De route Vlissingen-Roosendaal is klaar. Vertrek vanuit Vlissingen. Eindelijk weer een locatie waar de zeeschepen te zien zijn. Net buiten Vlissingen ligt Station Vlissingen-Oost Souburg Hoofdstad van Zeeland Middelburg Middelburg uit richting Arnemuiden De aftakking naar het Sloe-gebied / Vlissingen Oost met de kerncentrale Borselle, de niet meer bestaande Thermphos en Hoechst, en de Aluminiumfabriek Pechiney. Wellicht een toekomstig project. Olie onderweg naar Vlissingen Oost Goes met de stoomlijn Goes-Hoedekenskerke De Intercity Koploper vertrekt richting Bergen op Zoom met eindbestemming Lelystad. Onderweg langs Kloetinge Kapelle Biezlinge Vlake Station Kruiningen-Yerseke met Lamb Weston op de achtergrond. Tussen de appelboomgaarden door. Krabbendijke Rilland Bath Bergen op Zoom uit richting Roosendaal: De energiecentrale naast Philip Morris. Bij Roosendaal komen de lijnen uit Vlissingen en het Belgische Essen samen. De 4-spoors Overweg in Roosendaal. Hier begint het Emplacement.
Trainz Versie: 2009
Zo Walter, weer een heel traject klaar en gelijk een provincie. Dat is het voordeel van Zeeland. Ik mis wel de op enkele plekken de isolator op de bovenleiding. Maar voor de rest is het weer prachtig. Veel succes verder.
Nieuw project. De afgelopen jaren staat zo her en der het HSL-traject op de route. Ga nu beginnen om Amsterdam - Antwerpen op de kaart te zetten. Eerst Amsterdam - Rotterdam In de buurt van Roelofarendsveen: De A4 wordt hier gekruist.
De HSL route Amsterdam-Rotterdam is klaar. Een mooie klus. Zat er altijd al een beetje tegenop te kijken omdat het me zo saai leek. Niet dus! Vertrek Amsterdam CS vanaf spoor 15. Heb de route gereden zoals de cabride op youtube dit heeft. Amsterdam richting Sloterdijk heb ik lang geleden gebouwd en was toe aan een opknapbeurt. Amsterdam CS is en blijft een schitterend station. Sporenplan aangepast, mooier neergelegd. Waar de sporen vanuit Sloterdijk en Rai bij elkaar komen ontbraken nog een aantal wissels. De Thalys gaat hier naar het buitenste spoor. Aankomst op Schiphol Bij Hoofddorp begint het eigenlijke traject. Het traditionele spoor richting Leiden en de HSL richting het Groene hart. Een Beneluxtrein passeert het Ringvaart Aquaduct naast de A4. Parallel aan de A4 ter hoogte van Roelofarendsveen De welbekende oversteek over de A4 vlakbij Leiden We razen de Groene Hart tunnel in. De Kokerbalken met isolatoren (primeur op de route ) De ingang van de tunnel is een heel infrastructureel project geworden De andere kant bij Hazerswoude ligt verlaten in het weiland. Zoetermeer Oosterheem. Bij Zoetermeer is de oversteek over de A12 en de lijn Den Haag-Gouda. Het Kassengebied van Lansingerland We rijden onder de Randstadrail door met op de achtergrond Vliegveld Zestienhoven (The Hague Rotterdam Airport moeten we dat nu noemen ) Was even puzzelen. Zonder de betonconstructie drukt het grondwater de tunnelbak in elkaar. Naast het spoor Gouda Rotterdam rijden we door Diergaarde Blijdorp naar Rotterdam Centraal En zo rijden we dan het reeds gebouwde Rotterdam Centraal binnen. Rijtijd 30 minuten. De route voor AI treinen op 160 km begrenst. Dan kunnen alle typen treinen er rijden. In werkelijkheid zijn de seinen van de HSL instelbaar van 160 km/u en 300 km/u. Met de Thalys met 280 km/u gereden en er zitten geen gekke bochten in. Echt realistisch. Plezier met de Hobby. Walter
De HSL is ingemeten tot en met Antwerpen. Begonnen met Antwerpen. Het fraaie Station van Stevado met ondergrondse aankomst van de Thalys. De 1700 meter lange tunnel met Gloom. Hier bij de kruiswissels vlakbij Station. Entree Antwerpen Centraal niveau-2 Station -2 Perronlengte is voldoende om een gekoppelde Thalys te laten stoppen. De tunnel uit met Antwerpen Dam op de achtergrond Zes sporen over het Albert Kanaal Antwerpen Luchtbal Antwerpen Bij deze wissles verlaten we het reguliere spoornet en rijden we de HSL op. Onder de route naar Essen en Roosendaal. Links verdwijnt de HSL richting Breda. Vanaf hier gaan we de 50 km. naar Breda bouwen. Plezier met de hobby. Walter
Trainz Versie: 2009
Walter, mooi wat je allemaal aan het doen bent en dan dat tempo, werk je eigenlijk nog wel, of is dit, jouw werk.
Waar ik en vele Belgen denk ik, van geschrokken zijn, dat jij Nederlandse bovenleiding en seinen gebruikt, in Belgie Dat kan echt niet Walter, hier krijgen we ruzie mee met de Belgen. Dat moet je ff veranderen om het nog realistischer te laten lijken. Voor de rest ga zo lekker door.
Dank voor de complimenten Sam. Naast mijn 60 uurtjes werk in de week nog steeds tijd over om te bouwen De BVL in Belgie is alleen van toepassing op het stuk waar de HSL aansluit bij het Antwerpse spoor. Een lengte van ca 5 km. Hier staat vlgns de cabride op youtube aardig dezelfde soort BVL als onze BK portalen. De HSL zelf kan ik aanleggen met het originele portaal wat ik ooit gekregen heb. In Belgie verandert die in een soortgelijk portaal als PO9 (Hongaars?) Deze heb ik op de route gebruikt. Maar als er Belgische Trainzers zijn die een beter alternatief als spline hebben dan is een omzetting niet uit te sluiten. De seinen op de HSL zijn een speciaal verhaal. De meldingen in de Thalys geschieden digitaal omdat de snelheden te hoog zijn om de seinen visueel goed waar te nemen. Het ETCS systeem geeft de info op een beeldscherm aan de machinist weer. In Trainz heb ik de NS seinen geplaatst. Wanneer daar een betere oplossing voor is hoor ik dat graag. Plezier met de Hobby Walter
Trainz Versie: TANE
Hallo
Nog steeds aardig aan het bouwen. Maar let je wel effe op de wissels? Rechts op het screenshot. En let ook op de wisselstellers bij Rotterdam. Bij de engelse wissel kan je beter 2 onzichtbare wisselstellers gebruiken.
Ik ben het eens met Olaf. Je kan beter minder snel bouwen,en meer zorg aan je wissels besteden. en op verschillende stukken je sporen straighten voor een realistischer effect.
Olaf en Gil, Het heeft niet zozeer met de snelheid te maken. De wissels op het emplacement liggen niet goed. Niet opgemerkt na 5 testritten omdat ik het emplacement niet overgereden ben. De wissels elders liggen prima (straighten). En die wisselstellers worden invisible (zijn het al op een aantal plekken op de route 5.0). Maar je ziet. Na een eerste testrit vlissingen-roosendaal loop ik tegen 25 fouten aan. Na 5 ritten zie ik nog wel wat. En na een half jaar opnieuw kijken verbeter ik weer wat. Voor de speicalisten hou ik me aanbevolen voor Belgische seinen en of BVL. Plezier met de Hobby Walter
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen