In 2004 had ik al eens Regio Nederland gemaakt met een selectie auto's voor op mijn wegsetje. Koop ik Trainz 2019, zit er standaard geen regio Nederland in en de default Auran autos op wegen zijn onherkenbaar (bang voor copyright misschien) en nogal smakeloos.
Dus uit al de build-in auto's en een paar van DLS een selectie gemaakt en ze aangepast om op wegen te rijden. aangevuld met 2 van mijn busjes (de enige met draaiende wielen in deze set) en een reskin (textuur moet nog beter) van mijn favoriete auto Jaguar E-type. Weet niet of het in TANE werkt als iemand wil proberen mail ik het even om te testen.
Dat heb ik dus gedaan nieuw Regio, maar om al die auto's goed te doen qua hoogte is veel werk. en vereist bestandjes die linken naar de auto's die in spel zitten. t'is eigenlijk een consist maar dan voor weg-auto's.
Trainz Versie: TANE
Ja, zo een ja. Ik heb er wel een maar daar zit een dame achter het stuur en een kind op de passagiersstoel. Het stuur aan de rechter kant en dus geen NL auto. Bij bovenstaande is dat ook zo.
(Zo'n Lupo scheur-ijzertje heb ik zelf namelijk)
Maar je hebt mail terug... ik mis namelijk iets.
Wel alle benodigdheden van de DLS gehaald alleen dit ene dingetje niet.
mvg
Richard
Laatst bijgewerkt door BCTrainz op 13 nov 2019 22:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Staat bij downloads wegvoertuigen. Als je zelf andere auto's wil toevoegen, kan dat, bestudeer hoe ik auto's link en voeg car28 toe in de regiofile. Graag gewijzigde versies niet verspreiden. Volgens Auran CCP zou het max 14 cars zijn, blijkbaar is er geen echte limiet.
Geregistreerd: 18 mei 2019 19:56 Berichten: 199 Woonplaats: "De Verblijfhoek"
Trainz Versie: TRS 2019
Beste GM, op de 1 of andere vage reden kan ik jouw Region NL niet implanteren doordat hij "een" specifieke kuid mist .. <kuid:99999:56102> Zou je me daar AUB mee kunnen/willen helpen??? Bedankt alvast :pp
kuid 99999 56102 BMW X5 groen is een verwijzing naar BMW X5 groen <kuid2:70030:26006:2> zit in TRS12 standaard en op DLS dacht ik. als het niet lukt stuur ik wel
Heb nu eigenlijk voor het eerst echt goed gebruik gemaakt van je regio Nederland op mijn route. Het valt me op dat ik eigenlijk alleen de eerste 15 auto's zie van jouw screenshot in de eerste post. Tot en met de politieauto dus. De rest heb ik nog steeds niet voorbij zien komen. Daarnaast viel het me op dat de bussen en vrachtauto's niet weten hoe lang ze zijn, net als de automobilisten dat niet van de bussen weten. Ze rijden nog wel eens door elkaar heen namelijk:
Zijn deze twee dingen aan te passen en zo ja, hoe?
Trainz gebruikt een random generator voor auto's dus elke keer zie je weer wat anders uit de set. Probeer maar eens in surveyor wat stukjes weg neer te leggen en dan weer weg halen.
Tevens hebben ze denk ik een vaste afstand per auto ingesteld die je niet kan veranderen. De Sp1 update heeft ook nog eens gezorgd dat in Surveyor de boel vast loopt.(bijv. bij een overweg) N3V komt met een fix voor TRS2019 SP1, hoop dat het dan is gefixed.
Zojuist viel het kwartje dat ik alleen de eerste 15 auto’s zie omdat ik de 15e auto uit de configfile had verwijderd omdat die foutmeldingen gaf. Ik moest echter de car-nummers wel even opschuiven, anders zie je alleen de eerste 14 of 15 auto’s.
Jammer dat je de afstand niet kunt aanpassen, maar dat zij zo.
Hij geeft deze foutmelding: <kuid:99999:56115> VE35: Required alias mesh asset <kuid2:82412:24031:2> is missing and cannot be validated. en dat 4x achter elkaar
Kende deze foutmelding nog niet en is vast eenvoudig op te lossen, maar ik heb er dit keer verder niet meer naar gekeken omdat 1 auto meer of minder voor mij niet zo veel uitmaakt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen