar -Possibility to give driver commands in every mode, dcc, cab, AI also lights -Clock upper right on menubar also in seconds. many users love driving scedules. -At start, first load drivers, then trains/rails then scenery closeby then scenery remote. -In tunnels the lighting of a cabin should change
AI behaviour -Trains under AI control should more behave the way they do in cab view following the parameters set in the enginefile and the loco config. -train passes red signal, drives half speed for ages..., possibility to turn it off. -"rescedule in 2 minutes", possibility to turn it off, or adjust the time. -the AI reponds to speedsigns after the entire train has passed, should be when the first car has passed -No slowing down way before a yellow signal.
Sound -When a train reaches a bridge the sound should start right away, not halfway -In tunnels the sound should change, more reverb more hollow. -Bogey sounds should not suppress or replace other sounds (enginesounds) -if you put 1 bogey sound all bogeys sound the same.
My Collection -option to change background/enviroment and rotate around the train, incl. the old engineshed -buttons to control horn, bell, lights, panto, doors (like old engineshed) -Menu option to select your own country (ex: Nederland, Belgium etc..)
Laatst bijgewerkt door gm99999 op 06 maart 2020 18:47, in totaal 1 keer bewerkt.
-the AI reponds to speedsigns after the entire train has passed, should be when the first car has passed
Volgens de wetgeving mag je pas snelheid vermeerderen wanneer de gehele trein het bord gepasseerd is. Dit klopt dus gewoon naar mijn idee. Of bedoel je iets anders!
Nogmaals ik hoop dat ze er iets mee doen Mooi wensenlijstje
Als de snelheid omlaag gaat moet je vaak beginnen met remmen zodra je het snelheidsbord passeert omdat ATB dat afdwingt. Het is voor zo ver ik weet niet verplicht om meteen te gaan remmen bij een snelheidsverminderingsbord (als je ATB even achterwege laat). Als je de snelheid maar voor het snelheidsbord hebt bereikt. Maar in principe doet een AI trein dat nu ook. Die remt zo af dat ie precies bij het bord de juiste snelheid heeft. Een AI trein reageert ook niet op een snelheidsverminderingsbord.
Als de snelheid verhoogd wordt dan moet je idd wachten tot de volledige 290m het bord voorbij zijn
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen