Weer 'n stukkie verder .. aangezien ik niet snel tevreden ben, zal er (zoals je ziet) nog aardig wat gebeuren .. maar goed
Wow! Ik ben na 8 jaar weer geleden begonnen met Trainz, maar projecten als dit maakt me gemotiveerder dan ooit om Trainz weer echt intensief op te pakken. Ziet er super gaaf uit!
mooi hoor, dat overgangetje op de neus blijft lastig
Dat is zeker lastig, zelf heb ik het geprobeerd bij de 2530 van de VSM. Ik heb de grootste zijde als uitgangspunt voor de kleur genomen en de neus van voren een beetje aangepast, zo krijg je een natuurlijke overgang!
Beste mensen gezien de belangstelling nihil is voor andere reskins/repaints laat ik het voorlopig erbij. Verhouding aantal downloads spontane bedankjes is werkelijk beschamend. Gezien de tijd die erachter zit van mij anderen, en dat is heel veel, vind ik het niet motiverend. Wat betreft andere reskinners e.d. het is verder aan hen
Vandaar mijn post in Algemeen, er zijn zat gebruikers en downloaders, maar als ze niet inloggen kunnen ze niet posten en bedanken. Nu meer dan ooit is er behoefte aan je mooie skins.
Offtopic We hebben des tijds overwogen de download sectie achter de login te zetten maar dan krijg je precies hetzelfde. Dan maken mensen een account aan om te downloaden.
Ik doe het graag hoor maar een beetje wederkerigheid mag wel toch?
Ik begrijp goed wat je voelt Jeroen, kan dat alleen maar bevestigen. Wat dat betreft sluit ik me helemaal aan bij GM, in de hoop dat meer gebruikers zich aanmelden. Wees welkom
Trainz Versie: TANE
Jeroen daarom willen we ook meer mensen op het forum. Dan komt er wat meer leven in het geheel. Ik heb er jaren lang voor gestreden. Toen ook het miniworld project gestart om meer mensen bekend te maken met trainz. Na 2,5 jaar bouwen iets van 40 downloads (langzaam oplopend)......... tja pijtig allemaal.
En ik haal het toch nog even aan, jij had mij een aantal jaren gelden een lange tijd verbannen omdat ik bij anderen steeds "mooi gemaakt" zei. Dat digitale steuntje voor een bouwer is zoals je zelf merkt wel belangrijk.
Tevens is het nu ook mooi weer waardoor het minder druk is. Bij de modelspoor merk ik dat ook elk jaar.
Jeroen daarom willen we ook meer mensen op het forum. Dan komt er wat meer leven in het geheel. Ik heb er jaren lang voor gestreden. Toen ook het miniworld project gestart om meer mensen bekend te maken met trainz. Na 2,5 jaar bouwen iets van 40 downloads (langzaam oplopend)......... tja pijtig allemaal.
En ik haal het toch nog even aan, jij had mij een aantal jaren gelden een lange tijd verbannen omdat ik bij anderen steeds "mooi gemaakt" zei. Dat digitale steuntje voor een bouwer is zoals je zelf merkt wel belangrijk.
Tevens is het nu ook mooi weer waardoor het minder druk is. Bij de modelspoor merk ik dat ook elk jaar.
Dus blijf gewoon lekker bouwen.
Klopt Olaf ik heb ook fouten gemaakt in ge verleden ook al was dat niet de reden waarom je na diverse waarschuwingen (lezend als aanwijzing) een ban hebt gekregen. Die ik overigens later heb terug gedraaid en jou de kans heb gegeven je hier weer welkom te laten voelen. Mooi gemaakt is inderdaad toegevoegde waarde, maar naar de tiende keer is de 'prik er wel af'. Ik wil verder niet 'verleden' het heden laten worden want dan hou ik op met Trainz Online
Ik ben hartstikke blij dat jij de 1600 mesh heb gemaakt en ik denk dat ik daarbij mag spreken voor vele gezien de downloads te zien
Beste mensen gezien de belangstelling nihil is voor andere reskins/repaints laat ik het voorlopig erbij. Verhouding aantal downloads spontane bedankjes is werkelijk beschamend. Gezien de tijd die erachter zit van mij anderen, en dat is heel veel, vind ik het niet motiverend. Wat betreft andere reskinners e.d. het is verder aan hen
Jeroen,
Gezien de weinige reacties snap ik inderdaad je opmerking. Ik kan me goed voorstellen dat je het prettig vind om positieve feedback te krijgen. Het geeft toch wat meer diepgang en motivatie, en omdat je het gratis ter beschikking stelt is een dankjewel altijd op zijn plaats. Daarom wil ik je in ieder geval via deze weg bedanken voor alle content die jij openlijk beschikbaar stelt, maar met name ook aangeven dat je echt mooi werk aflevert in het algemeen.
Nu terug komend op jouw laatste repaint. Man man man, wat een vakwerk weer van je. Ik heb dit niet eerder laten weten, omdat ik niet elke dag op deze website kijk. Wellicht zijn er andere mensen die ook niet elke dag kijken. Ik begrijp dat dit ondankbaar kan overkomen. Ik ben blij dat je dit zo openlijk aangeeft. Ik hoop dat iedereen dit zal opvatten als feedback van jou uit naar ons, en voortaan meer gehoor hier aan zal geven. Niet vanwege eigen belang om nieuwe reskins te mogen ontvangen, maar als je veel tijd in iets stopt en ook nog eens gratis ter beschikking stelt mag je waardering van de community krijgen.
Tot slot. Zoals gezegd, fantastisch werk en je hebt bij mij de alarmbellen goed doen rinkelen en zal er toe zetten om vaker op dit forum te kijken, en alle bouwer sneller waardering te geven.
Ik vraag mij altijd af, even in het algemeen, of dat men gewoon download voor de heb of ook daadwerkelijk er in Trainz mee gaat ‘spelen’. In dat laatste geval is het leukste compliment (voor mij als bouwer in ieder geval) als je jou content in een screenshot ziet. Van mij hoeft dat niet altijd een screen van hoge kwaliteit te zijn, als je maar ziet dat iemand er plezier mee heeft. Ik zie altijd graag waar men zoal mee bezig is in Trainz.
Geregistreerd: 18 mei 2019 19:56 Berichten: 199 Woonplaats: "De Verblijfhoek"
Trainz Versie: TRS 2019
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Jeroen best wel begrijp. Het gaat niet om de oe's en aa's .. maar gewoon een stukje waardering voor veelal de enorme tijd en energie die in een project worden gestoken. Fokke en ik hebben eind dec. NS1830 oude mesh update/reskin vrijgegeven en is tot dusver iets van 170x gedownload .. iets van 2-3 bedankjes en 1x commentaar .. kan me vergissen; geen scrnshots gezien (1 ofzo ..). Laat ik voorop stellen dat ik in de eerste instantie skin voor mezelf en omdat ik dat eigenlijk het leukste van heel Trainz vind. Ik loop ook niet vissen naar louter complimentjes, maar laat m'n vorderingen regelmatig aan m'n "vakbroeders" zien om feedback te krijgen. En wat is er dan mooier dan als ik (eindelijk) tevreden ben met het resultaat; te horen krijg van diezelfde vakbroeders: "gelikt/mooi/dat kan je beter zo doen etc."
Voorbeeld qua tijd: heb gister de bufferpartij van de 1830 opgebouwd, zoeken/uitzoeken van foto-materiaal, bewerken /bijwerken en praktisch de hele loc opnieuw uit (meestal) verschillend fotomateriaal opbouwen. Vaak is het materiaal dat voorhandig is schuin, gebold, verkeerd belicht, lage resolutie .. ok .. bufferpartij gerealiseerd (ca. 4-5uur), dan dient zich 'n typisch Auran aan: de voorzijde geeft door de belichting/engine kleurverschil met zijkant (ook al gebruik je exact dezelfde kleuren/waarde als zijkant) dus dat moet ook gecorrigeerd worden (weer 2uur verder .. oplossen meestal door trial&error ..). Klus eindelijk naar mijn tevredenheid geklaard, verder met de neus en raampartij (weer 3uur verder en nog niet geklaard .. wel op weg). Ga zo maar door: dak/rooster/opschriften/details als lasnaden/klinknagels/roest/vuil etc. … Kortom verschrikkelijk veel manuren (+ je moet ook zelf tijd en zin hebben) .. en dan bouw ik niet eens de mesh of doe aan scripting Als dan eindelijk het project klaar is om evt. gereleased te worden en deze zo snel mogelijk online word gezet om met trots je creatie te laten zien en delen met je mede hobby-isten/community. Als dan de waardering uitblijft of nogal magertjes is (nogmaals het gaat niet om de veren in je reet te krijgen of de oe's en aa's), dan hou ik mezelf voor dat ik 't in de eerste plaats voor mezelf of 'vrienden' doe, maar is het triest dat er naar harte lust het project gedownload word (gratis nogwel!) en dat zoiets terugkrijgt. Niet 1x/2x/ maar vaak .. En ja dan dan krijg ook de neiging om m'n creaties dan maar niet meer te delen of zeer beperkt .. Het is niet vanzelfsprekend!
Daarom kan ik mensen als GM/AmazingMike goed begrijpen dat bepaalde projecten payware zijn/worden. Ik ben zo dat als ik iets mooi vind of toegevoegde waarde vind hebben voor mijn hobby/trainzwereld dan koop ik dat graag! Nou zal ik waarschijnlijk geen geld kunnen vragen voor m'n reskins etc. omdat de mesh niet van mij is, alleen in samenspraak met creator/bouwer en dan ook vanaf begins-af-aan van het project (dus niet modellen die al lange tijd in de downloadsectie zwerven, want dat heeft natuurlijk geen zin ..).
Oproep aan Jeroen, gast; de pech die je hebt is dat 't toch altijd 'n hobby van je blijft. Helemaal gezien de tijd en het aantal jaren dat je inmiddels heb gespendeerd aan Trainz/hobby .. het komt en gaat, en uiteindelijk altijd goedkomen
toch nog ff een [UpDaTe] geven:
Grtz AOvv
12:42 (9/7/2020) wijziging: scrn wissel ..
Laatst bijgewerkt door AOvv op 09 apr 2020 12:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Kop op Jeroen! Ik hoop dat je de volgende screens kunt waarderen!
Natuurlijk vind ik ook dat we er best wel meer waardering mag zijn voor een ander zijn inzet en werk. Een simpel woordje van dank hier en een screentje daar is niet zo moeilijk toch? Alleen ben ik zelf ook niet meer zo actief met Trainz op dit moment (andere hobby's en klussen vind ik op dit moment fijner/noodzakelijker) maar ik volg het wel bijna iedere dag. Helaas weten we wel beter en is er wat dat betreft niets nieuws onder de zon. Ik hoop dat je ondanks de dip weer de motivatie op voelt komen om weer verder te gaan met waar je goed in bent. Het is tenslotte een deel van je leven....
Wauw Ao! Die 1830 ziet er echt strak uit man! Wordt er altijd wel blij van om dit soort screens te zien, van iedereen uiteraard!
Ik sluit me verder helemaal aan bij wat AO zegt, in eerste instantie bouw ik ook voor mezelf, omdat ik het leuk vindt om te doen. Maar ik vind het ook leuk om zo nu en dan mijn vorderingen met jullie te delen. Zoals gezegd gaat er heel veel tijd zitten in het maken van content, zo geldt ook voor routebouw. Alleen het traject Leeuwarden - Harlingen Haven heeft me al meer dan een jaar gekost om te maken, en dan is dat nog een relatief eenvoudig traject. Zelfs na al die tijd ben ik nog niet helemaal tevreden over een aantal delen van de route en wil ik het één en ander nog eens over doen. Dan is het toch wel fijn als je na al dat werk een blijkje van waardering krijgt wanneer je de route uitbrengt. Het vervolg naar Groningen heeft er ondertussen ook al maanden werk in zitten. Als je dan na een tijd wat feedback en complimenten krijgt, dan motiveert dat mij enorm.
Zelfde geldt trouwens voor m’n enginesounds, kost ook veel tijd i.t.t wat je misschien zou denken. Op die van de 1700 maar twee bedankjes.. Wellicht dat er minder interesse is voor dit soort content, maar daar heb ik geen inzicht in.
Ik denk dat het voor iedereen die iets bijdraagt aan de community wel geldt dat het krijgen van een complimentje, feedback of een bedankje ten goede komt van de motivatie, dus nogmaals voor degenen die nog niet geregistreerd zijn, wees welkom!!
Groet, Remco
Laatst bijgewerkt door Remco op 09 apr 2020 13:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Mooie screens Fokke, en die 1830 is erg mooi AO. In aanvulling op het werk dat erinzit, dat geld dus ook voor 3d werk en scripten. Hoe vaak ik dingen opnieuw moet doen, jullie hebben geen idee. Dan bij scripten kan je weken lopen tobben om maar 1 dingetje te laten werken, tot er een Eureka moment is waarbij je alles helemaal anders doet en poof dan werkt het dus, de tijd die een skinner kwijt is, heb ik 3x hahaa
De vorderingen zien er weer goed uit! Ik denk dat ik van mezelf kan zeggen dat het inderdaad fijner is als er complimentjes worden gegeven. Is bij mij een paar jaar geleden de reden geweest om geen content meer online te zetten terwijl ik op de achtergrond bleef doorgaan met repainten. Maar als ik nu tegenwoordig naar mezelf kijk dan doe ik het zelf ook. Neem als voorbeeld de 4402 en 1616. Ik had ze meteen gedownload om mee te rijden maar dan niet terug gaan voor een complimentje of een screen. Met alle content wat de afgelopen tijd is gemaakt en wat er nog aan zit te komen kan ik alleen maar zeggen dat ik niet kan wachten! Het ziet er heel goed uit!
Nou zal ik je zeggen GM dat ik skinnen/photoshoppen als 'n kunst zie en net als bij praktisch alle artistieke uitingen, vindt ik nu iets mooi (of juist niet) en de volgende dag dan ben ik er meestal helemaal niet tevreden mee. Of ik begin dan echt weer van scratch af aan of als mogelijk pas ik het aan naar mijn insteek opdat moment Daarbij komt nog eens dat ik van orgine graficus ben, afraffelen komt niet in mijn vocabulair voor .. lol .. soms bijna op het perfectionisme af. Al met al ben ik meestal het dubbele aan tijd kwijt .. haha
(In 'n ver verleden als multimedia engineer heb ik ook met scripts gewerkt. Ik heb me eerlijk gezegd niet verdiept in de Trainz-scripts, maar kan me zo voor stellen dat aardig overeenkomt met Php/Asp ed. Als dat inderdaad het geval is, ja dan kan je je lol op .. 1 voordeel: 't werkt of werkt niet .. lol)
Voorstel: Is het misschien 'n idee om; de artistiekelingen onder ons de koppen bij elkaar te steken en meer gezamenlijk projecten trachten te creeeren. Dit doordat de participanten elk een taak (kan) krijgt toebedeeld passend bij het gebied waar hij/zij "goed" in is of in ieder geval kennis en motivatie voor heeft. Natuurlijk wel in achterhoofd meenemen dat iedereen hopelijk ook nog een leven heeft naast TRainz . Dus wel 'n soort (tijd)schema maar niet de druk erachter .. valt er bij voorbeeld uit dan kan die plaats vrij snel door overgebleven creators worden opgevuld of door nieuwe instroom. Hiermee kan oa. cohesie/community feeling en waardering voor elkaar worden gecreeerd. .. Zucht .. ik haat typen, dat is dus gelijk ook de reden waarom ik niet ben doorgegaan met Asp/Php of me heden ten dagen met scripting bezig hou .. whaha
Nb. Ben erg nieuwsgierig naar jullie reactie (ongeacht positief/negatief)
Ha AOvv, Lijkt mij een leuk idee. Er zijn genoeg dingen die nog gemaakt kunnen worden voor de Trainz community. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die wel iets kunnen betekenen. Als dat allemaal samenkomt kunnen er genoeg mooie dingen ontstaan. Ik meld me alvast aan voor het reskinnen van objecten.
Tja .. hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Het is een medaille die aan beide kanten snijdt. Er worden op objecten gemaakt uniek zijn of juist graag gewild/vraag naar is tegelijkertijd veel tijdrovende klussen weg voor de ander omdat pietje skint, henk die bouwt samen wouter, klaas die zorgt voor fotoos/bouwtekeningen, terwijl Hans zich juist bezig houd met 't scripten Taakverdeling en omdat je er met meerdere personen aan gewerkt hebt vervalt het gevoel dat mensen geen waardering tonen of alleen maar downloaden voor de heb .. hebbuh.
WIN-WIN + je kan ook bij interesse iets leren van een ander :p
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen