Op dit moment ben ik bezig met een nieuw project. Mijn oude project is inmiddels verouderd en ik had destijds (nog) niet alle mogelijkheden die TS2010 biedt onder de knie. Daarom nu een nieuw project met als naam 'Hunzelo'... Hunzelo is een groot station met redelijke wat sporen. Hieronder een plaatje van het begin. Ik zal spoedig foto's plaatsen als het verder is uitgewerkt.
Deze spoorlijn is gebaseerd op de lijn Hengelo - Bad Bentheim en tevens zal er een deel komen dat gebaseerd is op Hengelo - Zutphen. Deze dieselspoorlijn zal echter voor de voor 50-60% bestaan uit dubbelspoor, gebaseerd op Elst- Tiel.
Succes Koos met de nieuwe route. Ik heb nooit gemerkt dat je niet alles onder de knie had, je vorige route was erg fraai om te zien. Veel plezier uit Pijnacker,. Walter
Klopt. Het ging met name om bochten en wissels. Sinds kort ben ik fervent gebruiker van de straigten track tool. Deze tool heb ik eigenlijk nooit eerder gebruikt en is mij ook niet opgevallen. Maar de bochten worden op deze manier erg fraai. Mooie strakke bogen. Ook voor wisselstraten is deze tool een uitkomst. Bovendien ben ik begonnen om de BVL-set van Michael te gaan gebruiken aangezien hierveel onderdelen voor zijn en de set veel uitgebreider is. Bovendien is de set minder zwaar dan die van Rico.
Zo nu en dan is er wat tijd om Trainz te spelen. Vriendin, werk school.. het eist allemaal zijn tol. Maar ik heb wel wat vorderingen kunnen maken, onder andere het hoofdstation van Hunzelo.. Hier zijn portalen neergezet en de hangers + draden zullen snel volgen. Eerst wat foto's van Hunzelo..
We nemen het diesel lijntje.. Naar een nog nader te noemen station.. Klein dorpje nabij Hunzelo.. Ook hier zullen nog veel werkzaamheden plaatsvinden. Er bevindt zich een klein emplacement voor staal en compost treinen. Enkele malen per dag rijdt er een goederentrein over het stamlijntje met staal of compost. De stamlijn zit passagierstreinen niet in de weg, omdat het naast de hoofdbaan ligt. Er is alleen een wisselverbinding in Hunzelo. Op de bovenstaande foto zie je het stamlijntje.. het meest rechter spoor.
Het station ligt niet in de dorpskern zelf maar daar buiten, afgelegen tussen de weilanden en wat bedrijvigheid...
Op onderstaande foto is het emplacement goed te zien...
Wisselverbindingen van het emplacement... Er is geen wisselverbinding naar de hoofdbaan. Na het emplacement gaat de stamlijn verder naar de fabriek(en).
Aansluiting fabriek:
Laadpunt voor compost, slechts 1 spoor in gebruik.
Lang niets gepost in dit topic. Wat foto's van Hunzelo in aanbouw. Ben erg slecht in scenery. gebrek aan inspiratie.. en meestal bouw ik al snel 'te veel '.. Daarnaast ben ik erg slecht in het maken van stadscentra Ik vind het moeilijk om 'open gaten' te dichten in de steden. . Als iemand tips heeft, dan hoor ik het wel.
Nou Koos ik vond het er echt verzorgd en mooi uitzien. En als ik een tip mag geven. Open ruimten zijn vaak realistisch op te vullen met bomen. (Ik zie er bij jou niet echt veel, en geen splines) Hier een voorbeeldje van Deventer. Zonder bomen staat het echt kaal. Vooral vanuit de Cabview zijn bomen het toverwoord. Ik gebruik de maple splines van JVC (een stuk of 6 verschillende) en de losse bomen birch, oak, maple LO(lowpoly) van JVC. Losse bomen dichtbij het spoor en de splines tussen de huizen en kantoren in. Maar nogmaal, ik vind het fraai wat je bouwt. En inspiratie en motivatie komen met pieken en dalen haha. Plezier met de Hobbie Walter
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen