Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Hey Sam,
Ptp2 is eigenlijk een Duitse (uitgeklede) variant van ts2010. Omdat ik veel met Duitse routes bezig ben heb ik deze naast ts2010 aangeschaft omdat er hele mooie content in zit. Omdat deze content is ingebouwd en ik het dus niet kan en mag rondsturen, zullen mensen die geen ptp hebben er niks aan hebben.
Trainz Versie: 2009
Zo ben weer aanwezig nadat ik trainz 2009 geinstalleerd hebt, en gekeken hoe alles een beetje in mekaar zit. Moet wel wennen waar alles is, ik zoek me rot, bij 2004 kon je ook nog zoeken op land naam bv NL dan had je alles van Nederland bij elkaar. Het mooie aan 2009 is als je rijd, dat de trein dan het snelheids bord van te voren ziet, zodat de trein al langzamer gaat rijden richting snelheidsbord. Wat een uitvinding.
Wat ik nog niet kan vinden is bv bij 2004 world custum en dan de map waar je gelijk kon zien wat je had gemaakt, en dan maakte ik daar elke keer als ik iets had veranderd een backup van, maar in 2009 zie ik nergens iets staan behalve local (iets ingewikkelder dan dat begrijp ik niet dat ze zoiets gemaakt hebben, wat een wanboel.
Ben gebleven bij 's Hertogenbosch, hier spoor 7 met de stoptrein wachtend om te kunnen vertrekken naar Vught. Hier komt de stoptrein binnen Den Bosch richting spoor 1 Om langs de autotrein te rijden naar spoor 1
En de binnenkomst van de IC richting spoor 4a om daarna te vertrekken richting Alkmaar.
Hier het vertrek vanaf spoor 6 naar Eindhoven toe.
tja Sam, auran is net een dans. (twee stapjes naar voren en één pas terug) maar der gaat een andere wereld open. het is eventjes wennen en dan wil je niet meer terug denken aan 2004. en je route ziet er ook bliksems uit. vr.groet, willem
Dat kan geloof ik nogsteeds, althans, in 2010. Er zit links boven naast de menu knop een klein rond knopje met een soort trechter er op. Daar kun je dan content in een lijstje zetten die je snel bij de hand wil hebben. In datzelfde venster zit ook een box waar je op regio kan sorteren. Dit geldt dan voor rails, objecten EN scenery.
Zoals ik al zei is dit in 2010, ik heb 2009 niet maar ik denk dat het daar niet heel veel anders zal zijn.
Koos schreef:
Gaaf en strak hoor Sam! Het ziet er top uit. Draait TS2009 beter op je PC?
Groetjes,
Koos
Ja veel beter maar je moet ook veel meer zoeken, dat is ff wennen,
yellowcake schreef:
Dat kan geloof ik nogsteeds, althans, in 2010. Er zit links boven naast de menu knop een klein rond knopje met een soort trechter er op. Daar kun je dan content in een lijstje zetten die je snel bij de hand wil hebben. In datzelfde venster zit ook een box waar je op regio kan sorteren. Dit geldt dan voor rails, objecten EN scenery.
Zoals ik al zei is dit in 2010, ik heb 2009 niet maar ik denk dat het daar niet heel veel anders zal zijn.
Ja dat klopt yellowcake, maar in 2004 had ik alles onder onderdelen gezet, bv garage, benzinestation, winkels, kantoren, dus ik hoefde alleen maar als ik winkels moest plaatsen naar winkels te gaan, en alle winkels t/m china kwamen te voorschijn. En als ik dat nu doe komen 3 winkels tevoorschijn omdat de naam winkel in het bestand staat, bv dman winkel, of expertwinkel. Maar niet getreurd we komen er wel uit, ik toets de 8 in en het is gebeurd?
Maar nu zonder gekheid we zijn weer een stukje verder, onderweg van 's Hertogenbosch naar 's Hertogenbosch Oost moet er ook getankt worden.
Vlak voor het station kunnen de kinderen heerlijk spelen in de speeltuin.
Aangekomen op station 's Hertogenbosch Oost perron 2
De afgelopen 2 weken bijna alleen bezig geweest met het testen van de trein routes. In trainz 2004 kon ik ongeveer 25 treinen tegelijk laten rijden, zonder noemenswaardige moeilijkheden. Meer treinen erop dan kreeg ik vele errors. Nu in trainz 2009 (en een nieuwe pc ) val ik van de ene in de andere verbazing. Tot nu toe rijden er 48 personen treinen in mijn route, en ze rijden nog optijd ook zo veel mogenlijk. Dus alle treinen in Limburg rijden dus nu volgens schema van de NS en Veolia. En dat geld ook tot dus ver met de treinen vanuit vertrek punten in Brabant. Een prachtig gezicht is het als je staat of zit te wachten in de stoptrein bv op het station Eindhoven, en alle treinen komen dan binnen, (dat zijn dus 4 IC vanuit Helmond-Weert-Tilburg en 's Hertogenbosch.) en dat ze dan weer optijd vertrekken. Hier het 48 treinstel de IC 3631 dat vertrekt uit Oss richting 's Hertogenbosch, dat Oss West passeert.
hee Sam dat zei ik toch, dat er een wereld voor je open ging. dat het nu met trs09 of een lot in de loterij was ik zelf nog niet uit. aantal 48 stuks is een drukke boel om de controle erover te houden. verder veel succes, willem
Vandaag met de IC 3631 Zwolle-Roosendaal aangekomen op station Tilburg spoor 3, met op de achtergrond wachtend op spoor 1 de IC Den Haag Centraal-Venlo, en naast mij op spoor 2 de stoptrein naar het eindpunt Tilburg Universiteit.
Links de beroemde torenflat westpoint als je Tilburg uit rijdt richting Breda.
Het binnenrijden te Oss van de IC 3632 op perron 1
en weer opweg richting 's Hertogenbosch, Olaf nog bedankt voor de nieuwe wegen die ik gedownload hebt vanaf jouw site. Wat wel leuk is aan trainz 2009 dat de auto's nu erg laag rijden, en in 2004 vlogen de auto's ophoogte voorbij. Nu lijken het soms wel duikboten. Niet te zien op deze foto's. Over bumper kleving gesproken?
Station Oss zonder treinen.
En hier 2 stoptreinen te wachten op station Oss. Perron 2
Vandaag voor het eerst de NS DDZ Dubbeldekker gezien, op het traject Leiden-Voorschoten, ter hoogte van de Vink brug, hij viel vooral op door de harde blauwe kleuren. Hier te zien bij de brug over de maas bij Ravenstein, dankzij de Reskin van het origineel van g.m. door Dman.
Vandaag verder gegaan met station Ravenstein, hierbij de stoptrein op spoor 1 ( en op de achtergrond het klooster van Ravenstein) in te laden om daarna te vertrekken naar Oss. Totaal plaatje van station Ravenstein En hier gezien vanuit de bok, de binnenkomst van de stoptrein 4432, om daarna te vertrekken naar Wijchen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen