Geregistreerd: 06 jan 2011 00:29 Berichten: 172 Woonplaats: Amsterdam / Den Haag
Trainz Versie: 2009
Goed om te zien dat de meester der Trainz-creaties weer terug is! Destijds heb ik veel geleerd hoe voertuigen te creëren dankzij de videotutorials, nog dank daarvoor Mike!
Jammer dat al beschikbare seinen voor Trainz zijn verdwenen, maar daarom mogen we juist dankbaar zijn dat Mike een vervanging maakt.
Jaren geleden heb ik ook tramseinen gemaakt (waaronder negenoog en ARI-/ZUB-seinen). Scripting is niet per se nodig, aangezien ook de kind MOSIGNAL hiervoor gebruikt kan worden (zie: CCG). Had dat destijds ook gedaan. Maar het is natuurlijk ook geen probleem als Patrick een script gaat schrijven.
Geen dank Aron,graag gedaan. Voor mensen zoals jij heb ik die tutjes dus gemaakt,mensen die het willen leren ipv gelijk maar schreeuwen kan ik toch niet. Ik heb altijd gezegd wat je ogen zien kunnen je handen maken,in het echte leven of met een programma op je pc. Het sein project gaat van het weekend weer door ivm tijd. En ik ben wel weer klaar met tankist gamen op internet hehehe Dus als het goed is zal er zondag ergens een eerste screen komen met mijn texture. En dan is het wachten op jeroen zijn foto skin.
Hoi hoi, ja dat is gedroogd gras hehehe. Ik ben druk bezig met het sein. Hier even een screen van de voet,de rest komt eerdaags. Wou het toch even laten zien en weten dat ik er mee bezig ben,en wat is het weer genieten om te maxen. De textures worden met de zelfde liefde gemaakt als ik op mijn treinen ook gebruik,zoals jullie gewend zijn van mijn werk En ja het blijft altijd online en altijd freeware speciaal en alleen voor Trainzonline. De texure versie van mij komt op mijn website en de foto skin is voor Trainzonline van Jeroen zijn hand. Ik ga proberen zoveel mogelijk verschillende seinen te maken als ik kan.
De eerste is klaar denk ik En even detail screentje. En weer een detail screentje. Nu nog even de linker kant maken, en proberen zo snel mogelijk setjes vrij te geven op mijn website. Nu jeroen nog hehe.
Ook klaar , zonder trap. Nu van allebei de versies links en rechts af. Hoeveel verschillende soorten zijn er van dit type? Dus zelfde voet en paal ,maar andere opzet(meer seinen enz) Ivm sneller klaar als ik me gaat richten op 1 model,AUB plaatje. Liefst tekening.
Hoi Sam, Wat is er anders aan dit sein als de geen die ik al gemaakt heb,de kleur van de trap en de overige stangen en klemmen zijn zwart. En ja die was ik al vergeten,moet ik ook maar gaan doen. Wat ik wel apart vond was dat kastje voor de seinen,wat is het en waar dient het voor. Kan ik het werkend krijgen in train,zo ja hoe? Kan je aan maten komen,dus opmeten als je hem weer tegen kom. Hoogte,Diepte,Breedte,meer niet. Nog 1 vraag kan je de foto`s naar mij toe mailen in het grootste formaat wat je heb van die kastjes voor het sein.
Oke Ja 2de post achter elkaar,ipv gelijk toe te geven in 1 een het zelfde topic
Na goed gekeken te hebben naar jou foto`s zag ik dus dat paal met kastje onderdeel van het sein is ivm geen NR plaat meer op de paal van het sein maar op het kastje er voor. Hoe zou dit moeten doen gaan maken,ik weet niets van scripten. Ik hoop dat het gewoon via de config kan. Ik weet hier totaal niets van,dus alle hulp is meegenomen
Mike volgens mij zijn dit soort seinen ook door RikJ gemaakt, FokkeB heeft er handleidingen voor gemaakt, misschien die even lezen en eventueel de seinen in Trainz proberen, dan kom je al heel wat te weten over de werking van het Nederlands seinstelsel. Het zal je niet helpen bij het scripten, wel bij het begrijpen van de seinbeelden.
Trainz Versie: 2009
AmazingMike schreef:
Hoi Sam, Wat is er anders aan dit sein als de geen die ik al gemaakt heb,de kleur van de trap en de overige stangen en klemmen zijn zwart. En ja die was ik al vergeten,moet ik ook maar gaan doen. Wat ik wel apart vond was dat kastje voor de seinen,wat is het en waar dient het voor. Kan ik het werkend krijgen in train,zo ja hoe? Kan je aan maten komen,dus opmeten als je hem weer tegen kom. Hoogte,Diepte,Breedte,meer niet. Nog 1 vraag kan je de foto`s naar mij toe mailen in het grootste formaat wat je heb van die kastjes voor het sein.
Mike
Bedoel je dat gele ATB kastje? Die zwarte kast is een herhalingssein kast die staat ervoor in verbinding met het sein. Hier ook een werkend voorbeeld.Digit sein Hier de achterkant, maar nu een hoofdsein.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen