Trainz Versie: TANE
Hallo
Als eerste had ik een poging gedaan om met GPS coördinaten rails over te zetten in trainz en dat was redelijk gelukt, maar toen was het van.......ja en nu het landschap nog. Wat aan het zoeken geweest en wat gratis programma's gevonden.
Ben nu bezig met DEM. Kaart gemaakt met MICRODEM in combinatie met HOG. Het resultaat is nog niet helemaal zo als ik het wil maar het is een begin. De bergen zijn nu al beter dan wat ik ooit met de hand zou kunnen maken. In de originele DEM zitten "gaten" en die heb ik opgevuld zodat je in trainz geen diep gat van 3940meter hebt.....
Ik zou ook Transdem kunnen kopen maar ik ga eerst stoeien met de gratis programma's.
Hier een kijkje naar de bergen bij het plaatsje Bergun.
Trainz Versie: TANE
Hallo
Dank je wel. Met de plaatsmarkeringen in google earth markeer ik de rails. Op dezelfde positie moet de rails ook in de route komen. In de route zoek je je beginpunt uit waar je zeker weet dat je goed zit (bij mij was dat een plek op een bergpunt) ten opzichte van google earth. Op dat beginpunt plaats je de oorsprong en die geef je dezelfde GPS coordinaten als in google earth. Nu kun je "trig station" of "lat-long reader" plaatsen. Die geven de GPS uitlezing weer ten opzichte van je beginpunt / oorsprong. Als je de "trig station" of "lat-long reader" verplaatst in trainz dan zie je dat de GPS waardes mee veranderen.
Let wel op dat er afwijkingen zijn. Maar beter iets van een markering hebben dan niks denk ik maar. Oja, op een platte baseboard kan je natuurlijk ook GPS gebruiken je hoeft niet perce een DEM route te maken.
Hier nog de instellingen voor google earth.
GPS uitlezing in trainz. Trig station is ingebouwd en de lat-long reader komt van het DLS.
dat ziet er heel indrukwekkend uit, ben heel benieuwd hoe dat verder eruit kom te zien. tsa tsa tsa, wat een werkhaal je weer op je hals. maar jou kennende haal je eruit wat er in zit. veel succes.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen