Laat ik dan ook maar eens een eigen topic starten. Ik heb laatste jaren weinig tijd voor Trainz gehad. Hopelijk gaat dat een beetje veranderen. Rutger is gelukkig lekker door gegaan, op de achtergrond help ik hem nog wel maar veel is toch echt zijn werk. Afgelopen twee jaar heb ik mij verdiept in het scripten. Ik heb nog allerlei ideeën, maar dat zit allemaal in mijn hoofd. Tot nu toe heb ik een simpel script geschreven voor onze goederenwagons die Rutger laatste tijd heeft gereleased. We hebben daar nog weinig over uitgelegd, dus daarom heb ik een kleine handleiding geschreven, deze heb ik nu geupload naar de download sectie.
Nou ik hoop binnenkort weer eens wat Gmax werk te laten zien, want ik krijg wel inspiratie van al die activiteit hier!
Hmm ik zie het ja, dat is vreemd. Ook het plaatje wat ik erbij gedaan had geeft hij niet weer bij de download. Ik zal Jeroen eens een berichtje sturen.
Ik heb eindelijk weer tijd en zin om treinen te maken. Nou help ik Rutger wel eens op de achtergrond, maar nu ook weer zelf echt aan het bouwen. Ik mis in ons assortiment een beetje een goederen stoomloc en ik vind de NS 4500 een mooie loc, ooit in 1917 in dienst gekomen bij de NBDS.
Veel onderdelen heb ik van Rutger's 3700 kunnen hergebruiken/aanpassen. Helaas waren er wat mesh delen corrupt geraakt, bleek met exporteren, daardoor wat minder details nog op de loc dan ik had willen laten zien. Maar goed begin is er:
WW Edwin !! Dát is ff wat zeg... (kwijl kwijl kwijl.... )
... dat heet geloof ik een "lekkermakertje".....
De SS 1302, latere NS 4502. Het is nog "vroeg" natuurlijk... maar die kan dus worden "gefabriceerd" in het Blauw (NBDS), Appelgroen, Grasgroen én Standgroen ! ...én natuurlijk met meerdere tenders....
Dat is een bijzondere Walter, met name gezien het afwijkende top-sein. Lijkt op iets Duits of lampen die op de Gelderse, Gooische of Limburgse tram zat!
We zijn weer een week of twee verder, veel gezeur gehad met exporteren, maar inmiddels alle problemen opgelost. Inmiddels is de loc op een paar dingen na redelijk ver af qua mesh. We kunnen dus eens gaan beginnen aan de tender.
Maar eerst een paar screens met lekker veel details, want daar houden Rutger en ik van. (uiteraard helemaal volgens het echte voorbeeld)
Dankje GM. Ik heb een jaar of 10 geleden een 2100 gebouwd en daarna nog 6300, 3900 en 3600. Lang niet zo hoge kwaliteit als Rutger en ik nu halen. Maar Rutger heeft die toen gereskind en toen waren ze al een stuk acceptabeler. Inmiddels heeft Rutger de 2100 grotendeels nieuw gebouwd en die is hier al te downloaden en hij heeft nog veel meer stomers klaar én in de pijplijn zitten. Ik was ineens gecharmeerd van deze 4500 en wilde die graag bouwen en dat lukt aardig, maar alles wat ik van Rutgers locs kan jatten doe ik natuurlijk
Maar wij durven wel, aan de andere kant heb ik zelf op een rangeerlocje na, nooit een dieselloc of Eloc gebouwd
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen