Heb 4 lampjes voor advies(verplichte)snelheid en 8 voor presets snelheid in de cab gemaakt dan gescript dat de 4 lampjes aan of uit gaan na het passeren van een snelheids bordje. tevens een belletje gaat als de verplichtte snelheid wijzigt, een soort van ATB maar dan variant voor de SGMm. Vervelende is dat trainz het pas wijzigt als de hele trein aan het bordje voorbij is, maar voor een 2 of 3 delige trein niet zo'n probleem. De presets worden het volgende geworstel hahah
9 presets gemaakt, preset nul is geen preset, alle 8 lampjes uit De preset lampjes werken bij indrukken van de 8 drukknoppen en de trein versneld automatisch naar een bepaalde snelheid, maar de weg terug, remmen dus...dat moet nog. Maar misschien leuk om de machinist/user ook nog wat te laten doen
Mogelijke oplossing: een onzichtbaar snelheidsbord een stukje voor het eigenlijke bord zetten.... ??
Zou kunnen, maar als je er dan een keer een tweede treinstel aan vast koppelt werkt dat ook niet meer. Ik denk persoonlijk dat het veel werk is om in (vooral grotere) routes overal een invisible speedboard te plaatsen. Officieel moet je als machinist toch wachten tot de volledige trein voorbij het bord is, dus ik zou het lekker zo laten
Als je toch wilt dat het belletje enkele seconden na het passeren van het snelheidsbord gaat, dan zou ik triggers maken. Voor elke ATB-snelheid een trigger en de juiste dan plaatsen bij een snelheidsbord of snelheidsverminderingsbord. Dan gaat het belletje meteen na het passeren van het eerste rijtuig, maar moet je bij een verhoging alsnog wachten tot de hele trein voorbij het bord is.
Niet veel resultaat vandaag wel veel uren…., parse error line 79 etc. vaag, waar dan fout? etc. -Links op snelheids meter, lampje dat aangeeft of er geremd wordt, werkt (aan en uit) -preset 1 van 0-40 had geen optrek geluid, nu wel -de verplichtte snelheids lampjes (SGMm versie van ATB) getuned, 40, 60, 80, 100, 120 reageren op snelheids bordjes met lampje en geluid.
Ik had dan meestal ergens een leesteken verkeerd of vergeten, maar daar kijk je zo snel overheen, met grotere scrips is dat soms zoeken naar een speld in een hooiberg.
Niet veel tezien maar wel weer wat gescript. SGMm heeft koersrol zoals DDAR, maar kan ook met ingebouwde ChangeDestinationsign rule, verandert worden, Dus zowel automatisch als handmatig in te stellen.
Hier worden grote stappen gezet in de ontwikkeling van materieel. Petje af heren. Wist niet dat het allemaal mogelijk zou zijn in Trainz succes met het verdere werk vr.gr Ruud
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen