Sinds ik TS2019 heb en ik er achter kwam dat mijn ouder versie van Almere - Utrecht eigenlijk erg slecht was, heb ik besloten om helemaal opnieuw te beginnen bet de route. Repareren is niet mogelijk... De hele orientatie van de route is verkeerd.. Op dit moment ben ik met Almere bezig. Ik wil de route ook een stuk gedetaileerder maken dan eerst. Ik maak daarom dus bijna alle huizen zelf. Omdat de meeste huizen in Almere simpele rijtjeshuizen zijn, kan je met simpele splines en textures van google streetview al best wel ver komen. Hieronder een aantal impressies:
Trainz Versie: TANE
Leuk project! leuk dat je ook huizen maakt. Met die GPS markers kan je inderdaad ook routes uitzetten.
Wat mij opvalt / tips: * alleen je bomen geven schaduw. Setting in trainz? * je kan in je bos wat meer verschillende bomen plaatsen. Nu is het egaal groen. * plaatje 5 => probeer een foto te gebruiken die meer egaler is kwa belichting.
Voor het bouwen maak ik gebruik van coördinaten in combinatie van basemaps. Met de coördinaten geef ik de locatie van de sporen een goede locatie waarna ik de basemaps zo goed mogelijk over de sporen heenleg. Op deze manier probeer ik te voorkomen dat kleine fouten in de basemaps optellen tot grote fouten. De schaduwen komen inderdaad door de schaduwinstelling van trainz. De lage setting geeft blijkbaar geen schaduwen van splines. Ik heb de schaduwen maar wat hoger gezet, er zitten flink wat splines in de route.. Qua foto's voor modellen ben ik helaas erg afhankelijk van de kwaliteit van google streetview, ik kan wel proberen om het een en ander recht te trekken..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen