Ziet er lekker Nederlands uitaltijd aansprekend! Ik heb een paar weken geleden Trainz herontdekt en ben zeer enthousiast over de performance van Tane. Is de eerste Trainz versie die bij mij vloeiend verloopt. Miniworld van Olaf loopt ook prima. Helaas bouw jij voor 2010 zie ik dus zal deze leuke route voor mij niet speelbaar zijn, neem ik aan. Maar uiteraard wel succes met de verdere werkzaamheden aan jouw route vr.gr Ruud
Trainz Versie: TANE
Hallo
Vervelend dat je veel bent kwijtgeraakt. Had ik ook met Enschede- Utrecht. Maar goed dat je toch weer verder gaat.
@Ruud, je kan ook routes die in oudere versies gebouwd zijn wel importeren in Tane. Heb ik ook met miniworld gedaan. Je moet e.v.t. nog wel wat dingen werkend / compleet maken.
Bedankt! Waar ik tijd heb ben ik graag nog bezig met Trainz. Helaas niet heel veel tijd meer over. Goed om te horen dat er nog wel in Trainz gewerkt wordt, ondanks dat het hier zo stil is.
Tijdje stil geweest in dit topic, maar zo nu en dan bouw ik voor de afwisseling nog wel eens een stukje aan deze fictieve route. Het leek me leuk om eens een video te maken van het bouwen aan de route. Misschien ook interessant voor andere bouwers om te zien hoe ik te werk ga. Aan het begin laat ik het nieuwste stuk van de route even zien, daarna begin ik met bouwen. Dit heb ik 2,25x versneld om het leuk te houden. Daarnaast heb ik er een achtergrondmuziekje ingezet, mocht je dit vervelend vinden kun je uiteraard ook zelf een muziekje aanzetten en de video muten
Op het eind nog even een stukje rijden op het vers gebouwde stuk. Het is maar een klein stukje wat gebouwd is in deze video, maar zoals je merkt kost dit kleine stuk al redelijk veel tijd, dus het is eerst wel genoeg voor 1 video. Wellicht dat ik in een volgende video laat zien hoe ik de sporen en bovenleiding plaats, dat is namelijk buiten beeld al gedaan.
Sinds kort heb ik ook Trainz Plus aangeschaft, dat heeft een paar handige snufjes voor de routebouw. Enkele daarvan zie je ook in de video voorbij komen.
Veel kijkplezier, vragen of opmerkingen kunnen uiteraard gesteld worden!
Zoals ik misschien eerder heb verteld, zijn veel stations op deze fictieve route gebaseerd op een bestaand station. Ik ben benieuwd hoe goed jullie kennis van de Nederlandse stations is en of jullie de volgende 5 stations herkennen. Laat je niet beïnvloeden door de omgeving, die is fictief, net als stationsgebouwen e.d. Het gaat puur om de structuur van het station, denk aan perronligging/indeling, sporenplan etc. Uiteraard is de naam van het station in de fictieve route anders dan de naam van het station waarvan het is afgeleid.
Station 1:
(tip: perronbrug is niet aanwezig op het orginele station)
Station 2:
Station 3:
Station 4:
Station 5:
(tip: op het orginele station vindt men bijzondere bovenleiding)
Succes! Meer tips zijn mogelijk als het te moeilijk blijkt te zijn
We hebben een winnaar Netjes Koos! Ook de rest bedankt voor de complimentjes en de reacties. Officieel had ik station 4 gebaseerd op Den Dolder, maar Bilthoven keur ik ook goed aangezien het twee bijna identieke stations zijn, op de bovenleidingsportalen en het stationsgebouwtje na dan.
Nu bezig met een volgend station, ben benieuwd of jullie die ook herkennen :
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen