In dit topic wil ik wat algemene reparaties bespreken, die ik noodzakelijkerwijs moet doen (TRS2021 in de maak)
1) Change Destination Sign (MP) ingebouwd in TRS2019, dit is een driver commando om koersrol te veranderen in een sessie, erg leuk en mooi gemaakt door Peter Dehnert, totdat je het gaat toepassen in een erg grote route zoals NW6 met meer dan 300 stations. Ik wilde Zwolle op de koersrol, mooi niet, het menu kapte af bij de W, zitten nog zeker 4 submenus met Z onder, maar onmogelijk te bereiken. Heb mijn screensize op 1080 in de hoogte, max voor mijn monitoren.
Heb Peter een mail gestuurd in half duits en engels, met uitleg van het probleem, maar tot nu toe geen reaktie. tja, waarom zou je zo'n eigenwijze amateur uit Nederland terug schrijven hahaha. Ok, dus heb ik zelf het script maar aangepast. 1 regeltje extra was er nodig. en Voila alle bestemmingen zijn nu te bereiken.
Kan dit uiteraard niet releasen (is ingebouwd in TRS2019), maar mocht je zelf tegen dit probleem aanlopen, kan ik je de update mailen. Hoop dat Peter het alsnog zelf fixed.
2) TrackViewRule <kuid2:39730:61000:2> van Klaus Malorny, te vinden op DLS
Klaus was een brilliante duitse content creator/scripter die o.a. de german catenary en seinen heeft gemaakt. Door ruzie met Auran en de community helaas niet langer actief voor trainz.
Deze rule, laat je het vervolg van de route voor je trein zien met instelbare wissels, seinen, trackmarks en andere consist veel beter dan wat de TRS2019 interface zelf laat zien. In TRS2019(tane weet ik niet) geeft het een foutmelding, maar door uit de config de sectie "trackview-defaults" weg te halen werkt het perfect. een simpele snelle reparatie die je makkelijk zelf kan doen.
Zoals je ziet heb ik ook mijn Set Driver Condition Rule, gerepareerd voor TRS2019, voor testen van content nog steeds super handig
Trainz Versie: 2009
gm,
Zoals jij dat nu allemaal doet, deed ik het ook in het begin van de route. Tot dat ik toen Deurne-Nijmegen indeelde ging het fout, namelijk dat waren meer dan 8 treinen die op de route reden. Toen ik mijn 9de trein indeelde ging het helemaal fout, trainz verwijderde alle routes die onder de route Deurne-Nijmegen stonden. Dus vanaf dat moment heb ik alles anders ingedeeld. Al mijn routes deel ik in Schedule Library upload movie online
Daarin zet ik de treinen verloop in tot maximaal 8 treinen. Bv Roosendaal-Zwolle heeft 12 treinen rijden op de route, dan deel ik 6 treinen in Schedule Library Roosendaal-Zwolle en 6 treien in Zwolle-Roosendaal. Er staan nu 81 routes in met wel 400 rijdende treinen. Daarna zet ik in bestuurder instellen
Alle treinen waar ik op dat moment wil mee rijden, laatst had ik 40 treinen rijden op het traject rond Eindhoven.
Zorg er wel voor dat bestuurder instellen onderop staat, want alles wat er onder staat en het gaat een keer fout , ben je alles kwijt.
Misschien heb je er wat aan en zo niet dan ben ik toch lekker bezig geweest
top tip Sam, bedankt ! Ik ben duidelijk geen route of sessie bouwer, zal dat proberen
dat copy command from schedule lib gebruik ik nu voor stoppen en deuren open en dicht, hoop dat ik het kan nesten die routes maak ik eigenlijk puur om zeker te weten, dat een route van A naar B volledig werkt in NW6 van barrie. dus geen missende wissels of trackmarks etc., bij de conversie naar trs2019 gaan er helaas toch dingen kapot.
Zoals jullie in een ander topic heb kunnen lezen ben ik NLW7 aan het voorzien van alle echte wissel en seinnummers Viel me op dat ik de dwergseintjes wel kan "renamen" maar in game zag je het niet veranderen op het seinbordje. Dit zijn de 4 dwergseintjes van gjvh uit 2004, NLW1-6 zit er vol mee, dus dacht ik, kan ik ze repareren? het gaat om deze 4 : in de config hebben die een vast cijfers/letter staan als "0122B" verander dit in "name" en ze werken zoals de rest van de seintjes die je kan renamen. Makkelijk zelf te repareren
Te verwachtte opmerkingen: -maar ik gebruik altijd "bladiebladiebla" met honderden polies en niet meer te krijgen.....da's fijn voor je Deze seinen zijn licht, altijd te verkrijgen voor iedereen(op DLS) en werken 100%(na deze repair) -ik gebruik mijn eigen..... Het wiel hoeft niet nog eens uitgevonden, maar het moet wel draaien
Trainz Versie: 2009
Deze gebruik ik al jaren niet meer, ze zeiden (wie weet ik niet meer) dat ze te ver van de rails stonden.Sindsdien gebruik ik de seinen van Gert 27. groeten Sam
Als dat klopt dan is dat ook wel op te lossen in de config. Gewoon de afstand vanaf het spoor aanpassen. Ik ben zelf ook meer fan van het geavanceerde systeem van Gert, maar voor degenen die de set van gjvh gebruiken is dit een mooie oplossing! Bedankt GM
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen