Zo, stof er weer af. Bijna 1 maand terug gaf ik de laatste update, tijd voor een nieuwe update! Sinds 2 dagen zijn er weer vorderingen met de route. Vandaag was de scenery tussen Haarlem en Spaarnwoude aan de beurt. Vlak voor Spaarnwoude: Begin aan het station Sloterdijk:
Graag een vraag aan degene die vaak rond deze plek in Haarlem komt of dit een beetje klopt met de werkelijkheid.
Fijne avond! Maurice
Laatst bijgewerkt door Maurice op 30 jul 2013 22:29, in totaal 2 keer bewerkt.
dit blijft ook boeien met al die details. wordt ook een mooi baanvak. succes,
Bedankt! Fijn om te horen!!!!
Weer wat screens van de vorderingen van Halfweg:
Ook zit ik erover na te denken of ik er een buslijn in zal bouwen. Zodat je (ook) van Haarlem naar Amsterdam kunt reizen met de bus. Graag jullie mening! 8)
Geregistreerd: 06 jan 2011 00:29 Berichten: 172 Woonplaats: Amsterdam / Den Haag
Trainz Versie: 2009
Mooie screenshots! Het lijkt sprekend op de echte route. Ook goed dat veel aandacht aan de details is geschonken.
Betreft de keuze van buslijn: dit ligt eraan hoe de buslijn loopt. Als het vrijwel parallel langs de spoorlijn loopt, zou je het kunnen overwegen. Het is een leuk extra feature, want je kunt de route vanuit een ander perspectief (vanuit de bus) beleven.
Maar als de buslijn niet parallel langs spoorlijn loopt, zal je waarschijnlijk ook de omgeving langs busroute extra moeten bekleden. Het nadeel hiervan is dat je route langzamer wordt: je computer moet nu meer omgeving renderen. En stel het is geen probleem dat route langzamer wordt, persoonlijk zou ik dan meer details aan de treinroute prefereren. Dit omdat Trainz een treinsimulator, en dus het programma meer ontwikkeld is om met treinen te rijden, dan met een bus te rijden.
Het blijft natuurlijk een persoonlijke overweging. Ik heb zelf eerder geëxperimenteerd met buslijn in Trainz, het is een leuk iets. Maar er zitten ook bepaalde nadelen aan. Mijn advies: focus in eerste instantie op de spoorlijn, bouw eventueel later de buslijn.
Mooie screenshots! Het lijkt sprekend op de echte route. Ook goed dat veel aandacht aan de details is geschonken.
Betreft de keuze van buslijn: dit ligt eraan hoe de buslijn loopt. Als het vrijwel parallel langs de spoorlijn loopt, zou je het kunnen overwegen. Het is een leuk extra feature, want je kunt de route vanuit een ander perspectief (vanuit de bus) beleven.
Maar als de buslijn niet parallel langs spoorlijn loopt, zal je waarschijnlijk ook de omgeving langs busroute extra moeten bekleden. Het nadeel hiervan is dat je route langzamer wordt: je computer moet nu meer omgeving renderen. En stel het is geen probleem dat route langzamer wordt, persoonlijk zou ik dan meer details aan de treinroute prefereren. Dit omdat Trainz een treinsimulator, en dus het programma meer ontwikkeld is om met treinen te rijden, dan met een bus te rijden.
Het blijft natuurlijk een persoonlijke overweging. Ik heb zelf eerder geëxperimenteerd met buslijn in Trainz, het is een leuk iets. Maar er zitten ook bepaalde nadelen aan. Mijn advies: focus in eerste instantie op de spoorlijn, bouw eventueel later de buslijn.
Daar zat ik ook over te piekeren (grappig woord trouwens ). Ik maak er dus nu (nog) geen buslijn in, als die er ooit in komt wordt die niet getailleerd, het gaat tenslotte om de treinen. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tijd geleden heb ik (toen ik ziek was) Halfweg - Haarlemmerliede aangelegd. Ik ben daar niet tevreden mee geweest. Als je ziek bent ga je heel anders bouwen... Naja, de omgeving word nu deels opnieuw aangelegd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen