Kun je het load principe zoals bij kolenwagens niet in een tender bouwen?, wil wel een poging wagen als je dat leuk vindt heeft dan een geanimeerd load mesh nodig met de kolen, en script dat kolen verbruikt, zoals ik in de Buffel voor diesel doe zal vast wel een stoomloc/tender zijn waar het werkt als voorbeeld.
Het verbruik van kolen zit standaard al in een stoomloc in trainz, ik weet alleen niet of ze dat uit de tender pakken. Moet ik even wat voorbeelden voor bekijken.
Anyhow, kolen zichtbaar of niet, prachtig werk Rutger! Ziet er erg goed uit en ik verbaas mij erover dat je dit vol hebt weten te houden door de jaren heen samen met Edwin om deze passie en hobby in leven te houden.
Erg goed werk en ook in deze thread is het altijd erg leuk geweest om screens te kijken. Supertof
Anyhow, kolen zichtbaar of niet, prachtig werk Rutger! Ziet er erg goed uit en ik verbaas mij erover dat je dit vol hebt weten te houden door de jaren heen samen met Edwin om deze passie en hobby in leven te houden.
Erg goed werk en ook in deze thread is het altijd erg leuk geweest om screens te kijken. Supertof
Groet,
Sander
Dankje Sander! Goed je weer te zien hier! Het stond niet altijd op een even hoog pitje, maar we zijn wel altijd bezig geweest!
Bedankt voor het vrijgeven van je set Rutger! Welkome aanvulling weer.
Groet, Remco
Graag gedaan, door het wensen draadje is deze naar voren gekomen!
FokkeB schreef:
Echt schitterend!!
Je zult het wel jammer vinden dat je niet op een echte 37/3800 kunt stoken....
Fokke
Klopt Fokke, maar ben in middels machinist Echter, doet met dat vrij weinig. Door het corona virus is de Museumstoomtram en de andere (spoor) musea dicht en kunnen een hoop niet hun passie uitvoeren. Voor mij extra sneu omdat ik net mijn bevoegdheid heb, maar nu is de gezondheid van de mens belangrijker! Laten we hopen dat na 1 juni we de dienst hervatten!
Groeten, R, die maar een extra rondje met de virtuele 7742 rijdt!
Klopt Fokke, maar ben in middels machinist Echter, doet met dat vrij weinig. Door het corona virus is de Museumstoomtram en de andere (spoor) musea dicht en kunnen een hoop niet hun passie uitvoeren. Voor mij extra sneu omdat ik net mijn bevoegdheid heb, maar nu is de gezondheid van de mens belangrijker! Laten we hopen dat na 1 juni we de dienst hervatten!
Groeten, R, die maar een extra rondje met de virtuele 7742 rijdt!
Nou, gefeliciteerd, heb ik het heuglijke feit toch gemist. Maar wat je zegt, in deze tijd is de gezondheid het belangrijkst, hobby is terecht op een zijspoor gezet. Jammer, maar onvermijdelijk.
Aan de terugslagkleppen van de smering is ook deze week weer verder gewerkt voor de 3816. Nu alleen nog de leidingen verbinden naar het machinistenhuis en de nog te fabriceren smeerpers.
Leuk feit, dit zit ook zo op de tenderjumbo (NS 6100) en op de 3900 en 6300. Dus detail voor al zeker 4 locomotief series!
Mooi hoor, de Nederlandsche stoomlocomotieven zijn qua uiterlijk erg glad in vergelijk met bijv. de Duitse. Daarom vallen deze details veel meer op! Netjes!
Momenteel worden diverse tests uitgevoerd om de stoom en rook realistischer te krijgen. Trainz bied tegenwoordig daar meer opties voor. de 3816 wordt hiervoor gebruikt als proef. De locomotieven van edh6 op het DLS, die diverse pre-grouping locomotieven maakt (Brits) dienen als voorbeeld.
Vandaag de laatste hand weten te leggen aan de overbrenging van het drijfwerk naar de smeerpersen, zodat deze de olie kunnen pompen naar de stoommachine:
Hier moeten nog enkele details worden afgerond en dan is de 3816 voorlopig gereed.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen