Klopt Olaf, 1 buffer is bol en 1 is rond/bol. Twee vlakke tegen elkaar zorgt voor het uit het spoor drukken van de buffers/wagen (geen speling) en twee bolle dan draaien ze van elkaar af en kunnen naast elkaar komen.
Als rechts voor een bolle zit, zit rechts achter een platte en omgekeerd.
Kan je daar iets mee? Kijk bijvoorbeeld naar mijn wagens, die zijn met bolle en platte buffers uitgevoerd naar het grootspoor voorbeeld.
heb je een geanimeerd klepje gemaakt onder in de bak? dat kunnen we laten openen met script. dan de lading laten zakken/stijgen en geluidjes en particles. stuur anders even een pakketje, wat je tot nu toe hebt
Trainz Versie: TANE
Hallo
Animeren van de kleppen laad ik maar zitten. Krijg ik niet passend / goed. Gelukkig kan deze wagon ook tussen de staven storten dus blijft het nog realistisch. Behalve de hendels dan.....
Ballast is wel geanimeerd. File is nu bij GM zodat het hopelijk ook in trainz werkt. Op dit moment is de wagon gewoon laad baar via zo'n multi industrie.
-Smoke puntjes toegevoegd in de wagon -smoke container in config, -pfx(particles) en dump geluidje gescript. -wagon load en unload met animatie van het grint lijkt te werken
Mooi Olaf! Om het nog helemaal af te maken, moet je nog even kijken naar wat er vanuit de trekhaak het frame in gaat. De wagen heeft uit mijn hoofd doorgetrokken trekwerk, maar kan het mis hebben. Misschien heeft iemand daar foto's van?
Trainz Versie: TANE
Hallo
Animatie van ballast is helaas niet gelukt. Trainz lijkt geen verschaling van 3D meshes te ondersteunen. De wagon loopt taps daardoor is verschaling (klein naar groot) nodig. De wagon is nu gewoon laad baar en de ballast verschijnt "uit het niets". Bij het lossen is er een stofwolk. Bij het laden en lossen is er geluid. Mogelijk gemaakt door GM.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen