Trainz Versie: TANE
Hallo
Bedankt voor je feedback. Goed dat het nu werkt.
LOD staat voor Level of detail. Deze techniek wordt gebruikt om alles soepel te laten verlopen. Als je trein ver weg is dan zie je tenslotte geen details en dus hoef de videokaart die ook niet te tekenen. De flirt heeft 4 x LOD. Dichtbij zie je alle details en als je verder weg bent dan zie je steeds minder details. Bij bak 2 en 3 zie je dan in trs2009 de LOD wel in werking.
Waarom het trs2009 voor bak 1 niet werkt is mij een raadsel. De lm file is gewoon een tekstbestand en die moet het gewoon doen.
Wat een prachtig apparaat Olaf Dank voor het vrijgeven! Ik heb zojuist een topic aangemaakt voor de enginesound die ik probeer te ontwikkelen voor deze trein, maar hierbij loop ik nog tegen een probleem aan, zie hier. Heb trouwens de mass van de trein nog even veranderd van 100 naar 33000. Dit zorgt er ook voor dat de trein wat realistischer optrekt en afremt.
Trainz Versie: 2009
Olaf, hartelijke dank voor dit meesterwerk, wat een genot om er mee te mogen rijden. Er is altijd wel iets te verbeteren, maar mijn eerste proefrit van 's Hertogenbosch naar Deurne verliep perfect. Lekker fel op trekken en met een vaartje aan komen rijden naar de perrons om op tijd te stoppen. Ben toch wel benieuwd wat Remco gemaakt heeft ( Heb trouwens de mass van de trein nog even veranderd van 100 naar 33000. Dit zorgt er ook voor dat de trein wat realistischer optrekt en afremt.) En hoe hij dat doet. Hier onderweg richting Deurne met de langste combinatie op dit traject.
Hier de binnenkomst op station Best.
Station 's Hertogenbosch spoor 4b
Omdat het steeds drukker word op het spoor moest de NS langere trein combinaties laten rijden en daarom moesten diverse stations worden aangepast. Zie hier bij Helmond 't Hout en Vught. En zo waren en meerderen.
Ben toch wel benieuwd wat Remco gemaakt heeft ( Heb trouwens de mass van de trein nog even veranderd van 100 naar 33000. Dit zorgt er ook voor dat de trein wat realistischer optrekt en afremt.) En hoe hij dat doet.
Hi Sam,
Dat heb ik heel simpel gedaan door elke bak in content manager te openen en vervolgens in de config file de mass aan te passen (immers hoe zwaarder de trein, hoe langzamer hij op zal trekken:
Daarnaast gebruik ik voor alle Nederlandse treinstellen mijn eigen enginespec, die ik ooit al eens heb uitgebracht hier. Staat onder overig bij trein onderdelen. Voor TANE heb ik deze onlangs aangepast, dus die zou ik ook nog wel kunnen uploaden als daar belangstelling voor is. Deze enginespec zorgt ervoor dat de trein niet onrealistisch hard optrekt of afremt.
Trainz Versie: 2009
Olaf even reageren op dit bericht.
Hi Sam,
Dat heb ik heel simpel gedaan door elke bak in content manager te openen en vervolgens in de config file de mass aan te passen (immers hoe zwaarder de trein, hoe langzamer hij op zal trekken:
Dat zegt Remco
Allereerst bedankt voor de tip Remco, heb 2 dagen getest en kom tot de conclusie dat: mass 33000 is te langzaam voor de flirt om op te trekken is meer bedoeld voor diesels. mass 22000 is ook net te langzaam voor de flirt om op te trekken. mass 16000 is voor mij de ideale optrek snelheid voor de flirt. mass 10000 de flirt trok te snel op, conclusie op de rit Deurne-Den Bosch scheelde mij dat totaal 1 minuut minder lang wachten op de perrons, dankzij mass 16000.
Olaf jij nog bedankt voor dit mooie werk, petje af.
Je hebt helemaal gelijk. Had het veranderd in een mass van een vergelijkbare trein, maar bleek inderdaad te zwaar. Wat jij noemt lijkt me inderdaad realistischer. Bedankt voor het uitzoeken!
Het zou zo moeten zijn dat je het gewicht van de trein correct invult. Dit doe je uiteraard per voertuig. Dan zou ik zoeken naar een enginespec spreadsheet voor elektrische treinen, die moet er vast wel zijn. Je zou dan een X aantal gegevens in moeten vullen om tot een goede engine spec te komen. Deze bestaan voor diesels en stoomlocomotieven.
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Alleen valt het niet mee om dat X aantal gegevens juist in te vullen. Dat zijn veel getallen die niet 1 op 1 over te nemen zijn uit cijfers van de werkelijkheid, omdat trainz er zijn eigen berekeningen op los laat. Dus dat is een kwestie van heeel veel uitproberen. Ik heb nu een standaard enginespec gemaakt voor elektrische treinen en eentje voor dieseltreinen. Echter is niet elke elektrische trein hetzelfde qua vermogen etc. Vandaar dat ik vaak het gewicht naar wens aanpas, in plaats van voor elke trein een realistische nieuwe enginespec te ontwikkelen. Dat neemt voor mij te veel tijd in beslag.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen