Trainz Versie: TANE
Hallo
Module route van 4 baseboards. Wanneer deze en de komende modules gereed komen kan je zelf de modules samenvoegen tot een grote route. Je kan dan zelf dingen wijzigen naar eigen smaak.
Deze module loopt van noord naar zuid. Spoor ligt op 0 niveau.
Hallo
Dank jullie wel.
Jeroen die "bocht spline" staat nog op mijn verlanglijst. Ik denk wel dat ik die binnenkort ga maken.
papierbouwer, juist dat is precies het concept. Zoals ik al zei: Deze module loopt van noord naar zuid. Spoor ligt op 0 niveau. Hier aan kan ik toevoegen dat de rails in het midden ligt. Dus 360 meter van de zijkanten.
Trainz is zo simpel te bedienen dat aanpassingen snel gedaan zijn. Dus die sloot is bijvoorbeeld snel aangepast naar een andere module.
Dman klopt ook wat je zegt. Alleen stel ik hier geen complete route samen. Ik stel wat stukjes route beschikbaar en iedereen kan een stukje (of allemaal) daarvan gebruiken in zijn route.
Borrelt mij op eens wat te boven...... Dit concept had ooit eens eerder gedaan. Toen had ik 2 kleine stations vrijgegeven en daarna gingen anderen ook wat bouwen. Die zijn volgens mij nog niet vrijgegeven. Even later wou ik meer modules maken maar dat werd uiteindelijk de Fictieve Nederlandse route.
Hallo
Dank je wel.
Uit de handleiding:
trs2009/extras/documentation/
11.13.5 Merge Route Merge Route is an important tool for joining one saved route to another. Select Merge Route and a list of all your saved maps are displayed.
Choose which map you would like to join to the current map from the list and click on the Check Mark. You will see the baseboards from both maps and red shading on the baseboards where the current map and the new map overlap.
Use the four small arrows at the bottom of the box to move the map to be merged left, right, up or down and use the four white arrows on the mini-map to navigate around the mini map. Click LMB on Proceed once you have uncovered all the red overlapping sections.
Tip: You cannot rotate a new map but you can join to it on any side. Large maps will take some time to merge. Before merging, rotate the camera so that you are facing North. This helps you understand which side of your existing route you want to join to.
Once you have merged two maps, you will have to edit the joins to smooth out different level terrain, and also to join track from the old section to the new. You can change the map name, scale or measurement units using the Edit Project dialogue box.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen