Ziet er goed uit hoor! Volgens mij zijn ze iets geler, nu lijkt het iets te oranje en te donker, maar misschien komt dat doordat er nu geen zonlicht op staat?
Dat lijkt inderdaad beter! Kwam deze foto nog tegen, had ik er eigenlijk meteen even bij moeten plaatsen want mijn beschrijving was wat vaag. Is niet hetzelfde soort stootjuk, maar wel dezelfde kleur en met goede belichting: Link
Trainz Versie: TANE
Ik zit te denken om de hanger (gele pijl) te maken. Maar ik zie dat de isolator onder de kokerbalk hangt. Zal de isolator nou daadwerkelijk lager zitten dan de isolator van het portaal die er achter staat? Zo ja dan moet ik ook passende kabels maken.
Voor zo ver ik kan vinden heeft niemand deze hangers ooit gemaakt.
EDIT: misschien zit de isolator wel op dezelfde hoogte maar zit de kokerbalk constuctie wel hoger. De afstand tussen de rijdraad - onderkant balk is bij beiden anders.
Het is lastig te zien of de isolator van het kokerbalkportaal lager hangt dan die erna. Er is trouwens wel een lange kokerbalk hanger, maar niet eentje zonder isolator voor de hangdraad zodat je zo'n isolator als op jouw plaatje kan gebruiken. Deze heeft MO ooit gemaakt, weet niet uit welk pakket hij komt:
Het probleem is alleen dat deze hanger voor draden op B hoogte is (isolator onder de balk), maar er is voor zo ver ik kan vinden geen kabel op B hoogte. Wel een overloopkabel van A naar B hoogte en terug, maar niet een constante kabel op B-hoogte. Gevolg is dat je steeds maar één kokerbalkportaal achter elkaar met lange hangers kunt hebben, daarna moet je eerst weer een kokerbalkportaal met korte hangers hebben (die zitten wel op A-hoogte). Dan kun je met de overloopkabel A-B de bovenleiding trekken, anders gaat dat niet lukken. Mocht er wel een B-draad van MO zijn dan hoor ik het graag, want ik heb er al aardig wat hoofdpijn van gehad met het plaatsen van bovenleiding
Mocht er nog iets qua draden portalen ontbreken... Ik heb zo af en toe contact met Michael, ik zou de vraag kunnen doorzetten wellicht dat het delen van gmax bestanden mogelijk is (als hij deze nog heeft). Denk dat dat voor een aantal objecten vast wel mogelijk is.
Goed bezig trouwens Olaf, je gaat als een speer man.
Ik kan die hangers niet vinden. In geen 1 van de sets die hier te downloaden zijn.
Het mooie is dat mijn kabels op de set van michaeloosten passen. Ik heb eigenlijk alleen hoogte A kabels en ook een "brug kabel" die dan lager zit. Ik ga straks wel de portalen, hangers en kabels maken voor de versie die nodig is voor tussen de perrons van Utrecht.
Voor mijn route ga ik ook de set van Michael gebruiken alleen laat ik de overloopkabels en bijbehorende hangers weg. Is mij simpelweg te veel werk. Verderop is de B4 set nodig en op het station is ook de RHS set nodig.
Sander het lijkt me prima dat je de vraag doorspeelt naar Michael. Waarschijnlijk hoeft alleen de kokerbalk en de masten verhoogt te worden en dan die kabels en hangers maken.
Voor mijn route ga ik ook de set van Michael gebruiken alleen laat ik de overloopkabels en bijbehorende hangers weg. Is mij simpelweg te veel werk. Verderop is de B4 set nodig en op het station is ook de RHS set nodig.
Ik wil het wel voor je doen als je dat wilt, vindt het wel leuk om mee om te pielen. Maar ik laat aan jou of je dat wilt.
Citaat:
Mocht er nog iets qua draden portalen ontbreken... Ik heb zo af en toe contact met Michael, ik zou de vraag kunnen doorzetten wellicht dat het delen van gmax bestanden mogelijk is (als hij deze nog heeft). Denk dat dat voor een aantal objecten vast wel mogelijk is.
Ik spiek zelf dankzij Sander de laatste dagen ook wel eens hier. Aan gmax bestanden kan ik niet meer komen vrees ik. Kan ze zo snel niet meer in backups zien en vrees dat die net als de meeste gmax bestanden van de SLT verloren zijn gegaan. Zelf heb ik dat type kokerbalk nooit gemaakt voor Trainz, of in ieder geval nooit afgemaakt, meende er wel ooit aan te zijn begonnen. De hanger die Remco laat zien heb ik volgens mij gemaakt voor bij Zwolle en is net wat kleiner (B hoogte meende ik) dan wat Olaf zoekt.
De kabels hoeven naar mijn idee niet aangepast te worden ten opzichte van normale portalen. De kokerbalk hangt gewoon hoger dan de andere portalen, waardoor de isolatoren onderop geplaatst zijn, in plaats van bovenop.
Ah op die manier. Die zijn inderdaad op B hoogte. Dat verklaart misschien ook waarom er geen B kabel is, omdat de portalen in de meeste gevallen nog net wat hoger zijn dus.
Goed om te horen dat je nog hier wat rondkijkt. Je bent welkom.
Dat is vervelend dat je de files kwijt bent. Mijn vermoeden is nu dat de hangers die Remco toont in een route benodigdheden pakket zitten.
Zal ik dan een nieuwe verhoogde kokerbalk set maken?
Remco
Citaat:
Ik wil het wel voor je doen als je dat wilt
Erg leuk dat je dat wil doen. Het punt waar ik dan mee zit is dat ik dan weken / maanden moet wachten totdat jij dan klaar bent met bouwen. In die tijd kan ik niks aan de route doen. Wordt allemaal erg lastig. Uiteraard mag je de route als deze klaar is wijzigen.
Ik zat inderdaad ook te denken omdat dan te doen als jij klaar bent. Je zou de bovenleiding dan eerst weg kunnen laten, mits dat niet vervelend is bij het bouwen. Ik gebruik het nog wel eens als referentie namelijk, maar weet niet hoe jij dat doet.
Aangezien Michael de hoge kokerbalkset niet heeft afgekregen is dit misschien wel een goede toevoeging inderdaad.
Hallo
Bedankt voor jullie feedback.
Even een paar uur flink bouwen en nadenken. Wel goed gelukt vind ik. Hoogte A. Mijn eigen rijdraad zit boven het buitenste spoor en MOkabels A-C 60 C 2 boven de lok.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen