Trainz Versie: TANE
Hallo
Ik heb ook alvast wat gespiekt bij de Tombroek route. De "potjes" zijn zeker voor de blokverdeling op het spoor. Ik heb de route niet compleet maar ik zag bij elke overweg wel de "spoelen" naast het spoor, daar zal dan ook wel zo'n bordje bijgestaan hebben. Verder bij alle P seinen ook van die "potjes en spoelen" gezien. Die heb ik ook maar geplaatst bij mijn seinen
Fraai Olaf!!! Ook wat je in het filmpje laat zien is erg indrukwekkend,alleen zou ik op de baanvakken gebruik maken van de afspanningskabels en verankeringen. Het draad wordt vaak rond de 20-25 portalen afgespannen.
Trainz Versie: TANE
Hallo
Zo ook bezig geweest met het plaatsen van een tig aantal bordjes.... te denken aan seinreflectoren, overwegaankondiging borden en station verkenborden. Verder natuurlijk ook wat seinen geplaatst. Ik heb mijn best gedaan om het zo juist mogelijk neer te zetten maar ik heb mijn twijfels wel bij sommige situaties. Zo ook bij het onderstaande station. Staan hier de reflectoren goed? Reflectoren op de lichtmasten leek mij wat ver weg voor de machinist dus ik heb wat samengevoegd / tussen de rails geplaatst.
Na het plaatsen van de bovenleiding kan ik beginnen met de hectometerbordjes. Eigenlijk geen hecto maar meer 120m...? Ik had gelezen dat die bordjes op de bovenleidingsmasten zitten voor de leesbaarheid. Maar de masten staan wel vaak 2x60 => 120m van elkaar. De kilometers moet ik nog uitmeten.
Omdat ik ook een zeikerd ben,wil ik graag zeggen dat je (in dit geval op je station) je sporen beter 5 meter uit elkaar kan plaatsen i.p.v. de huidige 4 meter. Vanwege de sein reflectors die je gebruikt (trackside) Dan komen de reflectors precies in t midden tussen je sporen te staan Verder erg fraai!
Tip: DJB Track spacer tool 4m en 5m <55396:39001> <55396:39000> voor uitstekende resultaten Te downen van het DLS. (let op: t content is uit 2003 dus ook UTC aanvinken) Auteur is floyd312.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen