Begin 2004 heb ik die paintshed TGV ooit eens reskinned tot een Thalys (zie ik hier nog bij de downloads) Later heb ik die wagonnen voorzien van ramen, interieur, stoeltjes passengers etc. Toen begonnen om er tilt in te scripten, maar was erg onnatuurlijk en moest 3 extra dummy meshes(wagonnen) maken, voor een gebruiker niet meer te plaatsen en te gebruiken, en vaak ontsporingen, dus project gestopt.
TRS 2019 (15jaar later) geeft me nieuwe kansen -Heb tilt werkend zonder moeilijke extra meshes, zonder ontsporingen en ziet er goed uit als je niet te scherpe bochten maakt -In TRS2004 kon ik DOS paden gebruiken om textures te delen(hergebruiken). TRS2006 bracht deze techniek omzeep nu in TRS2019/T:ANE zag ik dat je met een Mesh/Texture library kan werken, hetgeen me dezelfde opties geeft Ben alle 8 wagonnen aan het updaten en in zo'n library aan het werken.
PBA (de hoekige) Heb ik ondertussen 4x gemaakt -1 de painshed skin -2 Paintshed skin met extra dakkap mesh en LLCR -3 Geheel nieuwe mesh alles geintegreerd -4 met wipers panto sparks en getextureerde cabine met nightmode.
Ik heb gezien dat LaFrance en trains ooit een Payware set heeft uitgegeven maar lijkt of ze verdwenen zijn Voor zowel MiniWorld als NederlandWest6(met de HSL lijn naar Antwerpen) is deze trein nodig, voor mij motivatie het toch maar af te maken.
Nog te doen: -Scherpere texturen -Volledig alles werkend met Mesh/texture library -Neuzen die je kan openen (voor dat je koppelt) zowel in dcc als cab mode -Reskin van 2 loco's en 8 wagonnen met de nieuwe kleurstelling (vanaf 2009) (misschien uittebesteden )
Heb ook een NL speedsign 300km gemaakt, zit me te ergeren als we miljarden uitgeven voor een HSL traject en dan maar 160 rijden Gister in West Nederland v6 haalde ik 540km/u in trainz echt kickuh!
Trainz Versie: 2009
Dat is prachtig werk gm, ben benieuwd of dat ook rijd in trainz 2009? Voorheen reed deze trein vlak langs ons huis een paar keer per dag, maar nu rijd deze trein via Schiphol het groene hart richting Rotterdam.
Werken met een Mesh/texture Library lukt na enig geploeter Alle 8 wagonnen en 5 bogeys zitten erin. -elke texture wordt maar 1x geladen (texture sharing) -1 deur mapje ipv 8 -zelfs een sound file kon ik via script aanpassen erin zetten en laad 1x ipv 8x
Verreist wel meer werk dan een ambtenaar doet in een week, maar echt de moeite waard Op een of andere manier moet de anim van een bogey perse in de bogey map, maar dat is maar klein. en bij de wagonnen moet het deur geluid perse in de wagon map, maar doe nu om en om geluid. dus wagon, 1, 3, 6 en 8 hebben een deur geluid. Besparing van veel MB's zowel bij downloaden als het laden in Trainz
Veel geleerd, weer een stapje verder in het experiment.
Deze was even in de kast gebleven, zoveel te repareren eerst.
Had in 2005 al eens die Thalys opgezet, maar in mijn 12jaar afwezigheid bij Trainz, hebben ze stikum de echte trein ge-repaint. Nou dat kan ik ook ! oude en nieuwe versie er staat ook heel klein ERTMS ...en een euro vlagje op(zou op sticker moeten) schuin trein nummer
Weer eens wat aan de Thalys set gedaan elke 10 jaar krijgt het een opknap beurt vanaf 2019 is het versie "RubY', meest kenmerkend: de rode deuren en de rode band onder de ramen
Tevens moeten er nu witte uic nummers op, dus moet ik alle meshes nog extra a.name puntjes geven de stoelen zijn vernieuwd en de bar, dus nogal wat werk nog
Mijne plaatsen is super eenvoudig elk artfile heeft een nummertje links, als 1-8 allemaal goed staan is het goed daarnaast maak ik altijd een consist en alleen die plaats ik in routes/sessies
vandaag de nummers gedaan (geleerd van het Eurostar project) UIC, TGV, wagonnummer, treinnummer en destination, aan 2 zijdes =10 puntjes
Ja dat met zo'n consist maakt het allemaal wat eenvoudiger . Goed dat jij dat soort dingen zo maakt, is aantrekkelijk op zo'n manier om in een route te plaatsen!. vr.gr Ruud
Ook de PBA (oude loc) in de nieuwe RubY stijl kom je er weer achter dat stukjes niet goed zijn getiled, gefixed ook de TVG en UIC nummers in de mesh gemaakt met puntjes
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen