Wat aan het experimenteren met de nieuwe kind track voor splines (sinds TANE) vroeger hadden we kind track, kind bridge(gaat verdwijnen) Heb een enorme hekel aan met name bovenleiding plaatsen, 15min en ik zie scheel, dus zoek naar een manier om dat sneller en makkelijker te doen.(maar wel exact) In 2005 heb ik al eens rails met bovenleiding en spoordijken enzo gedaan maar was toch beperkt, kom je een wissel tegen was het al lastig
Binnenkort komt NederlandWest 6 uit geheel klaar voor trs19, maar denk al weer aan het vervolg. Zou de Betuwelijn van kijfhoek tot Duitsland willen toevoegen in NLW 7 Dit is nog 140km vrij saai 2 spoor met steeds zelfde portalen en draad, maar nu komt de catch Er is een mooi portaaltje van GertMeering, maar bij plaatsen blijkt het niet goed t.o.v de rails Toen gekeken wat Olaf heeft (gemaakt voor miniworld) 2 portalen, prima dan moet je nog 2 rijdraden en de 2 extra kabels ivm. de 25kv, zeer veel herhalende handelingen, en hoe plaats ik dat precies zonder koppijn te krijgen?
Dus een combinatie spline gemaakt van 40m lengte, die in 1x 2 portalen 2 rijdraden en 2 zijdraden plaatst. altijd exact 40m, in bocht stukken en tunnels overweeg ik het custom te doen, maar met name voor rechtuit is dit goed te doen. Tis niet meer dan een config met verwijzingen eigenljk. kost een uur te maken, scheelt me weken met plaatsen 140km : 40m = 3500 maal hetzelfde, tel uit je winst. ziet er hier gedrongen uit maar in spel komt het exact op 40m
Nu dit lukt is in theorie ook gjvh bovenleidingset echt te repareren, dus niet door afspan inrichtingen te verwijderen.
Ziet er goed uit! Maar voor de HSL en betuwelijn zijn de onderste rijdraden enkel in plaats van de dubbele draad in de rest van Nederland. Er wordt eigenlijk gebruik gemaakt van een bovenleidingsysteem wat qua dat lijkt op het systeem in Duitsland.
Echt heel mooi om dit in het assortiment te hebben! De reden dat ik nooit iets met bvl in het route heb gedaan is dat het een 'dievenwerk' is. 50% ben je bezig met bvl, daarom zijn splines een uitkomst
Bovenleiding is inderdaad veel werk. De vraag is dan of je het ervoor over hebt. Op emplacementen wel, dus ik gebruik voor al m’n routes bovenleiding van MO. Is een hoop werk, maar wel heel erg realistisch omdat het pakket zo uitgebreid is. Hij heeft destijds ook splines gemaakt voor rechte stukken. Volgens mij alleen voor DIN portalen en Betonportalen. Niet voor bijv. B4 bovenleiding. Omdat B4 ook zo’n extra draad naast of op de masten heeft is dit veel werk op rechte stukken. Zou wel een wens zijn om dit ook in splinevorm te krijgen
Maar dan blijft dat je bij wissels of draadafspanningen nog handmatig moet doen, maar dat hoort er bij vind ik. Draadafspanningen kun je trouwens ook maken als trackobject, heeft MO ook.
Had puur wat splines gebruikt van Olaf, gaat even om het systeem van werken. dan verander ik 2 kuids in de config en alle rijdraden zijn geupdate maar het gaat verder, stel ik wil links een sloot erlangs en rechts een scherm of weg/paadje kan dat ook een Duits rijdraadje erin, iets te hoog
Ja Remco als gezegd gaat puur om de lange saaie einden, bij stations en emplacements ga je met los spul aan de slag btw Mo spul kan ook op deze wijze
Deze wijze van werken komt uit mijn CAD werk, in Autocad maak je blocks, die je dan weer in tekeningen zet ander voorbeelden in Trainz: een consist, RegioNL, die animated passengers, dus bouwblokjes eigenlijk.
Trouwens nog een verhaaltje erbij, een vriend van me in Delft, Rene heeft de Betuwelijn masten ontworpen voor prorail. Helaas is hij een paar maanden geleden gecrasht met zijn sport vliegtuigjes, heb je misschien op nieuws gezien. dus als eerbetoon die Betuwelijn gaat er ooit komen in Trainz
Ziet er heel mooi uit en zal een aanwinst zijn op de baan!
Zelf heb ik altijd problemen met wissels en kruisingen.Draadlengtes die dan weer niet kloppen of masten die niet aansluiten. Daarom laat ik bovenleiding meestal maar achterwege, hoewel ik dat eigenlijk zelf een doodzonde vind. Zou het mogelijk zijn om voor kruisingen en wissels een soort van flexibele (ivm diverse lengtes) oplossing te maken op basis van een spline (of een minder flexibel op basis van een tracjobject).. t is maar een gedachte die bij me opkomt... En misschien is er ook al zoiets, maar heb ik het nog niet ontdekt...
category-class TR asset-filename r40bl2 username NR 40m betuweportalen author GM license "This file is Freeware and is released free of charge for you to use. You may use the model as long as you do not profit and this license stays included. No part of this model or altered model shall be uploaded to Aurans Download station or any other pay for access website or library, or placed on any compilation medium." description "Betuwelijn bovenleiding 2 spoors, draden en portalen 40m h.o.h. links portal/wires made by Olaf99 and trainzbernd"
Beste mensen, heb van gjvh een geprobeerd te repareren NS Catenary 2 track 40m, 4 meters apart, starting and ending with tensioners misschien moet het nog omgedraaid volgens mij moet het lukken is alleen erg veel config werk als iemand zich geroepen voelt.. (hint hint):-)
Einde en de spline gaat helemaal goed begin nog niet
update begin nu ook goed !
Voor dit moet config op trainz-build 3.5 staan dus in Tane en TRS2019 oudere versie werkte de standard versie gewoon dacht ik
Uren 31 configs editten een setje naar downloads gestuurd, gjvh originele bovenleiding, volledig werkend in TRS2019 (evt tane) met alle afspan inrichtingen zoals hoort, redelijk makkelijk te plaatsen en lekker licht kwa polies. Surveyor: Scenery splines: NS Cat...... wel zorgen dat je de puntjes op een veelvoud van 40m plaatst hoogte klopt met treinen van: gjvh, gm, am
nou ik heb m'n reparatie werk voor deze maand wel weer gedaan
btw in elk items zit ook nog de oude config extra, dan kan je zien hoe het verschil is
Laatst bijgewerkt door gm99999 op 05 apr 2020 15:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Ik wil nog even inhaken op dit onderwerp. GM, ik zag hoe jij je configfile had ingericht om er een spline van te maken, nu wil ik dit ook gaan doen voor de B4 bovenleiding van Michael, maar ik kan nog niet veel soeps maken van de configfile. Zou je kunnen omschrijven wat de verschillende benamingen zoals lateral-offset, use-same-direction, visual-only etc. etc. inhouden? Dan kan ik daarmee wat aan de slag.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen