Tijd geleden dat ik hier wat heb geplaatst maar ik heb vernomen dat men hier staat te popelen om nieuwe dingen te ontvangen of zaken die nooit af zijn gekomen.
Bij deze deel ik dan ook wat ik tot nu toe heb aan texturen en mesh van het Duitse dubbeldekker materieel. Ik zal in de loop van de tijd kijken wat ik allemaal nog heb liggen en dat hier plaatsen. Voor degenen die hier graag mee verder gaan, graag! Het begin is er zegmaar, voel je vrij om er mee te doen wat je wil. Het document is vrij uitgebreid. Zit een hele rits aan klare texturen in voor diverse typen en ook een texture voor een koprijtuig. Daarnaast een aantal psd files waarin als het ware de texturen in elkaar zijn gezet. Tot slot dus een aantal 3D files die je kan inladen.
Te downloaden via de volgende link (bewust even zo gedaan omdat het spul niet af is en ik download sectie hier niet wil vervuilen met dit soort content).
Wat ik had beloofd... Zit al een tijdje te kloten met deze roodjoekels, blijven leuke rijtuigen.
Heb er zo 8 versies klaarstaan, Van de Regionale diensten, versies met smalle en brede deuren, veel en weinig ramen en eerste en tweede klas. Daarnaast de stuurstandrijtuig en Metronom diensten, hetzelfde geval.
Sander
Ik hoop dat iemand er wat mee kan, zo niet er komt nog meer van dit materiaal.
Bedankt voor de reacties tot zover. Feit is dat ik er hoogstwaarschijnlijk niks meer mee ga doen naar al die jaren. Op deze manier is het in vedergeval vrij om te gebruiken en denk ik dat er meer van terecht komt.
Omdat het hier zo lekker druk is ben ik zelf mijn archieven eens door gaan spitten en heb behoorlijk wat materiaal kunnen vinden tot dusver. Ik heb dan ook een aantal personen benaderd waar ik in het verleden mee samen heb gewerkt. Een van deze personen is Michael Oosten. Samen hebben we aan de SLT gewerkt. Ik heb dan ook aan Michael gevraagd wat hij ervan dacht om deze eens onder de downloads te zetten hier, wat ontbreekt is nog een werkende cab waar we dus een gmax bestand (van hebben gevonden).
Als iemand zich bij deze geroepen voelt kunnen we deze verstrekken zodat er een werkende cab in kan worden gebouwd wanneer we dat kunnen afsluiten lijkt het een goed idee om de set vrij te geven.
op de éérste plaats bedankt dat jij deze na al die jaren wil delen, (dat geeft karakter). maar het zijn geen Gmax bestanden. er zit niks bij wat ik kan openen. is dit een ander of speciale programma om deze te bewerken.
Wat zou het tof zijn als die SLT alsnog gereleased kan worden! Vond het altijd zo zonde dat hij nooit uitgekomen is. Ben helaas niet in staat om cabines te maken, maar voor vragen over de dingen in de cabine kan iedereen me altijd benaderen. Veel weet ik zelf en waar ik dat niet weet kan ik de vragen doorspelen naar een machinist waar ik nog wel eens contact mee heb.
Vraagje, is er al een enginesound ontwikkeld destijds? Zo niet, wil ik wel een poging wagen hiervoor.
Voor de SLT afmaken wil ik wel tijd inruimen dan met destination sign script, panto sparks en ruitenwissers gescript. juiste lampjes (zonder llcr) samen met Willem kunnen we de cab doen en Remco de enginefile en geluidjes? wordt gegarandeerd goed
Ik wil wel eens kijken of ik goede geluidsopnames kan vinden, dan gaat dat zeker lukken! Mits er al een enginesound is natuurlijk. Dan kan ik nog kijken of ik wat geluidjes uit de cabine kan maken.
wilde eigenlijk blender uitproberen maar dat wil nog niet echt lukken.
mijn vraag "is dit een ander of speciale programma om deze te bewerken" is ook beantwoord.
Klopt, je zag deze ook denk ik:
papierbouwer schreef:
Hi Sander,
Bedankt voor het delen! Ik zie dat je files 3DS max bestanden zijn. Ik ga eens kijken of ik er wat mee kan doen! Lijkt me een leuk projectje.
Erik
------
Om even in te haken op de SLT, wat we hebben kunnen vinden is een kop en bogeys, verder qua raw data niet veel meer. (op cdp's en fototex na uiteraard)
Dan zou ik kunnen voorstellen dat we de bestanden delen die we hebben en men pakt het project op met de raw data die er nog over is. Dus dat is een gemodelleerde kop, front, jacobs-bogey en textures.
Dan zou het bovenstaande wat jullie voorstellen verder uitgewerkt kunnen worden. (specifics wat betreft engine sounds etc. dat is 10 jaar geleden dat durf ik zo niet te zeggen)
Laat maar weten, dan gaan we dat regelen.
------
Iets wat ik ook nog tegen ben gekomen is een serie foto's van de Vossloh G2000 (ook de BB variant) inclusief gedetailleerde foto's uit de cabine ~ HD. Plus een stuk al voorbereide fototex en gmax bestand.
Als hier ook belang bij is dan zal ik deze met jullie delen.
Dat gemaxen wordt ; m niet voor mij zoals ik al eerder zei hij is afgeleidt van de Deutse br 425 en die is er ook al in Trainz. Dus draaistellen, yep Cabine, ook
Ben toevallig aan een G2000BB aan het prutsen, heel mooi beweegbare koppeling en luchtslangen
Ik heb hem gelezen Jeroen. Opzich heb ik best wat terug kunnen vinden... Ik heb Michael een jaar of wat geleden al eens gevraagd of hij alles nog heeft, dat was ook niet het geval zegmaar.
Ik heb het volgende:
Ik denk dat met deze bestanden en hoop gedaan kan worden?
En wat betreft de G2000BB ook zo'n project....
Heb ook nog de volgende textures gevonden. Ik weet niet meer op basis van wie, hoe of wat en of ik dit hier mag plaatsen (zo niet dan weten jullie wat er moet gebeuren, iets met verwijderen)
Groet,
Sander
Edit:
Ik kwam het volgende ook nog tegen, ik weet niet meer voor wie ik hier een pantograaf op heb gezet. Pantograaf is ongeanimeerd, als hier ook belang bij is kan ik deze ook versturen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen