Ik heb 10 huizenblokken/rijtjes die binnenkort op de site komen. Allemaal typisch Nederlands, Vinexwijk etc... Zie de screens op Hofpleinlijn voor een voorproefje.
Trainz Versie: 2009
Het assortiment word steeds maar groter gemaakt door jullie bouwers alsof jullie er geen genoeg van krijgen ( oh wat een stomme opmerking is dat ) Ga vooral zo door met jullie gave. groeten Sam
Leuk dat je station Leiden gemaakt hebt. Het ziet er wel netjes uit, maar er zitten toch wel wat haken en ogen aan het station. De perrons lopen niet mooi in een boog af, de trappen werken niet en de overkapping is niet optimaal.
Dit is absoluut niet om je af te kraken; het is gewoon wat ik constateer. Ik waardeer al je omzettingen en de tijd die je hier in steekt. Vooral de huizenblokken en huizen (vrijhof, soest) vind ik prachtig en ik ben je dankbaar voor het beschikbaar stellen in deze.
Hieronder laat ik je een screenshot zien van de trappen van het station.
Nogmaals, dit is niet om je af te kraken. Ik waardeer je omzettingskunsten ten zeerste!
Hoi Koos, Bij mij ziet station Leiden er goed uit. Overkapping en perrons zijn prima en de trappen zijn zichtbaar. Als jij het station nu ophoogt tot +05 of +10 dan krijg je dit:
De trappen weigeren te werken. Voorts heb ik meerdere dingen geconstateerd die niet goed werken. Dit is niet om je af te kraken Barrie, maar puur wat ik constateer.
De trappen weigeren te werken, ook als ik het station met 0,05 of 0,10m ophoog. Bovendien zijn de perrons nabij de trappen en de lift 'weg'.
De overkapping is niet optimaal. Van bovenaf wel te zien, onderaf en vanuit de cabine vallen delen weg.
Zeer scherpe perronrand. Rails leggen naast deze perrons is haast onmogelijk.
Deel van de zijkant valt weg. Dit is wel op te vullen door artikelen in het spel.
Let op de dak van het station. Als je er via een bepaalde hoek tegenaan kijkt, veranderd het.
Let op de rand/muurtje van het station. Vanuit de cabview is de muur niet te zien, enkel van buitenaf.
Ook hebben bepaalde delen van de perronoverkapping problemen. Het dak van de perronoverkapping is te zien van bovenaf, maar niet van onderaf (cabineview).
Hopelijk heb je hier iets aan Barrie. Ik plaats deze 'kritiek' juist omdat ik het een mooie aanwinst is voor trainz. Ik zou het jammer vinden als je het station in deze staat zou laten.
Heren, Dank voor de reacties. Het Station Leiden, en waar ik nu mee bezig ben Schiedam en Den Haag Holland Spoor, zijn Stations die je niet zomaar even neerzet. Het is geen kant en klaar Trainz Station. Ik zet er zelf eerste nieuwe Perrons op. De splines die op deze site te downloaden zijn. Die zijn op hoogte in te stellen en laten de Google perrons verdwijnen. De rails zet ik er zelf in. (Dus zwevend). Daarna de bovenleiding. Het klopt dat er met het doorheen rijden minder mooi uit ziet dan van buiten. De Googlebouwer heeft ook een ander doel, daar zie je een model van buiten. Zie ook Den Haag CS, hier te downloaden. De binnenzijde is minder mooi dan van een Trainzbouwer. Bij Station Amsterdam heb ik de overkapping eraf gehaald. Dan is de treinzijde beter op te bouwen. Ik ben niet zo ver dat ik uitgebreid met G-max Textures aanmaak om de binennzijde op Trainz niveau te krijgen. Daarvoor ontbreekt het mij aan kennis. Dus wanneer je met de hoogte van het terrein en aanvullende content de binnenzijde van het Station opbouwt is er met dit model iets leuks te maken. Succes met de hobbie, Walter
@Koos. Ik weet niet waarom het station Leiden bij jou veel minder is dan bij anderen maar ik kan wel een aantal verbeteringen aanbrengen. Dus er komt t.z.t. een versie2.
Trainz Versie: TANE
Ik dacht dat ik uw stations zou gebruiken in mijn kaart, maar helaas voorkomt de texture fout dat ze worden geplaatst in TS12. Dit omvat: wb_station_ermelo, wb_station_leiden_cs en wb_amsterdamcentraal.
Textuur extur_1.texture ontbreekt
In andere forums, Trainz objecten gemaakt van Google voorwerpen veroorzaken ook problemen , vooral te veel polys. Zou het mogelijk zijn om schoonmaken van de originele texturen voordat ze exporteren naar Trainz?
Erg leuk dat je deze stations brengen naar Trainz. Gezien de inspanning die nodig is, zou het niet nog beter te garanderen dat ze volledig geschikt zijn.
barrie40 schreef:
... Het klopt dat er met het doorheen rijden minder mooi uit ziet dan van buiten. De Googlebouwer heeft ook een ander doel, daar zie je een model van buiten....
Het toevoegen van details die normaal gesproken worden gezien vanuit het standpunt van de bestuurder gezien zou ze zo veel beter maken.
U noemde dat uw Gmax ervaring niet erg sterk is. Ik stel voor het doen van enkele van de vele tutorials voor Gamx. Het is niet echt zo moeilijk en de nieuw ontwikkelde vermogens zullen erg handig zijn om je modellen te verbeteren.
@martinvk. Station Leiden is zeer recent vanuit Rubi omgezet. (zie de downloadsite op T.O.) Heeft veel poly''s maar geen fouten. Ook is het Station bij het er dooheen rijden zeer fraai geworden. Sommige Googleomzetters hebben de fout texture_1 foutmelding. In TS2009 geen probleem voor de werking. In TS12 schijnen fouten geweerd et worden door Trainz. Het verwijderen of het handhaven van texture_1 heeft geen invloed in het opheffen van de fout. Het komt met de omzetting vanaf de Collada file naar GMAX al mee. Oorzaak binnen de Trainzcommunity nog niet achterhaald. Ik heb diverse modellen die de melding niet hebben en een aantal wel. "Random".
Hallo Thomas, De oude versie van Leiden kan eraf. Dan hebben we de beste op de site staan.
Over de texture_1: Ik zal wat experimenteren, je weet maar nooit. Maar ik heb de .txt weggehaald en laten staan en in beide gevallen bleef de foutmelding. Er staat ook geen texture met deze naam tegenover. Hij wordt spontaan aangemaakt. Plezier met de hobbie. Walter
Veel succes met het vinden van de fout. Enkel omdat TS2009 niet de fout rapport, betekent niet dat het er niet is. Het betekent gewoon dat TS2009 moet harder werken om te werken rond de fout. TS12 hoeft niet zo hard werken als gevolg van dergelijke fouten. Die voorwerpen die fouten eenvoudigweg zijn niet toegestaan binnen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen