Na lange tijd trainz maar weer eens aangeslingerd, en begonnen met het bouwen van de kijfhoek: Blik op de wissels aan de zuidzijde van de heuvelsporen
zelfde maar nu van de andere kant gezien
Ik heb zelf tijdens mijn stage bij DB Schenker veel op de kijfhoek gereden/gerangeerd, dat is eigenlijk de reden dat ik het emplacement in trainz wilde gaan bouwen.
Nou heb nog een verzoek, zijn er mensen die goede foto's hebben van de rangeerheuvel en de flyovers op de kijfhoek? ik kan hier op internet niet genoeg van vinden om ze op de goede manier na te bouwen in trainz, bij voorbaat dank
Hoi Mathijs, Heel project. Ik heb hem in Netherlands West alleen nog maar beperkt schematisch staan. Alleen voor het zicht zeg maar. Op www.feijenoordsemeesters.nl staat wel het e.e.a. Walter
Barrie, dankje voor de tip, had al op de site gekeken, maar helaas niet veel wijzer uit kunnen worden omdat de foto's op die site allemaal verouderd zijn.
treinfreak, bedoel je de rode blokjes in de wissels of op de verdeelsporen? die in de wissels zijn junction links om te voorkomen dat je bij een engels wissel met 4 wisselstellers loopt te klooien, de rode blokje op de verdeelsporen zijn trackmarkers die de spoornummers aangeven.
ook vandaag weer een paar kleine vorderingen, aan de zuidzijde een paar sporen er bij geplaatst, en een begin gemaakt met de heuvel:
2 nieuwe plaatjes, ivm school en andere bezigheden niet zoveel tijd gehad voor trainz, maar vandaag toch even wat tijd gevonden om wat seintjes te plaatsen en de eerste paar wissels onderaan de heuvel aan te leggen.
Respect haha. Wat een gepuzzel. Ik denk wel dat je pathrule control nodig hebt om er een beetje treinen overheen te laten rijden. Erg fraai en succes met de voortgang. Walter
Heel oud topic, maar geloof dat de bouwers verdwenen zijn Heb in 2004 of 2005 Kijfhoek bezocht met de opendagen samen met mijn zoon en veel fotoos gemaakt toen diverse gebouwen al gemaakt: -Het Verkeersleiding gebouw (als traincar met simpel interieur) -2 trafo huizen, elektrakast -Compressor gebouw, rangeer gebouw -Heuvel spine met 2 knuppelhokken
Gister wat simpele objectjes om de route te kunnen maken -Hoofdrem, groepsrem, verdeelrem -Sleepkar begin en eind -een 3 spoors rails waar die sleepkarren over moeten rijden
Om te proberen, even wat geplaatst in Nederlandwestv6 route. Het midden stuk met de Heuvel ontbreekt en miste nogal wat sporen. Wel een monniken klus lol als barrie terug komt mag ie het overnemen
Kijfhoek zou een schitterende aanvulling zijn als module zodat je hem overal kan gebruiken, al dan niet in combinatie met stations Barendrecht en Zwijndrecht (of met het fictieve station "Kijfhoek" . Ik kijk uit naar de ontwikkelingen hiervan!!
Heb een grondplaat uit maps op 50mm in trainz geplaatst en daarop alles aan het plaatsen 2 heuvelsporen gaan via een kruiswissel naar 2 hoofdremmen, naar 6 sectieremmen dan naar de 43 rangeersporen met verdeelremmen en units waar karretjes de wagonnen verder duwen
weet iemand hoe je een aantal basemaps uit Trainz kan exporteren? 3000 basemaps deleten heb ik geen zin in
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen