Animdist wordt bepaald door de wieldiameter maal pi te doen. Zo krijg je de correcte omwentel snelheid van de wielen. Hoe groter het wiel, hoe groter de animdist.
Trainz Versie: TANE
Hallo
Dank jullie wel.
BCTrainz, de kleur blauw komt van een foto van het origineel. Dat van de negatieve animdist wist ik nog niet. Wellicht ooit nog nodig.
De grote wielen heb ik iets van 90cm gemaakt en de kleinere wielen 75cm. Ik heb voor de animdist daar pie x diameter gedaan.
Animatie probleem is opgelost. Ik had de verkeerde viewport open staan tijdens het animeren. Dus ik animeerde verkeerd om....... Dat de wielen vreemd draaiden met een soort vertraging bleek te komen doordat er een bezier-curve aan de animatie werd toegewezen. Deze heb ik nu veranderd naar een lineair-curve.
Nu nog de cab interieur. En nee geen animaties daar. Gewoon een visuele cabine.
Trainz Versie: 2009
Machtig mooi Olaf, heb al zin om er mee te rijden. Even wat technische vragen. Is deze trein ook geschikt om in trainz 2009 te rijden Olaf? Ben op het moment met het traject Venlo-Eindhoven-Schiphol Airport bezig en daar zijn snelheden van 160 km te rijden. Kan deze prachtige nieuwe flirt deze snelheden ook behalen? Ben echt benieuwd hoe dit mooie treinstel zal rijden.
Hallo
Dank jullie wel.
Ik gebruik trainz build 2.2 en dat zou zelfs in trs2004 moeten werken. Ik heb hier alleen TANE dus ik kan geen andere testen. Het zou wel moeten werken omdat ik alleen standaard functies gebruik.
Nu heb ik de standaard engine spec gebruikt en die gaat 158 Kmh. Ik ga kijken of ik die engine spec realistischer kan maken. Nu trekt hij te snel op en remt hij ook veel te snel.
Hoi Olaf, Hartelijk dank voor het maken van de flirt alleen ik krijg deze melding: Fout: MeshData::Init() Kan de geïndexeerde mesh 'kuid 386322 3871\Flirt 3 NS bak1.lm' niet laden waar door hij het niet doet bak 2 en bak 3 wel al hebben deze dat ik ze niet kan koppelen. Ik gebruik Trainz 2009
Niks mis mee in Tane Dlx. Rijdt en functioneert prima.
Dank Olaf!
☼ ☼
EDIT:
Euhmm, toch niet helemaal ok...
Ik zie geen driver in de cabine De mensen stappen op het station niet uit of in. Alles blijft gewoon hetzelfde. De metertjes in de cabine doen niks. Geen rode achterverlichting.
Hallo
Nou ik heb mijn oude pc weer in elkaar geschroefd om te kunnen testen. Ik krijg dezelfde foutmelding. En de enige noodoplossing wat ik kan bedenken is de LOD voor bak 1 uitschakelen. In de config moet de .lm vervangen worden door .im . Zie screenshot. Hierdoor kan je wel bak 1 gebruiken alleen heb je dan geen LOD. Na het opslaan van de vernieuwde config. CTRL+M zodat alle wijzigingen in contentmanager worden opgeslagen.
Laat weten of het je lukt.
BCtrainz je hebt dus niet gelezen wat bij de download en in dit topic staat. Ik heb inderdaad geen driver toegevoegd. De passagiersfunctie werkt prima. Ik heb net getest met "station basic" en dat is een onzichtbaar station met passagiers. Als ik daar stop dan worden er passagiers geladen / gelost. Ik heb dan wel een limiet ingesteld van 14 passagiers per bak zodat het minder zwaar voor de pc is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen